22 Aralık 2007 Cumartesi

Lamborghini Jarama

Lamborghini Jarama
Lamborghini tarafından 1970-1976 arasında üretilen spor coupé otomobil. Tasarımı Bertone tasarımcısı Marcello Gandini tarafından yapılmıştır.

1970 yılında Lamborghini Islero modelini ABD güvenlik ve emisyon kanunlarına uydurmak için yeniden tasarlamak zorunda kaldı. Yeni araç Espada'da da kullanılan platformun kısaltılmış bir versiyonu üzerine inşa edildi. İki farklı model üretildi: Orijinal GT (1970-1973) modelinde 350 bhp V12 motor kullanıldı, GTS'de ise (1973-1976) bu motorun gücü 365 bhp'ye yükseltildi. Maks. hızı 240 km/sdir. Ayrıca GTS modelinde birkaç ufak gövde değişikliği vardı. Ayrıca GTS'de güç destekli direksiyon, çıkarılabilir tavan panelleri ve otomatik şanzıman opsiyonel olarak sunulmuştu. Toplamda 327 adet Jarama üretildi.

Teknik Özellikler

Genel Bilgiler
Marka Lamborghini
Model Jarama
Üretim Yılı 1970
Ülke
Tasarımcı Bertone
Üretim Adedi
Model Kodu
Model Ailesi
Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi 2+2 FHC
Kapı Sayısı 2
Dingil Mesafesi 2377 mm (93.6 in)
Ön İz Genişliği 1490 mm (58.7 in)
Arka İz Genişliği 1490 mm (58.7 in)
Uzunluk 4483 mm (176.5 in)
Genişlik 1819 mm (71.6 in)
Yükseklik 1189 mm (46.8 in)
Yerden Yükseklik 125 mm (4.9 in)
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.89
Ağırlık 1340 kg (2951.5 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka)
Yakıt Kapasitesi 100 litre (22 Imp gal , 26.4 US gal)
Aerodinamik
Hava Sürtünme Katsayısı
Ön Kesit Alanı
Cx
Motor Özellikleri
Motor Üreticisi Lamborghini
Motor Yeri Ön
Motor Yerleşimi Uzunlamasına
Motor Yapısı
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi V-12
Silindir Başına Subap Sayısı 2 (toplam 24 adet)
Motor Hacmi 3929 cc (239.76 cu in)
Çap 82 mm (3.23 in)
Strok 62 mm (2.44 in)
Çap / Strok Oranı 1.32
Silindir Başına Düşen Hacim 327.42 cc/silindir (19.98 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı 7
Sıkıştırma Oranı 10.4 : 1
Yakıt Besleme Tipi 6 We carbs
Hava Besleme Türü Normal
Kompresör Tipi -
İntercooler Türü Yok
Katalitik Konvertör Yok
Maksimum Motor Gücü 350 HP (261 kW)
Maksimum Güç Devri 7500 d/d
Maksimum Tork 393 N.m (290 lb.ft , 40.1 kg.m)
Maksimum Tork Devri 5500 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 332.3 N.m (7500 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 261.2 HP/ton (194.8 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 89.1 HP/litre (66.4 kW/litre)
CO2 Emisyonu
Yakıt Tüketimi
Performans
0 - 80 km/h
0 - 60 mph
0 - 100 km/h
0 - 160 km/h
80 - 120 km/h (son viteste)
0 - 400 m Hızlanma 15 s
0 - 1000 m Hızlanma
Son Sürat 260 km/h (161.6 mph)
Şanzıman ve Aktarma
Şanzıman Türü 5M
Son Vites Dişlisi Oranı 0.82 : 1
Son Dişli Oranı 4.5 : 1
Aktarma RWD
Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler
Direksiyon Türü ZF screw & sector
Direksiyon Turu 3.8
Dönüş Çapı 12 m (39.4 ft)
Süspansiyon (ön) I.W.CS.ARB.
Süspansiyon (arka) I.W.CS.ARB.
Fren Türü (ön/arka) Di/Di-S
* Tasarımcı: Bertone

Lamborghini Espada

Lamborghini Espada, 1968-1978 yılları arasında İtalyan otomobil üreticisi Lamborghini tarafından üretilmiş grand tourer otomobil modeli.

