22 Eylül 2007 Cumartesi

Honda FCX Konsept

Honda FCX Konsept, Honda�nın binek otomobil alanındaki bir teknoloji deneme aracı. Ancak FCX Konsept bundan çok daha fazlasına sahip. Yakıt hücresi şık ve dinamik bir gövdeye konmuş olan FCX Konsept�in kabininde, yer sorunu bırakmayan kabin içi rahatlık sağlanmış. Sürüş rahatlığı, sürücüyü tanıyan, kapıları açan ve önceden programlanmış sürüş pozisyonlarını ayarlayan Biyometrik Sürüş Ünitesi ve sürücünün görüş hattını algılayan ve buna göre anahtarları devreye sokarak sürücünün birçok işlemi ellerini kullanmadan yapabilmesini sağlayan sistem özellikleri geliştirilmiş.

FCX Konsept�in sahip olduğu gelişmiş yakıt hücresi teknolojisi, çok düşük sıcaklıklarda marş performansını çok küçük bir paket içinde sunuyor ve bu da zemin platformunun alçak tutulabilmesini mümkün kılıyor. Yeni FCX Konsept�in sürüş menzili 560 km (350 mil) seviyesinde.

FCX Konsept, Honda�nın ürettiği hidrojenle çalışan üçüncü nesil araç. Ancak yeterli yakıt istasyonu altyapısı olmaması hidrojenin alternatif bir yakıt kaynağı olarak gelişmesinin önündeki en büyük engellerden biri. Bu konuda çalışmalar yapan Honda, çalışmalarını yakıt hücreli araç sahiplerinin araçlarına evde yakıt doldurabilmelerini sağlamak üzerinde yoğunlaştırıyor. Doğalgazdan faydalanan Ev Enerji İstasyonu, doğalgazdan hidrojen elde etmeyi sağlayan bir çeşit dönüştürücü. Ev Enerji İstasyonu aynı zamanda 5 kilowatt�a kadar elektrik üretebiliyor ve sıcak su sağlayabiliyor. Ancak Ev enerji istasyonundan kaynaklanan bir sorun var. Doğalgaz, hidrojen üretmek üzere dönüştürüldüğünde karbondioksit açığa çıkıyor. Honda açığa çıkan karbondioksit gazının benzinli araçlarda olduğundan çok daha düşük olduğunu ve düşük maliyetli güneş panellerinden yararlanılarak üretilecek sıfır karbon teknolojisinin de gelişim aşamasında olduğunu belirtiyor.

Hayaller gerçeğe dönüşüyor:Honda's FCX Konsept 2008 yılında üretime geçiyor. FCX Konsept, Amerika ve Japonyada sınırlı sayıda pazara sunulacak. Ancak Honda, aracın nasıl adlandırılacağını henüz açıklamıyor.

Arka çamurluklardaki kıvrımlar, FCX Konsept�in pürüssüz arka tasarımından akan oval bir yükseklik yaratıyor.

Gerçek bir sanat eseri olan FCX Konsept, bir konsept araçtan beklenmeyecek şekilde eksiksiz ve yola çıkmaya hazır.

Fazlasıyla eğimli ön camın çok pratik olduğu söylenemese de, FCX Konsept�in profiline çarpıcılık kattığı ortada.

Ekoloji dostu yüksek arka tasarımıyla FCX Konsept�in bagaj hacmi, arka bagaj tabanının altındaki 204.75 litrelik hidrojen tanklarına rağmen oldukça geniş.

Honda, FCX Konsept�in iç döşemeleri için �biyo-dokuma� (bio-fabric) teknolojisini geliştirdi. Bitki özlerinden elde edilen bu özel dokumanın üretilmesi için daha az enerji gerekiyor ve atmosfere daha az zarar verdiği belirtiliyor. Modern görünümüyle de insana heyecan veriyor.

Honda�nın üç nesilik yakıt hücresi aparatı, hacim ve ebatlarından çok şey kaybetmiş. FCX Konsept�te kullanılan dikey aparat (solda), Honda�nın 1991 de ürettiği ilk yakıt hücre aparatının neredeyse 1/3�i boyutlarında (sağda).

Bu elekrikli motor ve vites takımı FCX Konsept�in ön tekerlerini yönetiyor. Oldukça küçük, kompakt motoru, 12,500 d/d da 127 HP güç üretiyor.

Yeniye karşı eski: En son motor/vites kutusu takımı (sağda), şu anda FCX�de kullanılan motor/vites kutusu takımından belirgin bir şekilde daha küçük, bu da FCX Konsept�in düşük motor kapağı tasarımına ve geniş iç hacmine katkıda bulunuyor.

FCX Konsept�in motor kapağının altına şöyle kabaca bir baktığımızda, bize çok tanıdık gelen bir radyatör ve hava giriş aralığıyla karşılaşıyoruz.

Sauron�un gözüne benzeyen gösterge paneli güç kullanımını ve fren durumunu gösteriyor. Bu eşssiz prototipi kullanırken ihtiyacınız olacak en son şey, dikkatinizin dağılması olacak.

Hiç yorum yok: