12 Eylül 2007 Çarşamba

Peugeot 908 RC

Bir konsept aracın varoluş sebebi çoğu zaman, standartları geliştirme, sınırları genişletme, olağanüstüye ulaşma gayreti içinde yeniliği test etme gereksiniminde yatar. Tecrübe ve tutku, hayal ile birleşiyor ve bir rüya gerçek oluyor. İşte karşınızda Peugeot 908 RC.....



Ana fikri, dört yolcusuna da eşsiz bir otomobil keyfi yaşatmak ve aynı zamanda son derece dinamik bir stil sergilemek olan 908 RC, dinamizm, konfor, lüks ve performansı birleştirirken hiçbir kalitesinden ödün vermeyen bir araç. Kısaca, yolcularının olduğu kadar izleyicilerinin de tüm duygularını ateşleyen dört kapılı bir güç makinası...



908 RC, 2007'den itibaren "Le Mans Serisi" programına katılmak üzere tasarlanmış olan HDi FAP dizel motor ile donatılmış. V yerleşimli on iki silindire ve 5,5 lt'lik silindir hacmine sahip olan bu motor, 700hp’lik maksimum güç ve özellikle de 1200 Nm'lik olağanüstü bir tork ile, bir dizel motor için eşi benzeri olmayan performansa sahip.



Motorun ve 6 ileri elektronik kontrollü sıralı şanzıman grubunun orta arkada bulunan konumu sayesinde, araç içi alanın cömertliğine zarar vermeden geniş hacimli bir bagaj bölmesi sağlanmış. Bu tasarım ayrıca, sürücüye ve yolculara sağlanan keyfi maksimum düzeye çıkaran, ileri çıkıntılı bir sürücü bölmesinin tasarlanmasına da olanak vermiş.




908, öne doğru birleşen, oldukça alçak silueti ile seçkin ve de sportif yapıya uygun bir tasarım sunuyor. 20 inç alüminyum (önde 20", arkada 21") jantlarla donatılmış 908, arka farlara kadar uzanan akıcı çizgileri sayesinde dinamik bir görünüm sunuyor. Ön kısımda, farlardan başlayarak yayılan olağanüstü kişiliği ile her detayda aslan genlerini taşımaktadır. Aydınlatma fonksiyonları LED'ler ile sağlanıyor olsa da, bu denli çarpıcı bir bakışa sahip olmasını sağlayan asıl etken, değerli bir taş gibi şekillendirilmiş, gözbebeğini anımsatan kristali ile iç öğelerin işleniş biçimidir. Krom bir parçayla vurgulanmış merkezi "gamze"nin her iki yanında adeta iki "dudağa" ayrılan kaput, bir aslan başından esinlenerek tasarlanmış. Söz konusu krom parçanın tepe noktasında, "burun" yerine Peugeot logosu yer alıyor.

Yuvarlak hatlara sahip aracın arka kısmındaki farlarda, aslan pençesini çağrıştıran alüminyum bir parça bulunuyor. Arka hatların sportif görünümü, krom bir halkayla vurgulanmış arka tampon kanalcıklarının biçimi ve her iki tarafta bulunan çift egzoz çıkışı ile destekleniyor. Maviye çalan yansımalar gösteren metalik siyah kasa rengi ise, yine bu konsept araçtan sızan asalet, dinamizm ve saflık izlenimini belirginleştiriyor.

908 RC’de tasarımından kaynaklanan ileri doğru çıkık sürücü bölümü ile ve 3 m2'lik geniş camlı yüzeyi sayesinde, görüş alanı maksimum düzeye çıkarılmıştır. Ön cam, sürücünün çok yukarısına, camlı tavanın başladığı orta kapı direği seviyesine kadar uzanmaktadır. Bu, arkadakiler gibi ön yolculara da, dış ortamla etkileşim içinde bir sürüş keyfi yaşatır. Benzersiz aydınlık ve görüş alanı, bağımsız dört koltukla donatılmış geniş iç hacim ile birlikte, standart dışı bir ambiyansın yaratılmasına katkıda bulunur. Aracın tüm fonksiyonları (radyo, MP3 player, navigasyon, dört bölgeli klima, ...), dokunmatik kumandalı geniş bir ekrandan kolayca kontrol edilebilir.

