22 Eylül 2007 Cumartesi

Ford Verve




Ford Verve’nin önemi, yılın başlarında Ford Avrupa’ya verilen ve tamamiyle yeni bir küçük otomobil tasarım anlayışı oluşturma görevinin ilk somut kanıtı olması... Ford Verve , Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika gibi önemli pazarlarda sunulacak üç konsept otomobilinin ilki olma özelliğini taşıyor.


Ford Avrupa Başkanı John Fleming, "Ford Verve, Frankfurt Fuarında özel olarak sergilenmek için geliştirildi ve konsept otomobil olarak müşterilerimizin tepkileri ölçmek için sunuluyor" dedi. "Tasarım ekibimiz gelecekte küçük otomobillerimizin nasıl görüneceğiyle ilgili serbest bir yaklaşım uyguladı ve bu çarpıcı konsept otomobili de bunun sonuçlardan biri. Beklediğimiz tepkiyi alırsak, ekibin bu gelişmiş tasarımın öğelerini, üretimine karar verilecek son tasarıma ekleyeceğinden eminim. Bu da Ford'un gelecek nesil küçük otomobillerini çok etkileyici hale getirecek".


Ford Avrupa Tasarım Müdürü Martin Smith, "Ford Verve şu ana kadar ki en çarpıcı tasarım dilimizi temsil ediyor" dedi. "Cesur, hatta radikal bir tasarım olarak, Ford'un kinetik tasarım felsefesinin, gelişmiş zevklere sahip, modayı takip eden bir nesil için şık, modern ve kendine özgü bir ifadeyi sunması amacıyla dinamik öğelerini sergiliyor".


Moda ve kozmetik dünyasından ilham alan zengin renkler ve ayırt edici malzemelere sahip Ford Verve, Ford'un İngiltere'deki Dunton ve Almanya'daki Köln stüdyolarında tasarımcıların oluşturduğu bir ekip tarafından yaratıldı.






Cesur bir ifade

Ford'un yakın zamanlarda sunduğu iosis ve iosis X konsept otomobillerinin kinetik tasarım rüzgarından ve yeni Ford Mondeo gibi seri üretim modellerin daha lüks hissinden yararlanan Verve, küçük otomobil vizyonunun cesur bir ifadesini oluşturuyor.


Martin Smith, “zarif bir coupe hissi veren aerodinamik tavan çizgisi ve B sütunu bulunmayan yapının tamamladığı gövde yapısının bütün yüzeylerini tanımlarken "hassas bir şekilde tasarlanmış", "çevik bir kaslı yapı" ve "çok iyi ayarlanmış atletiklik" gibi ifadeler kullanıyor.


Daha da derin bir parlaklık için renkli bir cilanın altında yer alan koyu magenta kırmızısı rengi farklı ve özel olduğunu çarpıcı bir şekilde ifade ediyor.


Ford Avrupa Dış Tasarım Şefi Stefan Lamm, "Ford'un gelecekteki küçük otomobilleriyle ilgili vizyonu hakkında cesur bir ifade sunmak istedik" dedi. Ford Verve, küçük otomobil tasarımında lider olma ve tıpkı S-MAX ve yeni Mondeo'da yaptığımız gibi farklı görünmek isteyen müşteriler için farklı görünen otomobiller yaratma hedefimizi simgeliyor".


Çok geniş bir özgürlük verilen ve dış tasarımın lider tasarımcılardan olan Chris Hamilton'ın da içinde bulunduğu tasarım ekibi çalışmalarını gerçeğe dayalı olarak yürüttü. Verve, üretilebilir olması düşünülerek oluşturuldu.


Hareket Halindeki Stil ve Enerji

Ford Verve’in yüzü cesur ve sportif, ama aynı zamanda arkadaşça ve çekici. Aracın önünde büyük, ters trapezoid şeklinde alt ızgara ve üst ızgara ile kaput çizgisinin birleştiği orta noktaya yerleştirilen büyük Ford oval amblemi göze çarpıyor.


Alt ızgarada güçlü yatay çubuklar ve bunları düzenli bir şekilde kesen "mermi" şekilleri, görsel olarak karşılık gelen dikey çubuk etkisi yaratıyor. Alt ızgara ve amblem görünümü Tasarım ekibinin gelecekteki ürünlerde Ford tasarım DNA'sını yansıtmak için kullandığı ayırt edici öğeler.