1967 Cenova Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Marzal konsept otomobili ve radikal biçimde değiştirilmiş bir Jaguar E-Type olan Bertone Pirana modelleri üzerinden şekillendirilmiştir. Lamborghini model gamında Miura ve 400GT ile beraber gerçek dört koltuklu bir otomobil olarak yer almıştır. Zamanının en başarılı Lamborghini modeli olarak 1217 adet üretilmiştir.

Orijinal modelde 4Lt 325bhp V12 motor, tamamen bağımsız süspansiyon ve dört tekerlekte disk fren vardır.

Teknik veriler

Genel Bilgiler
Marka Lamborghini
Model Espada S III
Üretim Yılı 1972
Ülke
Tasarımcı Bertone
Üretim Adedi
Model Kodu
Model Ailesi
Karoser ve Boyutlar
Karoser Tipi 4S FHC
Kapı Sayısı 2
Dingil Mesafesi 2650 mm (104.3 in)
Ön İz Genişliği 1490 mm (58.7 in)
Arka İz Genişliği 1490 mm (58.7 in)
Uzunluk 4738 mm (186.5 in)
Genişlik 1860 mm (73.2 in)
Yükseklik 1185 mm (46.7 in)
Yerden Yükseklik
Uzunluk / Dingil Mesafesi Oranı 1.79
Ağırlık 1635 kg (3601.3 lb)
Ağırlık Dağılımı (ön/arka) %49.5 / %50.5
Yakıt Kapasitesi 93 litre (20.5 Imp gal , 24.6 US gal)
Aerodinamik
Hava Sürtünme Katsayısı
Ön Kesit Alanı
Cx
Motor Özellikleri
Motor Üreticisi Lamborghini
Motor Yeri Ön
Motor Yerleşimi
Motor Yapısı light alloy block & head
Soğutma Türü Su
Motor Tipi DOHC
Silindir Sayısı ve Yerleşimi V-12
Silindir Başına Subap Sayısı 2 (toplam 24 adet)
Motor Hacmi 3929 cc (239.76 cu in)
Çap 82 mm (3.23 in)
Strok 62 mm (2.44 in)
Çap / Strok Oranı 1.32
Silindir Başına Düşen Hacim 327.42 cc/silindir (19.98 cu in/silindir)
Krank Ana Yatak Sayısı 7
Sıkıştırma Oranı 10.7 : 1
Yakıt Besleme Tipi 6 We carbs
Hava Besleme Türü Normal
Kompresör Tipi -
İntercooler Türü Yok
Katalitik Konvertör Yok
Maksimum Motor Gücü 350 HP (261 kW)
Maksimum Güç Devri 7500 d/d
Maksimum Tork 393 N.m (290 lb.ft , 40.1 kg.m)
Maksimum Tork Devri 5500 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 332.3 N.m (7500 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 214.1 HP/ton (159.6 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 89.1 HP/litre (66.4 kW/litre)
CO2 Emisyonu
Yakıt Tüketimi
Performans
0 - 80 km/h
0 - 60 mph
0 - 100 km/h
0 - 160 km/h
80 - 120 km/h (son viteste)
0 - 400 m Hızlanma
0 - 1000 m Hızlanma 26 s
Son Sürat 250 km/h (155.4 mph)
Şanzıman ve Aktarma
Şanzıman Türü 5M
Son Vites Dişlisi Oranı
Son Dişli Oranı
Aktarma RWD
Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler
Direksiyon Türü worm & screw
Direksiyon Turu
Dönüş Çapı
Süspansiyon (ön) I.W.CS.ARB.
Süspansiyon (arka) I.W.CS.ARB.
Fren Türü (ön/arka) VeDi/VeDi-S
Disk Çapı (ön)
Disk Çapı (arka)
Jantlar (ön) 7JJ x 15
Jantlar (arka) 7JJ x 15
Lastikler (ön) Pirelli Cinturato 215/70 VR 15
Lastikler (arka) Pirelli Cinturato 215/70 VR 15

