16 Eylül 2007 Pazar

Mercedes-Benz S Serisi

S-Class




İleri görüşlü ve bir adım ileride olun. S-Serisi.
1959. Mercedes-Benz, yenilikçi otomobil teknolojisi alanında her zaman öncü olmuştur. Böylece «Heckflosse» güvenlik alanında standartlar oluşturdu. Yolcu güvenlik hücresine ve çarpışma bölgelerine sahip ilk standart otomobildi.
2005. S-Serisi, BAS PLUS’a sahip daha da geliştirilmiş DISTRONIC PLUS ve konfor alanında yeni standartlar belirleyen yenilikleriyle Mercedes-Benz’in öncü rolünün altını tekrar çiziyor.




Etox (Türk Otomobili)

ETOX
Yıllar sonra ilk kez yerli otomobil üretildi. Hem de spor.. Ferrari'ye rakip olacak..
Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye’deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.

Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye’de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, "bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini" söyledi.

Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim’in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu: "Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox’u geliştirdik."
SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR

Etox’un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti. Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti.
MADE İN TÜRKEY

Etox’un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi’nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye’de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti. Daha önce üretilen yerli otomobiller "Devrim" ile "İmza"nın "Tip onay belgesi bulunmadığını" ifade eden Malkoç, Etox’un künyesinde "Made in Turkey" yazan "ilk otomobil olacağını" söyledi. Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.

Etox Zafer - Türkiye'nin İlk Spor Arabası

İlk başlarda hafif bir şaşkınlık uyandıran etox yavaş yavaş ilk siparişlerini de toplamaya başladı.

Cem Yılmaz siyah Etox siparişi verdi
Cem Yılmaz Türkiye'nin ilk spor otomobili Etox için sipariş verdi. Yılmaz, siyah ve 272 beygirlik özel yapım Etox için 150 bin YTL ödeyecek.
Şimdiye kadar özellikleri açıklanmayan Etox'ta, Renault'nun Megane modelinde kullanacağı 1.9 litrelik ve 125 beygirlik dizel motor bulunuyor. Ertex, Cem Yılmaz hariç şimdiye kadar tüm siparişleri bu motor seçeneğiyle almış. Bu motor dışında BMW'den alınan 225 ve Volvo'dan alınan 272 beygirlik benzinli motor seçenekleri var. Cem Yılmaz 272 beygirlik benzinli Volvo motorunu tercih etmiş. Etox'un fiyatı 85 bin YTL'den başlıyor. Ancak Yılmaz'ın istediği motorla otomobilin fiyatı 150 bin YTL'ye çıkıyor. Etox'un proje koordinatörü olan ve tasarımını yapan Konya Selçuk Üniversitesi Grafik Bölümü mezunu Tarkan Ustael, araca 450 beygirlik motor bile uygulayabildiklerini söylüyor.

Açıklanan araç özellikleri ve tanıtım fiyatı şöyle:

* 125 Hp dizel motor
* Turuncu, siyah, beyaz, kırmızı renk seçenekleri
* Dana derisi koltuklar
* Kapı döşemeleri kumaş antara ve dana derisi
* Alüminyum alaşımlı çelik jant
* Gövde renginde ve elektirkli aynalar
* Radyo ve CD çalar
* Sis farları
* Nikelajlı kapı kolları
* Krom kaplı çift egzozt çıkışı
* Çift hava yastığı
* ABS
* Çelik kapı içi ve tavan barları
* Klima
* Deri direksiyon
* Dana derisi kaplı torpito

Opsiyonel olarak sunulan özellikler

* İstenilen farklı bir renk
* Geyik derisi araç içi kaplama
* Elektrikli sunroof
* Arka bagaj üstü spoiler
* DVD - CD - VCD - TV tek ünite

Otomobil Amblemleri ve Anlamları

RENAULT: Kübist baklava şekli
Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor.Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.

PEUGEOT: Aslanın gücü
Peugeot'un asli işi testere ve tEstere levhalarıYDI. Bir aslan gibi "güçlü"sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya başaldı.

DrAm3vLH - MSN yoluyla bir mesaj gönder
Otomobil Amblemleri ve Anlamları
Otomobil Amblemleri ve Anlamları

RENAULT: Kübist baklava şekli
Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor.Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı.






PEUGEOT: Aslanın gücü
Peugeot'un asli işi testere ve tEstere levhalarıYDI. Bir aslan gibi "güçlü"sloganıyla satılan bu ürünlerdeki aslan amblemini Fransızlar, daha sonra ürettikleri arbalarda da kullanmaya başaldı.





MERCEDES BENZ: Daimler Chrysler ile ortak calısıp bir araba yapan CARL BENZ” isim bulamayınca bir tek kızı olan MERCEDES-BENZ”in ismini bu arabaya verir.
MERCEDES:hırsızların en çok rağbet gösterdiği bir figür
dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes'i, üç ayaklı yıldız figürü, markanın kara, hava ve sudaki,gücünü tanımlıyor. mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercedes emblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarakta ilk sırayı alıyor .