Motor kaputunun şekli dinamik kabarıklıklar içeriyor; dikkatle ayarlanmış ve atletik ama aşırı kaslı değil. Bu duygu, Mondeo'dan ilham alan daha belirgin, arkaya uzanan ön farlarla birleşerek Verve’nin yüzüne sevimli, açık ve çekici bir kişilik kazandırıyor. Göze çarpan ön farlar iki projektör ışığı ve bir LED ışığı içeriyor.

Yandan bakıldığında, Verve, hareket halindeki enerjiyi yansıtan kabinin öne yaklaştığı, çarpıcı bir görünüme sahip. Profili, üst bölümü gövdenin eğimli üst kontur çizgisine paralel olan direksiz yan cam şekliyle vurgulanıyor. Bu da, eğimli A sütunundan arkaya doğru uzanarak, ortaya yerleştirilen LED arka farlara ulaşıyor ve bu farlar da gövde şeklinin dolgunluğunun bir parçası olacak şekilde çıkıntılı bir tasarıma sahip ve en arkada da Ford Verve’nin entegre bagaj kapağı spoyleri yer alıyor. Bu öğeler akıcı bir şekilde bir araya geliyor ve aracın panoramik cam tavanını destekliyor.




Gövdenin yan tarafındaki bir kemer çizgisi, kontrollü gerilim duygusuna katkıda bulunan çarpıcı şekillerden birini oluşturuyor. Tekerlek boşlukları da bir gerilim ve kaslılık hissi veriyor ki bu da kinetik tasarımın özelliklerinden biri.


Arkada, entegre egzoz çıkışına sahip alt kanatçık, sis farlarının alt kenarlarındaki desenli alüminyum kaplamalar gibi arka tampon ve tasarım aksesuarlarını içeren akıcı bir tasarımın temel öğelerini oluşturuyor. Alt kanatçık koyu renkli kromdan oluşturulmuş ve koyu magenta kırmızısı gövde rengiyle yumuşak bir zıtlık oluşturarak kontrollü bir gerilim ifadesi sağlıyor.


18 inçlik 12 kollu iki parça alaşım jant tasarımı otomobili daha da çarpıcı hale getiriyor. Jant tasarımı hafif ve ferah görünüyor ve bakan kişiyi jant kollarının dibine çeken bir derinlik ve "üç boyutluluk" duygusu oluşturuyor. Ford Verve’in düşük profilli lastiklerinin her birinde zengin gövde rengini tamamlayan bir yan duvar şeridi bulunuyor.


Dikkatle seçilen aksesuarların elbiseleri tamamlamasına benzer bir şekilde görev yapan, araçtaki diğer ayrıntılar arasında, kapı kollarındaki ince çubuk ve alt ızgara çerçevesi, arka plaka çerçevesi ve ön sis farının alt kenarında da desenli alüminyumun benzer bir şekilde kullanılması da var.


Bunlar bir araya gelerek küçük otomobillerde normalde bulunandan daha yüksek bir kalite seviyesine işaret ediyor.


Lamn, "Küçük bir otomobilde, örneğin B segmentindeki bir otomobilde daha büyük bir otomobile göre kinetik tasarım şekli dilinin temel öğeleriyle oynayabileceğimizi ya da bunları daha çok vurgulayabileceğimizi düşünüyoruz" dedi. Burada önemli olan bir araç segmentinden diğerine kes yapıştır yapmak değil, her bir otomobil için bu felsefeyi yeniden yorumlamak. Daha büyük iosis Concept'i, iosis X crossover modelini ve bu yeni projeyi karşılaştırdığınızda bunu net bir şekilde görebiliyorsunuz".


İç Bölümdeki enerjiyi keşfetmek

Verve'nin içi de dışı kadar çarpıcı. Cesur şekillere sahip yüzeylerinden çarpıcı iç renklerine ve çekici malzemelerine kadar otomobilde eğlenceli bir modernlik ve moda duygusu var. Ayrıca bir gün seri üretime geçebilecek yeni teknolojilere de öncülük ediyor.