Lamborghini Murcielago R-GT

Lamborghini ve Ferrari arasındaki rekabet daha da ısınacağa benziyor. Lamborghini rakibinin ataklarına karşılık verebilmek için FIA GT şampiyonasında mücadele veren Murciélago R-GT'yi yollara çıkarmaya karar verdi. Sadece 25 adetle sınırlı sayıda üretilecek olan özel otomobilin prototipleri için Lamborghini fabrikasında şimdiden değerlendirme başladı.
Yeni modelin standart Murcielago ile arasındaki en önemli fark büyük fark arkadan çekişli olarak tasarlanmış olması. Şu an piyasada bulunan modelde kullanılan 6.2 litrelik güç ünitesi standart V12 motora göre geliştirilerek 6.5 litreye çıkartıldı. Lamborghini'nin yeni E-Gear ismindeki şanzıman sistemini kullanan yeni araçta seramik fren diskleri standart olarak yer alacak. Sıralı olan bu şanzımanın hızlanma sürelerini standart şanzımanlara göre düşüreceği belirtiliyor.
Lamborghini köstebekleri meşhur V12'nin istendiğinde 745 HP'nin üzerine çıkabileceğini söylese de şirket motorun 650-680 HP civarında kalmasını planlıyor.
Lamborghini mühendislerinin yeni model için koydukları en önemli hedef, 0'dan 100 km/s ye 3.2 saniye gibi bir sürede ulaşabilmek.
Bu nedenle iç kısımda(Aracın içinde 12 parçadan oluşan karbon-fiber kit ve özel tasarlanmış bir direksiyon kullanılmış.) ve gövdesinde karbon fiber malzemeler kullanılan özel aracın ağırlığı 1100 kg ile sınırlı tutulacak. Yeni modelin 390-400 bin euro arasında bir fiyatla alıcılara sunulacağı düşünülüyor.


Aracın teknik veriler şöyle:

* 8000 devirde 665 beygir
* 6000 devirde 680 Nm tork
* Redline: 8500 devirde
* 0-96km/s: 3.2 saniye
* Son sürat: 352 km/s

Honda S2000

Honda S2000
F1 mühendisleri kusursuz sürüş keyfi için bir spor otomobil tasarlasaydı bu otomobil S2000 olurdu...Üstün Honda motor teknolojisinin 70 Formula 1 zaferine imza atmış 40 yıllık motor sporları geleneği, mükemmel bir spor otomobil yarattı. Honda Rüya Takımının hızlı, güçlü, dinamik, kıvrak üyesi S2000, günümüzün ve geleceğin spor otomobil beklentilerine göre tasarlandı. Honda mühendislerinin ellerinde şekillenen her teknik ayrıntı, bu teknolojik şaheseri Roadster sınıfının tartışmasız liderliğine taşıdı.

- 240 HP üreten 2.0 litrelik atmosferik DOHC-VTEC motoru
- Harika performansıyla bir dünya rekortmeni
- Minimum hacimle, maksimum güç
- 9000 devirle etkileyici bir motor senfonisi

Performans
Gerçek motor performansını yaşamak için S2000'in direksiyonuna geçmeniz yeterli. 240 HP üreten 2.0 litrelik atmosferik DOHC-VTEC motoru, harika performansıyla bir dünya rekortmeni. Minimum hacimle, maksimum güç. S2000'in performans odaklı motor teknolojisi sizi 9000 devir sınırına çıkarıyor.

Güvenlik
Asfalt üzerinde en güvenli uçuş için hazır olun... S2000'in üst düzey güvenlik normları, Roadster sınıfına önderlik ediyor. X biçimli, özel çelik şasi ani darbelere karşı koruma sağlıyor, otomobilin direncini yükseltiyor. Üstün fren sistemi, hava yastıkları ve 3 noktalı emniyet kemerleri güvenlik standartlarını oluşturuyor.

Konfor
S2000'in iki kişilik kokpiti size yarış otomobili hissi verirken, aradığınız konforu beraberinde sunuyor. Elektronik kumanda sistemleri, deri-alüminyum kaplama özel tasarım ön panel, kusursuz ses sistemi, Engine Start düğmesi, deri koltuklar, açılabilir tavan ve diğer tüm Honda detayları sürüş keyfinizi pekiştiriyor.


Thrust SSC

Thrust SSC (Sesten Hızlı Otomobil)

Sesten Hızlı Otomobil Saatte 1222 km hız; Mach 1,02; bir diğer deyişle ses hızının 1,02 katı. Thrust SSC (Supersonic car) adı verilen son mode süpersonik otomobilin hızı bu. Deneme 15 Ekim 1997'de ABD'de Nevada'da Kara Kaya Çölünde yapıldı. Bu rekor kırma yarışmasının yararı nedir? Otomobilden çok uçağa benzeyen bu taşıta binme cesaretini kim gösterir? Bu soruların yanıtı belirsiz. Birşey kesin: İngiltere'de bir rekoru kırabilmek için 1994 Haziranında yaratılmış olan Thrust SSC firmasının sahibi Richard Noble ve ekibi, birkaç yıldır bir çılgınlık yaşıyor. Noble'un bu otomobili yaratarak girdiği bir bahsi kazandığı biliniyor; fakat kiminle bahse tutuştuğu belli değil.Teknoloji bakımından sonuç şaşılacak kadar mükemmel: 10 ton ağırlığındaki otomobili, savaş uçakları modeli iki Rolls-Royce jet motoru yürütüyor; otomobil 160 km/saat hızla giderken 4 saniyede, 960 km/saat hızla giderken 16 saniyede durabiliyor. Bu hızlarda giden bir otomobilde bütün problem, aracın denge ve kontrolünü sağlamaktır; yer çekimi yetmeyince otomobil havalanabilir! Ekibin aerodinamik uzmanı Ron Ayers, bu serüvene sırf merak ettiği için girdiğini söylüyor. Bu hızdaki bir otomobilin aerodinamik davranışlarını önceden tahmin edebilecek bir yöntem yoktur. Herşey otomobilin havalanacağını ve toz haline geleceğini düşündürüyordu. Biçimin tasarlanması ve seçilmesi 2,5 yıl süren bir araştırma ve imâlat gerektirdi.Simülasyon deneyleri Swansea Üniversitesi'nin normalde uçaklar için kullanılan Cray 92 sisteminde yapıldı. Taşıtın etrafındaki basınçlar, 1/25 kere küçültülmüş bir maket üzerinde, İngiltere'deki bir füze atış pistinde (Pendine Sands) denendi. Otomobillere jet motoru takmak düşüncesi yeni değildir (bu konuda ilk denemeler 1910'da yapılmıştı); fakat jet motorlarının ve tekerleklerin yerleştiriliş tarzı tamamen yenidir. Thrust SSC'nin ön tekerlekleri direksiyona bağlı değildir; direksiyon arka tekerleklere bağlıdır; arka tekerlekler uzun gövdenin altında biri daha önde olacak şekilde asimetriktir. Hava direncini en aza indirgemek için önde hareketli hiçbir şey bırakılmamıştır. Arka tekerlekler jet motorlarının arkasına konulamayacağından gövdenin altına konulmuştur.Tekerlekler lâstik olmayıp dedelerimizin arabalarındaki demir çemberli tekerlekleri andırmaktadır. Tekerlekler dayanıklı aluminyum alaşımlarındandır. Bu tekerlekler hiç aşınmadan Nevada kumlarını ezip geçmiştir. Yine de güvenlik açısından pistteki bütün çakıllar temizlenmiştir: Çok fazla iyi niyet ve 15 kamyon dolusu çakıl! Bu pistte bir rekor kırıldı.Bunun yararı henüz belli değil; fakat ileri teknolojide İngilizlerin "ben de varım" dediği ortaya kondu. Amerika'nın Spirit of America (America'nın Ruhu) adlı büyük hız otomobili henüz ses hızını aşamadı.

JCB Diesel Max

JCB Diesel Max
Artık Dizel Yavaştır Demiceksiniz...
Dizel yakıtla çalışan araç, saatte 526.027 km/s hıza ulaşıp 1973'te kırılan rekoru alt üst etti...

ABD'nin Utah eyaletindeki Bonneville'de dizel yakıtla çalışan İngiliz yapımı bir araç, saatte 526.027 km/s hıza ulaşarak bu alanda dünya rekoru kırdı.

Deneyi yapan ekibin sözcüsü Brendon Prebo, 'JCB Diesel Max' adlı iki motorlu otomobilin 526.027 kilometre hıza ulaşarak Uluslararası Otomobil Federasyonu'nun dizel araçlar kategorisindeki dünya rekorunu kırdığını belirtti. Büyük bir puro şeklindeki otomobili, İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri pilotlarından Andy Green'in kullandığı kaydedildi. Bu alanda daha önceki rekor, saatte 377 kilometre hızla 1973 yılında kırılmıştı.