CITROEN: ismi ne demek bulamadım. Logosunun çok enteresan buldugum bir hikâyesi var.
Cıtroeni yapan bu kişinin asıl amacı o zamanlar mercedes gibi büyük firmalara kafa tutmakmış. Sırf bunun için yaptıgı arabada çok sıradışı özellikler varmış. Adam öyle bir yapmışki mesela yaptıgı otomobilin 4 tekerleginden herhangi biri çıkarılınca araba diger 3 tekerlek üzerinde çok rahat bir şekilde hareket edip yoluna devam edebiliyormuş.(Gercektende su an kullanılan citroenlerin 3 teker üzerinde bile ilerleyebildigi söyleniyor. Hatta İstanbulda citroeni olan biri herkesin gozu onunde denemiş bunu. Ama ben inanmadım)Neyse ayrıca bu arabanın muciti yaptıgı arabasının maksimum hızdayken bile virajın sertligi ne olursa olsun hiçbir virajda hiçbir şekilde kesinlikle savrulmayacagını idda ediyormuş. Ve öyleki söyledigi o maksimum hızda diger otomobil şirketlerinin arabalarının savrulmaması imkânsızmış.(mercedes bile savruluyormuş). Ardından bu adam soyledigi o maksimum hızda arabasını savuran biri olursa o kişi arabadan sağ çıktıgı takdirde o kişiye bedava araba yapıp verecegini de idda edip herkesin dikkatini çekmeyi başarmış. Bu derece guveniyormuş yaptıgı arabaya. Vel hâsıl kelam epey bir insan denemiş ama savurmayı başaramamış hiçbiri. Sonunda bu adamın oglu denemeye karar vermiş. Oglu da askeriyede ÇAVUŞMUŞ. Adamın oglu denemiş ve savurmayı başarmış. Ama sonuçta savrulmanın etkisiyle çok feci şekilde can vermiş. Adam gunlerce uzulmuş aglamış. En sonunda oglunun anısına oglunun askeriyedeki rütbesi neyse artık( çavuş) rütbesinin işaretini bu arabaya logo yapmış . Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu... 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular .

SUBARU:Japon yıldızı
Subaru'nun amblemi, 6 Japon araba üreticisinin birleşmesi ile ortaya çıktı. Oval içindeki 6 yıldız, bir araya gelen firmaları sembolize ediyor.


BMW: Bayern Motor Werken. Yani Bayern Motor Waken demek Bayern Motor Sanayi
Sadece fabrikanın isminin baş harfleri verilmiş.
BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.

AUDI: Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafından verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karşlığı olan Audi'yi buldu.

FORD: kurucusu HENRY FORD un ismidir.
Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Fordd ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.

vOLKSwAGEN:Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.

VOLVO:isveç'in savaş tanrıçası Volvo arabalarını, Isveç'in çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor.Amblemin yaratıcısı, demir silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda markanın sağlamlığına işaret ediyor.

SEAT: Ispanyol'un S'si ilham verdi.
90'lı yılların başında VW ile birleşmesiyle Ispanyol araba yapımcısı, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi.

MAZDA:Mahkeme kararıyla yeni amblem
Renault'a büyük benzerliği nedeniyl, açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.

JAGUAR:Hızlı kedi
araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arbalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak içn değiştirdi. Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

FERRARI: Hediyelik beygir
Italyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşuşehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

PORSCHE suebyalı'nın gururu
Porsche amblemi, 1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nın Stuttgartşehrinin armasından. Geyik boynuzu ilekırmızı-siyah çizgiler ise almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı.

NISSAN: Güneş ve dürüstlük
Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor.Amblem, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.

MITSUBISHI : samurai erdemi
Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.


ROLLS ROYCE : sevimli emilyLüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor. Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı "Spirit of ecstasy"(yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde "emily" adı verildi.

Anadol bir çeşit türk arabası :)


http://www.badaces.com/punch/2007_Yaris_Repair_Manual/2007%20Yaris%20Repair%20Manual/Toyota_logo_2005.bmpTOYOTA:Müşterilere sevgiler
Japon firmanınn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu.Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

Seat Leon



Yılın ilk yarısında sınıfının en çok tercih edilen benzinli ve düz vitesli hatchback modeli ünvanını elde eden SEAT Leon Stylance, perde havayastıklarından hız sabitleme sistemine, arka park sensöründen otomatik yanan farlarına kadar standart olarak sunulan geniş aksesuar paketiyle dikkat çekiyor!


2007 yılının ilk yarısında benzinli ve düz vitesli kompakt hatchbackler arasında sınıfının en çok tercih edilen modeli olan SEAT Leon Stylance, 2008 model yılına yine iddialı giriyor. 34 bin 460 YTL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim liste fiyatıyla pazarlanan SEAT Leon ailesinin, Stylance donanım paketli versiyonları ise 2008 model yılı için zenginleştirilmiş standart aksesuarlarıyla dikkat çekiyor.

2008 model SEAT Leon Stylance’larda ön, yan ve perde havayastıkları, ABS, TCS, ESP gibi güvenlik donanımlarının yanı sıra hız sabitleme sistemi, yağmur sensörü, park sensörü, otomatik yanan farlar, yol bilgisayarı, deri direksyon simidi ve vites topuzu, direksiyondan kumandalı radyo/CD/MP3 çalar, alarm, ön sis farları ve alüminyum alaşım jantlar ve daha fazlası standart olarak sunuluyor.