Ford tasarımcıları gelecekteki küçük bir Ford otomobilinin sunduğu olanakları incelerken, kendilerine sağlanan geniş hareket alanında kinetik tasarım ilkelerini yeni Verve'nin iç bölümüne uygulamaya yoğunlaşabildiler. Bu sayede, Verve geleneklerden ayrılıyor, özellikle de gösterge panelinin tasarımında; çekici eğimler ve dolgun şekiller, tipik, dik bir orta konsol tasarımının çok eski moda görünmesini sağlıyor.


Ford Avrupa İç Tasarım Şefi Niko Vidakovic, "Bu, kinetik tasarımın iç tasarıma uygulanmasında dev bir adım" dedi. "İç bölümün şekil dilini dış bölümle bu kadar güçlü bir şekilde ilişkilendiren bu tür bir görsel yeniliğin şu anda başka hiçbir şirket tarafından yapılmadığına inanıyoruz".


Ford iç tasarımcısı Tiago Diaz ve yönetici Ernst Reim'ın elleriyle yaratılan üst gösterge panelinde belirgin ve dolgun şekiller göze çarpıyor. İç öğelerde, özellikle de gösterge paneli ve kapı panellerinde düzgün yüzeyler ve akıcı ana hatlar, aracın dışındaki kinetik tasarım öğelerini yansıtıyor. Bu öğeler bir araya gelerek aracın yolcularını saran bir his yaratıyor ve bu anlamda panoramik cam tavanın sunduğu ferahlıkla bir karşıtlık oluşturuyor.


Cep Telefonlarından İlham Alan Yeni Estetik Anlayışı

Ford Verve cep telefonlarıyla büyüyen bir nesil için tasarlandı.


İç bölümdeki çarpıcı bir özellik de ön panelin orta konsolu. Estetik olarak gösterge panelinin şeklini izliyor, göze hoş gelen bir kanat yapısıyla yükselerek panelin üstünde yer alan geniş ekranlı, renkli Ford Convers+ sistemini içine alıyor. Verve'de kullanılan Ford Convers+ sistemi kısa bir süre önce Mondeo'da sunulan İnsan Makine Arayazü'nün (HMI) en son nesli. Bu bile tek başına Verve’nin küçük otomobil vizyonundaki gelişmişlik düzeyini gösteriyor.


İşlevsel olarak, orta konsol tasarımında temel öğelerden biri eğlence sisteminin geleneksel bölümlerinin, yani ekran, kontrol düğmeleri ve elektronik sisteminin ayrılması. Bu öğelerin ayrılması tasarımcılara kontrol ve düğmeleri, bir cep telefonunun mantığına benzer bir şekilde en iyi ergonomik konumlara yerleştirme olanağını sağladı.


Bu yeni yaklaşım, Ford Verve’nin bütünüyle yeni bir estetik sunmasını, temel teknolojilerle etkileşimin şekli ve işlevi konusunda yeni bir yaklaşım oluşturmasını sağlıyor. Benzersiz yapısı aynı zamanda, navigasyon ve araç telefonu kontrollerini de içeren diğer önemli sistemleri kapsıyor.


Her düğme ve kontrol, iyi cep telefonu tasarımlarında görülen en küçük ayrıntıya gösterilen özenle oluşturuldu. Bu sistem felsefesi Verve’nin gösterge paneli orta konsoluna geleneksel otomotiv ön panellerinden farklı bir his veriyor.


Vidakovic, "Taşınabilir elektronik cihazlarla büyüyen müşterilerimiz, küçük otomobil segmentindeki normal standartları aşan bu yeni otomotiv kabininde kendini evde gibi hissedecek" dedi.


Ford Verve’nin orta paneli; orta noktada yer alan baklava biçiminde ısıtma/havalandırma düğmeleri, yüksek kaliteli basınçlı duş takımlarında bulunan şekillerden ilham alan büyük döner düğmelerden oluşuyor.





Orta panel yapısı orta konsola akıcı bir şekilde geçiyor ve burada, cep telefonu ya da MP3 çalar için bir bölme ve el freninin yanında cüzdan ya da küçük sırt çantası için kullanılabilecek geniş bir bölmeyi de içeren çeşitli eşya bölmeleri yer alıyor.