Kullanılan malzemelerin ve döşemelerin yüksek kalitesi, 908 RC'nin lüks atmosferine büyük katkıda bulunmaktadır. Örneğin:- Kahverengi meşe, ametist grisi deri iç döşemeler, - Parlak alüminyum giydirmeler, krom tuşlar, - Bell&Ross saat

908 RC, Peugeot konsept araçlarının en büyük geleneği kapsamında, Peugeot Tasarım Merkezi'nde tasarlanmış eşsiz bir örnektir. Şasi, karbon komposit malzemeden ve petek yapılı alüminyumdan oluşmaktadır. Çok dayanıklı bu gövdenin arka kısmında, üzerine mekanik elemanların ve yürür aksamların monte edildiği boru biçimli bir yapıdan oluşan bir beşik yer almaktadır. Yol ile bağlantılı aksamlar, arkada olduğu gibi önde de, double wishbone tipi süspansiyonlardan oluşmaktadır. Fren sisteminin kalbinde, Brembo karbon-seramik komposit malzemeden yapılma tek parçalı dört adet fren diski bulunur. Jantlar, önde Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20 ve arkada 285/30 R21 lastikler ile donatılmıştır.

Aracın aerodinamiği üzerinde özellikle çalışılarak, 0,556'lık mükemmel bir hava sürtünme katsayısına ulaşılmıştır. Nitekim hava akışları, motor-şanzıman-ön takım grubu için gerekli soğutma da sağlanarak aracın performanslarını ve yakıt tüketimini optimum düzeye getirmek amacıyla rüzgar tünelinde incelenmiştir. İki parça halindeki ön hava girişi, her iki radyatörün soğutulmasına olanak sağlamaktadır. Bu hava girişleri ayrıca, siyah alüminyumdan yapılma kanatçıklar sayesinde aerodinamik dengeyi de sağlamaktadır. Motor hava girişi, arka üstte yer alan kanallar aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. 2 turbo kompresörün intercoolerlarından her biri, havayı arka tekerlek davlumbazlarından almakta ve daha sonra, bu davlumbazların arkasında yer alan görünür kanatçıklardan boşaltmaktadır. Arkada bagaj kapağına entegre, gerektiğinde yol tutuşu artırmak amacıyla sürücünün talebiyle açılan hareketli bir kanatçık gizlidir.

Ferrari 612 Scaqlietti


Yeni 2+2 612 Scaglietti projesinde en önemli hedef aracın normalde Ferrari’nin daha sportif otomobillerinden beklenen yol tutuş özelliklerine sahip olmasıydı. Bu amaçla gövde çok yüksek yapısal dayanıklılığın yanı sıra ağırlıktan da büyük ölçüde tasarruf sağlayan alüminyumdan imal edilmiştir. 456M modeline kıyasla 612 Scaglietti 60 kg daha hafiftir ve sağlamlık/ağırlık oranı %60 daha yüksektir.

Ağrılık dağılımının optimize edilmesi için V12, motor bölmesinde olabildiğince geride konumlandırılmıştır. Bir Ferrari’de ilk defa TSC – Çekiş ve Stabilite Kontrol – sistemi adı verilen ve azami kontrol için aracın tüm güvenlik sistemleri (ABS, ASR ve EBD) ile Skyhook amortisörleri kontrol eden bir kontrol ünitesi kullanılmıştır. Ama bir Ferrari’de son söz her zaman sürücünündür ve bu nedenle TSC sistemini devreden çıkararak yarış pistinde keyifli anlar yaşamak mümkündür.

Ferrari 599 GTB Fiorano


599 for the displacement of its V12 engine, GTB as in Gran Turismo Berlinetta, after the most famous Ferrari berlinettas ever built and Fiorano after the famous private track Ferrari uses to hone its F1 and road cars. This stunning all-aluminium two-seater coupé is summed up rather succinctly by its name and delivers everything that this promises. The Ferrari 599 GTB Fiorano, in fact, sets a new benchmark of excellence in the sports car world.

With its 611bhp Enzo-derived 5,999cc V12, the 599 GTB Fiorano sprints from 0 to 62 mph in an astonishing 3.7 seconds and boasts a top speed in excess of 205 mph. These impressive performance figures are backed up by cutting-edge technological solutions, from the new generation F1 gearbox which guarantees shifts in just 100 milliseconds, to the sophisticated F1-Trac traction and stability control for even greater cornering grip, and the magnetorheological (MR) fluid suspension for unbeatable body control.

Ferrari F430 Spider


Ferrari’nin geniş V8 motorlu sportif roadster ailesinin son üyesi olan F430 Spider ekstrem performans ile üstü açık otomobil keyfinin benzersiz bir birleşimini sunmaktadır. F430 coupe’nin de sahip olduğu yarışlarda geliştirilen düz kranklı 4.3 litrelik motorla donatılmış olan Spider 310 km/s azami hızı inanılmaz bir hızlanma becerisi ile birlikte sunarken 0’dan 100 km/s’ye sadece 4.1 saniyede ulaşmaktadır.

F1’de geliştirilen aerodinamik özellikleri bu performans değerlerinin elde edilmesinde çok önemli bir rol oynamaktadır. Aslında Ferrari’nin favori araştırma ve geliştirme merkezi hala yarış pistleridir ve Spider’ın yuvarlak hatları hava sürtünme direncini düşürecek şekilde tasarlanmış olsa da 300 km/s hızda yere uyguladığı kuvvet tam 260 kg (572 lbs) seviyesindedir.

Şasisinde de çok önemli iyileştirmeler yapılmış ve 360 Spider modeline kıyasla burulma direnci %10, kiriş sağlamlığı %5 artırılmıştır. Yol tutuş özellikleri en yüksek standartlardadır ve V8’in 490 bg’lik gücünün yola aktarılmasını elektronik diferansiyel ve F1 şanzımanı sağlamaktadır.

Citroën C5





Citroën C5 orta üst sınıfın prestij araçlarındandır. Ayrıca SW modelleri geniş aile arabası olarak da tanımlanır. Citroen araçlarının C6'dan bir önce gelen üst modellerindendir. Diğer Citroen modelleri: C1, C2, C3, C4, C6 ve aile arabası olarak C8. 2001 yılında bu yana üretilen araçda çeşitli yenilemeler yapılmıştır.

İlk Nesil Citroen C5

İlk nesil C5 5 kapılı olarak üretildi ve Citröen Xantia'nın yerini alması beklendi. Ancak C5 Xantia'dan hem daha geniş ve uzundu, hem de dizayn ve özellikleri itibarıyla bu modelin çok üzerindeydi. Motor versiyonları ise şunlardı:1.8 L, 2.0 L ve 2.9 L V6 benzinli motorlar ayrıca 1.6 L, 2.0 L ve 2.2 L doğrudan enjeksiyon Dizel motor şu beygirlere kadar: 136 hp (100 kW), 127 mph (204 km/h) yeteneğinde ve 10.2 dakikalık hızla 0-60 mph (97 km/h). Şu ana kadarki en önemli değişiklik 2004 yılında yapılmıştır. C5, Jacques Calvet (1982-1999) başkanlığının son döneminde üretilmiştir.

İkinci Nesil


2005 Sonbaharı için düşünülmektedir. Yeni nesilde 2.7 litrelik V6 HDI dizel motor da düşünülmektedir.

Hıza Göre Alçalan - Yükselen Süspansiyon


SX ve SX Pack donanım paketleriyle satılan C5 1.6 HDI, 110 HP’lik motora sahip. Dizel motorları piyasada yer alan en avantajlı dizeller arasında gösteriliyor [1] Hıza göre yüksekliğini kendi ayarlayan “Hidraktif III' süspansiyon sistemiyle donatılan araçta, ABS, EBA (Acil fren destek sistemi) ve ESP (Elektronik Denge Kontrol Programı) da var. Araçta diz hava yastığı da dahil olmak üzere toplam 7 hava yastığı mevcut[2]. Citroen C5 bozuk yollarda bir düğme ile yükselikliğini 2 ayrı kademede arttırabiliyor. Bu özelliğiyle merdivenlerde dahi düşük hızlarda ilerleyebiliyor. Araç 80 km'den sonra ise alçalarak yola yaklaşıyor. Bu da yol tutuş özelliklerini arttırıyor.

Son derece karmaşık bir müzik sistemine sahip olan C5'in direksiyon simidi üzerinden kontrol edilebilen CD ve radyosu bu karmaşıklığı biraz olsun azaltıyor.

Yeni C 5’in; değişen ön bölümü, kaput dizaynı, radyatör ön panjuru ile bumerang şekilli farları ile dinamik bir görünümü olduğu söylenebilir. Arka bölümünde yine uyumlu birer bumerang şekilli farı bulunan model, güvenli viraj alımı için geliştirilmiş Xenon çift fonksiyonlu yönlendirmeli farlara, ayrıca ön park yardımcı sisteme sahip. Farlar direksiyona duyarlı. Direksiyon hareket ettikçe, o da hareket ediyor. Ön ve arka sensörler ise park ederken büyük kolaylık sağlamaktadır [3].