Şirket yetkilileri, JCB'nin mühendislik parametrelerine meydan okuyarak dünyanın en hızlı dizel otomobili üretmesindeki amaçlarını da açıkladı: Standart JCB444 motorunun çok yönlülüğünü kanıtlamak ve tümüyle farklı ve talepkâr olan bu mühendislik dünyasında mükemmelliğini geçerli kılmak.


Mercedes Benz 300SL

Mercedes Benz 300SL (1952-1963)

2.Dünya Savaşı öncesinde Grand Prix yarışlarında önemli başarıları olan firma, savaştan sonra, 1951 yılında yarışlara yine başarılı şekilde geri dönmek istiyordu.

Yarışlar başlamıştı ama yeni model için yeni parçalar geliştirmeye vakit yoktu. Firma bu yüzden üretimde olan modellerin parçalarını kullanarak ve hızlı kararlar vererek 300 serisinde kullanılan motor ile çalışacak bir gövde geliştirmeye karar verdi.

O sıralar motorun gücünün rekabette yeteri kadar etkili olamayacağını düşünen firma, tasarımın son derece hafif ve hava direncinin düşük olmasına karar verir.



Firma edindiği yarış tecrübelerinden, üstü kapalı modellerin, uzun mesafe yarışlarda daha başarılı olduğunu tespit eder ve bu doğrultuda yeni aracı geliştirmeye devam eder.

Sonuç olarak sürtünme katsayısı 0.25 (Cw) olan bir model üretilir. Alüminyumdan imal edilen uzay çatı şase, kapı arasında uzun boşluklardan dolayı zayıf kalır, bunun üzerine kapı eşiği yükseltilir ve inip binmeyi kolaylaştırmak amacıyla kapıların martı kanadı şeklinde yukarı doğru açılmasına karar verilir.

Standart olarak 115 beygir gücünde olan 300 motorları, yeni ekzantrik milleri, yükseltilen sıkıştırma oranı ve Solex marka karbüratörler ile 171 beygire yükselir. Firma 9 ay içinde projeyi hayata geçirir ve 1952 yılının Mart ayında araç basın mensuplarına tanıtılır. İki ay sonra yarışlara katılmaya başlayan 300SL’ler zaferler kazanmaya başlar.

1953 yılında, uzun mesafe yol yarışlarından çok Grand Prix yarışlarına odaklanan firma, Amerikalı Mercedes-Benz distribütörü Max Hoffman’ın da talebiyle 300SL’in yol versiyonunu ve daha ufak bir roadster olan 190SL’i üretmeye karar verir. (190SL’in günümüzdeki muadili olarak SLK gösterilebilir)

300SL’in yol versiyonu, 1954 yılının Şubat ayında New York’da düzenlenen otomobil fuarında sergilenir.

Yol versiyonu yarış versiyonundan daha ağır olur ama motor gücü de 171 beygirden 220 beygire yükselir ve ilk kez benzinli bir üretim otomobilinde Bosch tarafından geliştirilen mekanik enjeksiyon sistemi kullanılır.



Ancak sistem her 1500 km.de yağ değişimi gerektirir. Çünkü otomobilin motorunun kapatıldığı süre ile motorun çalışmasının durması arasında geçen sürede, sistem yakıt püskürtmeye devam ediyor, bu da yanmamış yakıtın motor yağına karışmasına neden oluyordu. Araçta yarış tipi yağ soğutucularının kullanılması nedeniyle, benzinin motor yağında buharlaşması da mümkün olmuyordu.

Merdedes Benz 300SL, gelişmiş aerodinamiği ve 220 beygir gücündeki motoru ile aracı saatte 260 km/s hızlara ulaştırırken, kendisinden çok daha güçlü olan bazı otomobilleri performansı ile geride bırakır.

Tek kapı modelinin yerini 1957 yılında, üstü açık roadster modeli alır. 1961 yılında disk frenli modelleri satışa sunulduğunda, fiyatı Jaguar E-type’ın iki katıdır.

1962 yılında bu özel araçtan toplam 1858 adet üretilmiştir.