Vidakovic, "Orta konsol otomobilin sanat galerisi gibi" dedi. "Gösterge panelinin üst bölümünün çıkıntılı yapısı, zengin iç renkler ve mücevher gibi parlak kaplamaların bileşimi çok farklı bir hava oluşturuyor".


Temel göstergeler olan hız ve devir göstergeleri dürbün şeklindeki kısa parlak malzemeden tünellerle çevrili ve bu da orta paneli tamamlıyor ve parlak iç renklerle tıpkı bir moda aksesuarı gibi zıtlık oluşturuyor.


Ford Verve’nin direksiyon simidi de bir sanat eseri. Yumuşak malzemeden oluşan ve parlak bir renkle çevrelenmiş orta bölümü, Ford oval amblemi için zengin somut ve görsel bir ilgi noktası oluşturuyor. Üç kollu direksiyonun sol ve sağ kollarında HMI sistemi için hareketli düğmeler yer alıyor.


Canlı, Uyumlu Renkler

Ford Verve, gösterge panelinden koltuklarına kadar uyumlu magenta renk karışımlarını zarif bir şekilde içeriyor. Ford Avrupa Renkler ve Döşemelerden sorumlu Tasarım Şefi Ruth Pauli'ye göre, malzemelerde haute couture'ün özel kumaşları ve derilerinden ilham alındı.


"Ürünlerimize duygu katılmasında renk önemli bir yere sahip" dedi Pauli. Verve ile belli bir tarzı tam olarak ifade etmeye çalışıyoruz. Uyuma ve zıtlığa sahip çarpıcı renkler. Yumuşak ama yoğun. Hoş bir dokunuşa sahip eldiven derisi gibi iyi malzemeler. Bu ayrıntılar çok satışlı küçük otomobiller dünyasına lüks bir hava getirmemize yardım ediyor."


Ford Verve'nin uyum ve zıtlıkları ayırt edici. Pauli ; renk ve döşeme uzmanı Ulrike Dahm ve Ford Tasarım ekibinin diğer üyeleri tarafından kullanılan malzeme portföyü şunları içeriyor:


• Ön panelin üst bölümü için koyu kırmızı deri, alt bölümde hafif yeşil tonda siyah deriyle zıtlık oluşturuyor

• Koltuklar koyu kırmızı deri kaplı ve kenarlarında elektrik magenta kırmızısı şeritler yer alıyor


İç bölümün küçük öğeleri, direksiyon kolonundaki kontrol kolları bile ekibin ayrıntıya gösterdiği büyük özenden payını aldı; bunda da markanın çekici olmasını sağlamak için gelişmiş, pahalı görünen ayrıntılar içeren lüks kozmetiklerden ilham alındı. Bu küçük pakette her bir ayrıntının hassas bir şekilde uygulanması ve doğru ifade, renk kalitesi ve renk doygunluğu bulunması gerekiyor.




Pauli, "Bu öğeler bir araya geldiğinde güçlü bir tutarlılık, uyum ve kalite ifadesi oluşturarak Ford Verve’yi tam bir tasarım örneği haline getiriyor" dedi. "İşte bu bütünlük, bu konseptın, modern, moda bilinci olan hedef kitleye çekici gelmesini sağlayacak".


Frankfurt'ta Kamuoyunun Tepkisinin Ölçülmesi

Yeni nesil küçük Ford otomobillerinin ürün geliştirme çalışmaları gözlerden uzak devam ederken, Ford Avrupa Verve gelişmiş tasarım konseptiyle Frankfurt Otomobil Fuarı sırasında kamuoyunun tepkisini ölçmeyi umuyor.


Avrupa tasarım şefi Martin Smith Frankfurt fuarının ve yakın gelecekteki diğer fırsatların nihai Ford küçük otomobil tasarım yönünün belirlenmesinde etkili olacağını söyledi.


"Ford Verve gelecek nesil ürünlerimizin tasarım DNA'sına katkıda bulunacak düşüncelerin yönünün kamuoyu karşısında ilk kez dinamik olarak verilen ifadesini oluşturuyor. Bu aşamada, radikal bir şekilde yenilikçi olma özgürlüğüne sahibiz ama kinetik tasarımın bu segmentteki araçları kapsamasının gerçekten mümkün olabileceğine inanıyorum".