Rakipleri İle Karşılaştırma


C5 sınıfındaki Passat, Vectra, Mondeo, Avensis, Octavia, Peugeot 407 ve diğerleri ile kıyaslandığında ölçüleri ile sınıfını zorlamaktadır. Orta üst sınıfta olmasına karşın bir üst sınıf ile benzeri özellkleri de bulunmaktadır [4]. Ayrıca Citroen'e özel bir süspansiyonu bulunmaktadır ki bozuk yollarda dahi etki içeri verilmemektedir. Bir diğer özelliği ise aracın bir düğme ile yükselebilmesi ve alçalabilmesidir. Süspansiyonda görev yapan siferler ve sensörler sayesinde yol sürekli izlenerek süspansiyon sertliği ayarlanmaktadır. Düz yolda siferler yarı doludur ve yoldaki en ufak pürüzler bile %100 başarıyla emilir. Virajlı yollarda direksiyondaki sensör vasıtasıyla siferler LDS sıvısıyla dolarak süspansiyonun sertleşmesine ve yol tutuşun azami seviyeye çıkmasına olanak verir.

Citroen C5 sınıfında başka hiçbir araçta olmayan bu özelliği ile bile ayrıcalıklı bir otomobilken 1.6 dizel fiyatı ile tüm segmentin en düşük seviyesindedir. Bu konuda tek rakibi kardeş firma Peugeot.un 407 modelidir. Sunulan aksesuarlar göz önüne alındığında C5 bu konuda da 407.ye fark atmaktadır.

Güvenlik

C5, NCAP testinde 37 puanla sınıfında en güvenli otomobil seçilmiştir. Çarpışma testiyle ilgili ayrıntılar www.euroncap.com adresinde görülebilir v rakipleriyle karşılaştırabilirsiniz.[5]

Motor Özellikleri

Motor Hacim Güç En Yüksek Hız 0-60 mph (97 km/h)
1.7 L EW7 I4 1749 cc (106 in³) 115 hp (85 kW) 122 mph (196 km/h) 11.1
1.7 L EW7 I4 with automatic 1749 cc (106 in³) 115 hp (85 kW) 122 mph (196 km/h) 11.3
2.0 L EW10 I4 1997 cc (121 in³) 136 hp (100 kW) 129 mph (208 km/h) 9.8
2.0 L EW10 I4 VVT 1997 cc (121 in³) 140 hp (103 kW) 130 mph (210 km/h) 9.1
2.0 L EW10 I4 HPI 1997 cc (121 in³) 140 hp (103 kW) 130 mph (209 km/h) 9.6
2.9 L ES9 V6 2946 cc (179 in³) 207 hp (152 kW) 144 mph (232 km/h) 9.7
2.9 L ES9 V6 VVT 2946 cc (179 in³) 211 hp (155 kW) 143 mph (230 km/h) 8.6
1.6 L DV6 HDi dizel I4 1560 cc (95 in³) 109 hp (80 kW) 118 mph (190 km/h) 11.3
2.0 L DW10 HDi diesel I4 1997 cc (121 in³) 90 hp (66 kW) 112 mph (180 km/h) 13.1
2.0 L DW10 HDi diesel I4 1997 cc (121 in³) 107 hp (79 kW) 119 mph (192 km/h) 11.3
2.0 L DW10 HDi diesel I4 1997 cc (121 in³) 136 hp (100 kW) 127 mph (204 km/h) 9.8
2.2 L DW12 HDi diesel I4 2179 cc (132 in³) 133 hp (98 kW)


Donanımlar (C5 SXPK 2.0 HDI 16V 6 İleri, Modeli İçin)


Güvenlik


  • Sürücü diz koruyucu hava yastığı
  • Aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri
  • ABS fren sistemi
  • ESP (Elektronik stabilite programı)
  • EBA (Acil fren destek sistemi)
  • Sürücü ve yolcu hava yastıkları
  • Yan ve perde hava yastıkları
  • Ön yolcu hava yastığı iptal düğmesi
  • 3 noktada sabitlenen arka emniyet kemerleri
  • Darbe anında yakıt kesme ve flaşörlerin otomatik yanması
  • Immobilizer
  • Arka koltuklarda ısofix çocuk koltuğu bağlantıları