300SL döneminde ve günümüzde koleksiyoncuların çok arzuladığı bir modeldir. Öyle ki lastik üreticisi Dunlop, sadece bu modele özel, klasik görünümlü, 240 km/s hızlara kadar güvenli sürüş sunan lastik üretmektedir.

300SL modelindeki 300 aracın motor hacmini, yani 3 litre olduğunu, SL ise “Sport Leiht” ya da “Sport Light” yani spor ve hafif olduğunu ifade eder.

Ferrari Dino 246 GT

Ferrari Dino 246 GT (1969-1974)

Ferrarinin ilk ortadan motorlu modeli.

Yol otomobillerini, yarış otomobilleri geliştirebilmek için üreten Enzo Ferrari, adetçe daha fazla satmak; Porsche 911'in pazarından pay almak istiyordu. Diğer yandan da ortadan motorlu modellerin tehlikeli olabileceğini düşünüyordu. Ferrari bu amaçla, tüketicisinin elinde çok da tehlikeli olmayacak bir otomobil geliştirmeye karar verir.

Diğer yandan, Enzo Ferrari, yerine geçmesi için iyi okullarda okutup yetiştirdiği 24 yaşındaki oğlu Alfredo'yu geçirdiği bir rahatsızlık sonucu kaybeder. Bu olay, Enzo Ferrari'nin, projesini gerçekleştirecek otomobile de tek çocuğunun ismini vermesine neden olur. Dino, Ferrari'nin kurucusunu Enzo Ferrari'nin oğlu Alfredo'nun takma ismidir.

İlk 1968 yılında üretilen model 2 litrelik 206 GT'dir. 1969'da üretim sona erdiğinde, toplam 150 adet üretilmiştir. Daha güçlü model, 246GT, 1969 yılındaki Torino Motor'dan sonra alüminyum yerine daha ucuz olan çelik gövde ile üretilmeye başlanmış ve 1975 yılına kadar 3000 adetin üzerinde üretilmiştir.

Ferrari Dino 246, dönemin yarış otomobillerindeki gibi, motorun şoförün arkasına yerleştirilerek, mükemmel yol otomobilleri yapılabileceğini göstermiştir.

Çok hızlı gidiyor, virajları güzel dönüyor ve Pininfarina tasarımlı kasası çok güzel duruyordu. Dino'ya kadar, arkadan motorlu otomobillerde arka taraf ağır, geri görüş zayıf kalıyor ve yeterli yük olanı bulunmuyordu. Dino'nun, sürüşü ve yol tutuşu mükemmeldi, eğik arka camından yeterinden fazla görüş sağlıyor ve enlemesine yerleştirilmiş motoru ile arkasında yeterli bir bagaj bölmesi sunabiliyordu. Dino'nun, 5 vitesli düz şanzımanı, 3 Weber karbüratörlü 2.4 litrelik 200 beygirlik V6 motoru, aracı 240km/s hızlara ve 7 saniyede 0 dan 100km/s ulaştırıyordu.

Ferrari Dino'da kullanılan V6 motorun kusursuz bir soy ağacı vardır. Hayatına 1957 yılında Formula 2 motoru olarak 1.5 litre hacimle başlamıştır. Daha sonra, 2.4 litrelik versiyonu Grand Prix şampiyonu Mike Hawthorn'un aracına hayat vermiştir. 1961 yılında Grand Prix kuralları değişip hacim sınırlaması 1.499litre olunca motorun hacmi de ona göre ayarlanmış ve motorun V formasyonunun açısı genişletilmiştir. Motorun yarış için onay alabilmesi (homologation) için en az 500 adet üretilmesi gerekmiş, bunun üzerine Enzo Ferrari, Fiat'ı ikna ederek, 1967 yılında 2 litrelik V6 Ferrari motoru ile donatılmış 500 adetin üzerinde "Fiat Dino" adında otomobil ürettirerek onay almıştır.

Ferrari ürettiği Dino'ların üzerine hiçbir zaman "Ferrari" yazmamıştır, ancak sahiplerinden çoğu "Ferrari" yazılarını kendileri eklemişlerdir.

Dino'larda kullanılan motor ve şanzıman, son görevlerini, 1974 - 1976 yılları arasındaki Dünya Ralli Şampiyonası'nı (WRC) kazanan Lancia Stratos'a ile, üretimlerinden, tam 20 yıl sonra tamamlamışlardır.