Ford Verve Concept Resimleri:


ford verve concept ford verve concept ford verve concept ford verve concept

ford verve concept ford verve concept ford verve concept ford verve concept

ford verve concept ford verve concept ford verve concept ford verve concept

ford verve concept ford verve concept ford verve concept ford verve concept

ford verve concept ford verve concept ford verve concept ford verve concept


ford verve concept ford verve concept ford verve concept


Renault Laguna Coupe



2004 Fluence Concept’in ruhunu taşıyacak olan Laguna Coupe’nin konsept versiyonunun gelecek yıl Mart ayında yapılacak Cenevre fuarında sergilenmesi beklenirken üretim versiyonunun 2008 Eylül’ünde yapılacak Paris Motor Show’da otomobil severlerle bulaşacağı tahmin ediliyor.

2.0 litre turbo şarjlı benzinli ve dizel motorla donatılacağı tahmin edilen Laguna Coupe’nin 175 HP ve 145HP güç üreten bu motorlara ilaveten bir de tamamen yeni 240 HP gücünde 3.0 litrelik bir turbo dizel motora ve Nissan 350Z.mmm’den tanıdığımız 3.5 litre V6 motora sahip olacağı tahmin ediliyor.

Renault Laguna Coupe Videosunu İzlemek İçin:
http://vdo.mynet.com/video/38238

Nissan Mixim

Nissan Mixim konsept otomobili dizaynı ile sürücüsüne adeta uçak kullanma havası veriyor. Dış dizaynı ilede büyük beğeni toplayan bu otomobili görmelisiniz…

Nissan Mixim Concept, spor yapısı, martı kanat kapıları kendine özgü sportif tasarımıyla Frankfurt Otomobil Fuarı’nın dikkat çeken modellerinden birisi olacağa benziyor.

Nissan Mixim Concept, Nissan’ın “Super Motor” adını koyduğu elektirikli motor yapısına sahip.

Nissan Mixim Conceptcar

Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar
Nissan Mixim Conceptcar


Mitsubishi CX



Euro 5 standartlarını karşılayabilecek kadar çevreci olan CX, “temiz dizel” motor teknolojisiyle, düşük karbondioksit emisyon değerlerini yakalayabiliyor. Keskin tasarım hatlarına sahip konsept aracın “Jet Fighter” diye adlandırılan, Mitsubishi ailesinin yeni nesil ön ızgarasıyla karakterini oluşturduğu söyleniyor. Mitsubishi, konsept CX’i otomobil ile SUV segmenti arasında konumlandığı açıklanıyor.

Konsept aracın güçlü sportif çizgileri ve 4100 mm’lik boyutuyla crossover segmentinde yer alabileceği açıklanan bilgiler arasında. Elektronik olarak kontrol edilen dört tekerden çekiş sistemi, otomatik olarak 4×2 veya 4×4 çekiş kontrolü sağlıyor. Konsept aracın 1.8 litre hacme sahip çevreye duyarlı dizel motoru, 4000 d/d’de 136 HP’lik güç üretirken, 2000 d/d’de 280 Nm torka ulaşabiliyor. Değişken geometrili turbo besleme kullananbu motorun 4 silindirli 16V DOHC bir ünite olduğu açıklanan bilgiler arasında. Konsept aracın kullandığı ünite, dizel partikül filtresi ve DOC (Diesel Oxidation Catalyst) sistemle çevreye duyarlılığını gösteriyor.

Honda FCX Konsept

Honda FCX Konsept, Honda�nın binek otomobil alanındaki bir teknoloji deneme aracı. Ancak FCX Konsept bundan çok daha fazlasına sahip. Yakıt hücresi şık ve dinamik bir gövdeye konmuş olan FCX Konsept�in kabininde, yer sorunu bırakmayan kabin içi rahatlık sağlanmış. Sürüş rahatlığı, sürücüyü tanıyan, kapıları açan ve önceden programlanmış sürüş pozisyonlarını ayarlayan Biyometrik Sürüş Ünitesi ve sürücünün görüş hattını algılayan ve buna göre anahtarları devreye sokarak sürücünün birçok işlemi ellerini kullanmadan yapabilmesini sağlayan sistem özellikleri geliştirilmiş.