Teknoloji


  • Hidraktif III süspansiyon sistemi
  • Hız sabitleyici, hız limitörü ve hız aşım ikazı
  • Ön ve arka park yardım sistemi
  • Çok fonksiyonlu bilgi ekranı
  • Park sırasında gecikmeli sönen farlar
  • Yağmur sensörlü otomatik ön cam silecekleri

Konfor ve İç Donanım


  • Fasılalı, sıkışma önleyicili elektrik kumandalı ön ve arka camlar
  • Elektrikli, hareketli, ısıtmalı katlanır yan aynalar
  • Geri vites hafızalı sağ dikiz aynası
  • Gece sürüş modu - otomatik kararan iç dikiz aynaları
  • Kromajlı basamak kaplaması
  • Deri koltuk döşemesi
  • Elektrik kumandalı ön koltuklar
  • Sürücü ve ön yolcu hareketli kol dayaması
  • Arka koltuk arası hareketli ve saklama cepli kol dayaması
  • Hıza duyarlı yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon
  • Deri kaplı direksiyon simidi
  • Tam otomatik sağ / sol ayarlı, polen ve koku filtreli elektronik klima
  • Direksiyondan kumandalı radyo CD
  • CD değiştirici
  • Araç hızına göre müzik sesinin otomatik yükselmesi
  • Merkezi kilit + 3 fonksiyonlu uzaktan kumanda
  • Fasılalı sönen iç mekan aydınlatması
  • Kromajlı iç kapı açma kolları
  • 1/3 2/3 katlanabilir arka koltuklar
  • Yükseklik ve eğim ayarlı ön koltuk kafalıkları
  • Yükseklik ayarlı, virgül tipi arka koltuk kafalıkları

Dış Donanım


  • UV korumalı ön camlar ve Solar renkli camlar
  • Gövde rengi tampon ve çıtalar
  • Elektrikli açılır tavan (Sunroof)
  • Otomatik farlar
  • 16 Alüminyum alaşımlı jantlar (Bijon kilidi)
  • Otomatik yönlenebilen Xenon far sistemi ve far yıkama devresi
  • Ön sis farları
  • Arka cam sileceği
Frenler
Ön Havalandırmalı Disk Arka Disk

Lastikler
Lastikler 215 / 55 R 16

Direksiyon

  • Direksiyon: Hidrolik
  • Tur: 2,9
  • Dönüş Y.Çapı (m) (Kaldırımlar arası): 6,215

Performans

Maksimum Hız km/s 190 0-100 km/s Hızlanma (sn) 11.3

Yakıt tüketimi (Cee Normu 1999-100)

  • Şehir İçi (lt/100 km): 6.8
  • Şehir Dışı (lt/100 km): 4.5
  • Ortalama (lt/100 km): 5,4
  • Yakıt Deposu (lt): 66

Ferrari F430


F430, yepyeni bir Ferrari V8 motorlu berlinetta jenerasyonunun habercisidir. Aracın her noktası Ferrari’nin Gestione Sportiva F1 yarış departmanı tarafından gerçekleştirilen mühendislik araştırmalarının izlerini taşımaktadır. Sonuçta halka açık yollarda kullanılmak üzere mükemmel hale getirilmiş teknolojilere sahip, fazlasıyla yenilikçi bir tasarım ortaya çıkmıştır.

Bu yeniliklerden ikisi yüksek performanslı spor otomobillerde dünyada ilk defa uygulanmaktadır: Ferrari tarafından ilk olarak tek koltuklu F1 araçları için tasarlanan elektronik diferansiyel (E-Diff) ve süspansiyon ayarlarını, CST stabilite ve çekiş kontrol sistemini, E-Diff sistemini ve F1 şanzımanın vites değiştirme hızını kontrol eden direksiyon simidine monte edilmiş bir komütatör düğmesi (manettino).

F430’un 4.308 cm3 silindir hacmine sahip olan yeni motoru 490 bg güç ve 465 Nm tork üretmektedir. Performansının benzersiz olduğunu söylememize bile gerek yok: 0’dan 100km/s hıza sadece 4 saniyede ulaşılırken azami hızı 310 km/s’nin üzerindedir. Artan performansın yanı sıra yeni aerodinamik tasarım sayesinde aracın yere uyguladığı kuvvet 300 km/s’de 280 kg (616 lbs) düzeyine ulaşmıştır.

