15 Eylül 2007 Cumartesi
Range Rover Stormer
Kuvvetlerinin bilincindeki Land Rover elemanları rollerini iyi oynuyor. Bütün Land Rover’lar süper bir şekilde arazi aracı yapısına sahip. Firmanın mühendisleri bu kapasitelerini olabilecek en iyi düz yol özelliğiyle birleştirmenin pratik yollarına doğru yönlendiriliyor. Şu ana kadar, mevcut üretim deneyimi, konsept araç geliştirmekten daha fazla önem kazanmış. Fakat Range Rover’in hemen hemen tek basına yarattığı SUV pazarı şimdi değişiyor. Land Rover da onunla birlikte değişiyor. Detroit Auto Show bunun şu ana kadarki ilk konsept aracıyla, Range Stormer isimli yüksek performanslı SUV’siyle tanışıyor. O bir Range Rover olmasına rağmen kesinlikle bizim bildiğimiz gibi bir şey değil. Ön kısmı, arkadan görünümü ve üstün arka köşeleri tartışmasız DNA özelliklerini taşıyor. Fakat konsept aracın alt-üst bölümleri arasındaki orantıyı mukayese ettiğimizde üst bölümünde görünür bir şekilde azalma mevcut. Stil, SUV coupe ‘ninki gibi. Yaratılan bu intiba, Range Stormer ‘in sadece iki kapılı olması gerçeğiyle kuvvetlendirilmiş. 1970 ‘in orjinal Range Rover ‘i de iki kapılı, fakat Stormer ‘inki gibi değildi. Bu konsept ‘de kapılar, yukarı ve 90 derecelik devri tamamladıktan sonra kalan kısmı öne doğru açılıyor. Kapıların açılması sırasında da araca girişi kolaylaştırmak için bir basamak taban bölümünden aşağı doğru iniyor. 22” ‘lif jantlar dikkate alındığında bu basamak gereklilik kazanıyor. Geniş jantlar, kapılar, uçak-varı basamak ve bütün aliminyum ve deri malzemeli konsept araç iç tasarımının tamamı üretim modelinde yer almayacak, fakat Stormer geliyor. Üretim versiyonu Range Rover ‘I, Porsche Cayenne tarafından açılan performanslı SUV pazar bölümüne taşıyacak. Aracın gücü Jaguar’da kullanılan supercharge ‘li V-8 ‘den, teknolojisi ise Land Rover ‘in benzersiz tecrübesinden geliyor.Konsept araçta yer alan özellikler arasında “Arazi Uyumu” olarak adlandırılan bir teknoloji de var. Bu özellik sürücüye, yüksek süratli “Dinamik” konumdan aşırı arazi koşulundaki “Çukura Batmış” konumuna kadar altı seçenekli hareket kabiliyeti sağlıyor Seçenek bir defa belirlendiği, süspansiyon ve seçiş takımları optimum performans ve tutusu sağlamak için otomatik olarak ayarlanıyor.
Volkswagen İroc
Volkswagen, spor otomobillerdeki yeni çizgisini temsil eden ve herkes tarafından merakla beklenen ’Iroc’ isimli konsept modelini Paris Otomobil Fuarı’ndan önce Berlin’de gün ışığına çıkardı.
Tasarımıyla dikkat çeken Iroc, ismini de ilk kez 33 yıl önceki Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve birinci nesli yarım milyondan fazla satan ’Scirocco’ modelinden aldı. Birinci nesil Scirocco birçok kişi için elde edilebilir bir rüya otomobildi. Çünkü Scirocco, Giorgetto Guigiaro tarafından tasarlanan, küçük dış boyutlara sahip, ayırt edici, atak, geniş iç hacimli ve uygun fiyatlı bir spor otomobildi. Volkswagen, Iroc konsept otomobiliyle bu çarpıcı fikri yeniden ele alıyor.
TASARIMDA DÖNÜM NOKTASI
VW’nin spor otomobil segmentindeki prestij modeli olarak gösterilen Iroc, aerodinamik tasarımı ve atak turbo motorlarıyla ileride seri olarak üretilecek spor model hakkında ipuçları veriyor. Öncelikle Iroc, ismini ve felsefesini aldığı ünlü Scirocco modelinden farklı olarak klasik bir Coupe değil; son derece uzun tavana ve nispeten dik bir arka bölüme sahip kademeli olarak tasarlanmış bir spor otomobil. Görsel olarak çok net çizgilere sahip olan birinci nesil Scirocco gibi Iroc da kademeli olarak tasarlanmış radyatör ızgarası ve ayırt edici şekilleriyle VW tasarım anlayışında bir dönüm noktasını temsil ediyor.
Uzunluğu 4240, genişliği 1800 ve yüksekliği 1400 milimetre olan Iroc, ayrıntılarında boya rengi gibi birçok inceliğe sahip. Tasarımı her ne kadar eskiden izler taşımasa da, yeşil renk ilk nesil Scirocco’ya bir saygı ifadesi olarak kullanılıyor; engerek yeşili 1976 modelden başlayarak bu aracın tipik renkleri arasındaydı. Iroc’un bu parlak yeşili özellikle aracın karşıt renkteki siyah bölümleriyle birlikte çok etkili bir görünüm sergiliyor. Iroc dört kişilik bir otomobil. Geniş bir şekilde açılan bagaj kapağının altında 300 litreden fazla hacme sahip bir bagaj bulunuyor. Bu da ilk Scirocco modemiyle aynı hacim anlamına geliyor. Bagaj kapasitesi arka koltuklar yatırılarak büyük oranda genişletilebiliyor. Iroc’da VW tarafından ’Twincharger’ olarak adlandırılan bir TSI motor görev yapıyor. Konsept otomobilde kullanılan 210 beygirlik motor gücünü ise bir DSG şanzımanla yola aktarıyor.
PRESTİJLİ AMA UCUZ
VW’nin Türk tasarımcısı Murat Günak, Iroc ile VW için yeni bir dönemin başladığını belirterek, "VW, bir spor otomobil nasıl olmalı derken, Iroc gibi olmalı diyor. Iroc’un spor segmentindeki prestij modelimiz olduğunu söyleyebiliriz" dedi. Güçlü, agresif ve güzel bir otomobil yaratmak istediklerini anlatan Günak, "Ortaya Iroc konsepti çıktı. Iroc, VW’nin spor segmentteki prestij modeli olsa da pahalı bir otomobil olmayacak. Herkes için ulaşılabilir bir fiyata sahip olacak. İnsan bunu rüyasında görsün, istesin ve satın alabilsin" diye konuştu.
PUZZLE GİBİ ÇALIŞIYORUZ
Iroc, Türk tasarımcı Günak’ın Golf GTI, Passat ve Eos’tan sonra 4’üncü modeli oldu. VW için yeni bir dönemin başladığını vurgulayan Murat Günak, şöyle konuştu: "Daha sırada birçok yeni model var. VW gibi model yelpazesi çok geniş olan bir üreticinin tasarımda yeni başlangıçlar yapması çok da kolay değil. VW için Eos da başka alanda bir başlangıçtı, Iroc da kendi alanında yeni bir başlangıç. Puzzle yapar gibi çalışıyoruz. Puzzle’nin eksik parçalarının yerine konmasına 2 yıl kaldı."
Tasarımıyla dikkat çeken Iroc, ismini de ilk kez 33 yıl önceki Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve birinci nesli yarım milyondan fazla satan ’Scirocco’ modelinden aldı. Birinci nesil Scirocco birçok kişi için elde edilebilir bir rüya otomobildi. Çünkü Scirocco, Giorgetto Guigiaro tarafından tasarlanan, küçük dış boyutlara sahip, ayırt edici, atak, geniş iç hacimli ve uygun fiyatlı bir spor otomobildi. Volkswagen, Iroc konsept otomobiliyle bu çarpıcı fikri yeniden ele alıyor.
TASARIMDA DÖNÜM NOKTASI
VW’nin spor otomobil segmentindeki prestij modeli olarak gösterilen Iroc, aerodinamik tasarımı ve atak turbo motorlarıyla ileride seri olarak üretilecek spor model hakkında ipuçları veriyor. Öncelikle Iroc, ismini ve felsefesini aldığı ünlü Scirocco modelinden farklı olarak klasik bir Coupe değil; son derece uzun tavana ve nispeten dik bir arka bölüme sahip kademeli olarak tasarlanmış bir spor otomobil. Görsel olarak çok net çizgilere sahip olan birinci nesil Scirocco gibi Iroc da kademeli olarak tasarlanmış radyatör ızgarası ve ayırt edici şekilleriyle VW tasarım anlayışında bir dönüm noktasını temsil ediyor.
Uzunluğu 4240, genişliği 1800 ve yüksekliği 1400 milimetre olan Iroc, ayrıntılarında boya rengi gibi birçok inceliğe sahip. Tasarımı her ne kadar eskiden izler taşımasa da, yeşil renk ilk nesil Scirocco’ya bir saygı ifadesi olarak kullanılıyor; engerek yeşili 1976 modelden başlayarak bu aracın tipik renkleri arasındaydı. Iroc’un bu parlak yeşili özellikle aracın karşıt renkteki siyah bölümleriyle birlikte çok etkili bir görünüm sergiliyor. Iroc dört kişilik bir otomobil. Geniş bir şekilde açılan bagaj kapağının altında 300 litreden fazla hacme sahip bir bagaj bulunuyor. Bu da ilk Scirocco modemiyle aynı hacim anlamına geliyor. Bagaj kapasitesi arka koltuklar yatırılarak büyük oranda genişletilebiliyor. Iroc’da VW tarafından ’Twincharger’ olarak adlandırılan bir TSI motor görev yapıyor. Konsept otomobilde kullanılan 210 beygirlik motor gücünü ise bir DSG şanzımanla yola aktarıyor.
PRESTİJLİ AMA UCUZ
VW’nin Türk tasarımcısı Murat Günak, Iroc ile VW için yeni bir dönemin başladığını belirterek, "VW, bir spor otomobil nasıl olmalı derken, Iroc gibi olmalı diyor. Iroc’un spor segmentindeki prestij modelimiz olduğunu söyleyebiliriz" dedi. Güçlü, agresif ve güzel bir otomobil yaratmak istediklerini anlatan Günak, "Ortaya Iroc konsepti çıktı. Iroc, VW’nin spor segmentteki prestij modeli olsa da pahalı bir otomobil olmayacak. Herkes için ulaşılabilir bir fiyata sahip olacak. İnsan bunu rüyasında görsün, istesin ve satın alabilsin" diye konuştu.
PUZZLE GİBİ ÇALIŞIYORUZ
Iroc, Türk tasarımcı Günak’ın Golf GTI, Passat ve Eos’tan sonra 4’üncü modeli oldu. VW için yeni bir dönemin başladığını vurgulayan Murat Günak, şöyle konuştu: "Daha sırada birçok yeni model var. VW gibi model yelpazesi çok geniş olan bir üreticinin tasarımda yeni başlangıçlar yapması çok da kolay değil. VW için Eos da başka alanda bir başlangıçtı, Iroc da kendi alanında yeni bir başlangıç. Puzzle yapar gibi çalışıyoruz. Puzzle’nin eksik parçalarının yerine konmasına 2 yıl kaldı."
Lamborghini Murciélago
Lamborghini Murciélago, İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini tarafından 2002 yılından beri üretilen iki koltuklu, iki kapılı coupé spor otomobil. Firmanın 40. yaşgününü kutlamak için 2003 sonbaharında 50 özel versiyon Murciélago da üretilmiştir.
Aracın üstü açık bir modeli 2004 yılında tanıtılmış ve 2005 model yılında satışa sunulmuştur. Murciélago Roadster olarak adlandırılan bu model, performans coupé modeline benzer, ancak fiyatı daha yüksektir.
Murciélago'da Lamborghini'nin efsanevi V12 motorunun 6.2 litre hacimli bir versiyonu, altı oranlı manuel veya sıralı şanzıman ve dört tekerden çekiş sistemi bulunmaktadır.
Murciélago ismini Cordoba'da 1879'daki bir boğa dövüşünde 24 kılıç darbesine rağmen ayakta kalan ve dövüşe devam eden, sonuçta çok nadir bir olay olan matador tarafından öldürülmeden arenadan çıkma başarısını gösteren Murciélago isimli boğadan almıştır.
Aracın üstü açık bir modeli 2004 yılında tanıtılmış ve 2005 model yılında satışa sunulmuştur. Murciélago Roadster olarak adlandırılan bu model, performans coupé modeline benzer, ancak fiyatı daha yüksektir.
Murciélago'da Lamborghini'nin efsanevi V12 motorunun 6.2 litre hacimli bir versiyonu, altı oranlı manuel veya sıralı şanzıman ve dört tekerden çekiş sistemi bulunmaktadır.
Murciélago ismini Cordoba'da 1879'daki bir boğa dövüşünde 24 kılıç darbesine rağmen ayakta kalan ve dövüşe devam eden, sonuçta çok nadir bir olay olan matador tarafından öldürülmeden arenadan çıkma başarısını gösteren Murciélago isimli boğadan almıştır.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)