FCX Konsept�in sahip olduğu gelişmiş yakıt hücresi teknolojisi, çok düşük sıcaklıklarda marş performansını çok küçük bir paket içinde sunuyor ve bu da zemin platformunun alçak tutulabilmesini mümkün kılıyor. Yeni FCX Konsept�in sürüş menzili 560 km (350 mil) seviyesinde.

FCX Konsept, Honda�nın ürettiği hidrojenle çalışan üçüncü nesil araç. Ancak yeterli yakıt istasyonu altyapısı olmaması hidrojenin alternatif bir yakıt kaynağı olarak gelişmesinin önündeki en büyük engellerden biri. Bu konuda çalışmalar yapan Honda, çalışmalarını yakıt hücreli araç sahiplerinin araçlarına evde yakıt doldurabilmelerini sağlamak üzerinde yoğunlaştırıyor. Doğalgazdan faydalanan Ev Enerji İstasyonu, doğalgazdan hidrojen elde etmeyi sağlayan bir çeşit dönüştürücü. Ev Enerji İstasyonu aynı zamanda 5 kilowatt�a kadar elektrik üretebiliyor ve sıcak su sağlayabiliyor. Ancak Ev enerji istasyonundan kaynaklanan bir sorun var. Doğalgaz, hidrojen üretmek üzere dönüştürüldüğünde karbondioksit açığa çıkıyor. Honda açığa çıkan karbondioksit gazının benzinli araçlarda olduğundan çok daha düşük olduğunu ve düşük maliyetli güneş panellerinden yararlanılarak üretilecek sıfır karbon teknolojisinin de gelişim aşamasında olduğunu belirtiyor.

Hayaller gerçeğe dönüşüyor:Honda's FCX Konsept 2008 yılında üretime geçiyor. FCX Konsept, Amerika ve Japonyada sınırlı sayıda pazara sunulacak. Ancak Honda, aracın nasıl adlandırılacağını henüz açıklamıyor.

Arka çamurluklardaki kıvrımlar, FCX Konsept�in pürüssüz arka tasarımından akan oval bir yükseklik yaratıyor.

Gerçek bir sanat eseri olan FCX Konsept, bir konsept araçtan beklenmeyecek şekilde eksiksiz ve yola çıkmaya hazır.

Fazlasıyla eğimli ön camın çok pratik olduğu söylenemese de, FCX Konsept�in profiline çarpıcılık kattığı ortada.

Ekoloji dostu yüksek arka tasarımıyla FCX Konsept�in bagaj hacmi, arka bagaj tabanının altındaki 204.75 litrelik hidrojen tanklarına rağmen oldukça geniş.

Honda, FCX Konsept�in iç döşemeleri için �biyo-dokuma� (bio-fabric) teknolojisini geliştirdi. Bitki özlerinden elde edilen bu özel dokumanın üretilmesi için daha az enerji gerekiyor ve atmosfere daha az zarar verdiği belirtiliyor. Modern görünümüyle de insana heyecan veriyor.

Honda�nın üç nesilik yakıt hücresi aparatı, hacim ve ebatlarından çok şey kaybetmiş. FCX Konsept�te kullanılan dikey aparat (solda), Honda�nın 1991 de ürettiği ilk yakıt hücre aparatının neredeyse 1/3�i boyutlarında (sağda).

Bu elekrikli motor ve vites takımı FCX Konsept�in ön tekerlerini yönetiyor. Oldukça küçük, kompakt motoru, 12,500 d/d da 127 HP güç üretiyor.

Yeniye karşı eski: En son motor/vites kutusu takımı (sağda), şu anda FCX�de kullanılan motor/vites kutusu takımından belirgin bir şekilde daha küçük, bu da FCX Konsept�in düşük motor kapağı tasarımına ve geniş iç hacmine katkıda bulunuyor.

FCX Konsept�in motor kapağının altına şöyle kabaca bir baktığımızda, bize çok tanıdık gelen bir radyatör ve hava giriş aralığıyla karşılaşıyoruz.

Sauron�un gözüne benzeyen gösterge paneli güç kullanımını ve fren durumunu gösteriyor. Bu eşssiz prototipi kullanırken ihtiyacınız olacak en son şey, dikkatinizin dağılması olacak.