Ferrari Formula 1 teknolojisinin diğer etkileri, benzersiz frenleme kuvveti sağlayan ve opsiyonel olarak sunulan karbon-seramik fren disklerinde ve vites değişimi süresini 360 Modena modeline kıyasla yarı yarıya kısaltan F1 tipi direksiyondan mandallı vites değişimi sisteminde görülmektedir.

Benzersiz performans ve azami sürüş keyfi için mükemmel hale getirilmiş olan F430 modelinde yeni 19 inç alaşım jantlar ve adaptif süspansiyon standarttır.

Audi Rsq

Malumunuz kapak konumuz “Toys for Big Boys” olduğundan, konsepte en uygun oyuncaklardan birisi de otomobil dünyasının ileri teknoloji ürünü hızlı araçları. Bu alanda en uygun oyuncağı bulmak çok zor olmasına karşın söz konusu teknoloji olunca 2035 yılında piyasaya sürülmek üzere hazırlanan Audi RSQ neredeyse rakipsiz bir 'oyuncak'(!) Hatırlayacağınız üzere 2004 yapımı I, Robot adlı filmde başrol oyuncusu Will Smith kadar dikkat çeken 'çok' akıllı olan Audi RSQ'nün -ki Kara Şimşek olarak bildiğimiz Knight Rider K.I.T.T'ten yapay zeka anlamında daha akıllı değil- 2035'de ultra teknolojik gelişmeleriyle yollara düşmesi planlanıyor. RSQ, Audi'nin vizyoner tasarımını tipik tasarımıyla birleştirdiği dikkat çekici bir spor coupé. Hem geleceğe ait ekstrem karakterde bir görünüme sahip olması hem de ilk gördüğünüzde bile Audi'yi hatırlatacak bir görünüm sunması gerekliliği, Audi'nin tasarım mühendislerini en çok zorlayan konulardan biri olmuş. Bu tasarımı yakalamak için ön yüzde tek pencereli geniş bir ızgara kullanan Audi tasarım ekibi bu havalandırmanın ortasına da Audi'nin klasik birbirine geçen dairelerden oluşan logosunu yerleştirmiş. Audi RSQ aynı zamanda I, Robot filminin yönetmeni Alex Proyas'ın tavsiye ettiği özelliklere de sahip. Örneğin lastik yerine kürelerin kullanılması ve kasaya entegre kelebek kapılar bunlardan bazıları. Bu tip bir işbirliği Audi için bir ilk olsa da daha önce 2002 yılında çekilen Azınlık Raporu -Minority Report- filminde Lexus benzeri bir proje gerçekleştirmişti. 2035 yılına sipariş vermek isteyenler şimdiden bu oyuncak için yerini ayırtsınlar.

Ferrari'nin Modelleri

Spor arabaları


Ferrari'nin ilk modelleri sadece spor amaçlı idi, günümüzdeki lüks spor arabası halinde değildi.

  • 1948-1950 166
  • 1951 195 Coupe
  • 1951-1952 212 Coupe/Cabriolet
  • 1952 340 MM Berlinetta/Spider

Orta motorlu V6/V8


Ferrari Dino, ortadan motorlu ilk Ferrari idi. Bu tarz, 1980lerde ve 1990lardaki hemen hemen tüm Ferrari'lerde görünmektedir.


2 kişilik

Ferrari'nin ürettiği 2 kişilik arabaları, satılan arabalarının büyük bir çoğunluğunu temsil eder.


Orta motorlu 2+2




Orta Motorlu (12 Silindir)




Güncel


Eski


Lamborghini Gallardo Superleggera

Standart Gallardo'ya göre 10 beygirlik fark, 100kg ağırlık azalması Gallardo Superleggera için 0-100km'yi 3.8 saniyeye indirmiş (0.2s fark). Spor aracın V10 530 beygir motoru yol canavarı olduğunun göstergesi. İç kaplamasının kalitesi oldukça yüksek gözüken spor araç dört renk seçeneğinde olacak: Sarı, Turuncu, Gri ve Siyah. GPS, Cd Çalar, Park Kamerası standart özelliklerden olacak
Direksiyon hakimiyetini bırakmadan kademe geçişi, e-gear akıllı vites kutusu sayesinde gerçekleştiriliyor. Gallardo Superleggera için Mart 2007'den itibaren başvurular alınacakken, Standart Gallardo'ya göre üretim adedi daha az sayıda tutulacak

Audi R8

R8 nefesinizi kesmek için yapıldı. Audi’nin öncü tasarımcıları gerçek bir şaheser ortaya çıkarmak için yarış teknolojisinin geleceğe dönük yapımın ve lüks inceliğin sınırlarını zorladılar. R8’in özellikleri arasında ortaya yerleştirilmiş, yüksek devirli bir V8 benzinli motor, Audi uzay kafesi (ASF) yapım şekli, önde ve arkada çift üçgen kollu süspansiyon ve quattro dört tekerden çekiş sisteminin stabilitesi var.

Satışlarının Avrupa ve Amerika'da 2007'nin ilk çeyreğinde başlayacağı Audi R8, 420hp üretebilen yüksek devirli V8 motora sahip. All-wheel-drive diye tabir edilen zor pist şartlarında bile h
akimiyeti koruyan 4 teker sürüş sistemi, zorlu parkurlarda sürücünün yardımcısı olacak.

80.000$ ila 100.000$ arasında bir fiyatla çıkması beklenen R8'in farlarının etrafı LED'lerle çevrilerek değişik bir stil kazandırılmış. Araç 0-100km'ye 4.6 saniyede çıkabiliyor ve maksimum hızı 301 km/saat. 7800rpm 4.2 litre motorun 4500-6000rpm arası tepe torku 430 Newton-metre.


Audi R8 motor yarış araçlarından özelliklerle bezenmiş. Aracın ağırlık merkezi noktası yere yakınlaştırılarak sürüş dinamikleri geliştirilmiş. İki vites alternatifi mevcut: 6-vites normal veya Audi R tronic vites kutusu tercih edilebilir. Geneleksek Audi quattro sistemi araca dahil edilmiş. Motor gücünün ön ve arka aks arasında ihtiyaca göre paylaşımının yapıldığı bu teknoloji kaygan pistlerde devreye girerek emniyeti arttırıyor.

Bugatti Veyron

Bugatti firmasının, Bugatti Veyron olarak bilinen Veyron 16.4 modeli; dünyanın en yüksek hıza ulaşabilen (407 km/sa.), en fazla motor gücüne sahip (1001 bg) ve en pahalı (1 milyon Avro) seri üretim halindeki otomobilidir. Veyron, ismini, Bugatti yarış pilotu ve 24 saatlik Le Mans Yarışı'nı 1939'da kazanan Pierre Veyron'dan almaktadır.
Ferdinand Porsche'nin torunu dönemin Volkswagen Genel Müdürü Ferdinand Piech'in 2001 Cenevre Otomobil Fuarı'nda dünyanın en hızlı, en güçlü ve en pahalı arabasını üretmek üzere söz vermesiyle başlayan Bugatti Veyron projesi, 2003 yılında üretime hazır hale geldi.
Aynı yıl, dünyanın en zor pistlerinden biri Laguna Seca'da yapılan test sürüşleri sırasında aracın pistten çıkması nedeniyle üretimin durdurulmasına karar verildi.
Ferdinand Piech'in 2003 yılında emekli olmasının ardından, yeni Genel Müdür Bernd Pischetsrieder projenin başına Thomas Bscher'i getirdi. Bscher, yaklaşık bir yıl içinde performansı biraz daha düşük ama testlerde devrilmeyen bir Bugatti Veyron geliştirdi. 2003 Bugatti Veyron'un 0'dan 100 kilometreye çıkışı 2,5 saniyeyken; 2005 Bugatti Veyron'unki 2,9 saniyedir.
Bugatti Veyron ekonomik olarak Volkswagen'e büyük zarar teşkil etmektedir. Veyron'un fiyatı 1 milyon Avro gibi yüksek bir tutar olsa da, toplam üretim masrafı yaklaşık 4 - 5 milyon Avrodur.
Üretim halindeki Bugatti Veyron ilk olarak 19 Ekim, 2005 tarihinde Tokyo Araba Fuarı'nda gösterildi.
2005 yılındaki Dubai Araba Fuarı'nda, teşhir edilen Veyron dahil 6 adet satılması ve 45 adet Veyron'un da Şubat ayına sipariş edilmesiyle Bugatti Veyron projesinin akışı tamamen değişti. 5 yılda 300 adet üretilmesi öngörülen Bugatti Veyron'un üretim süresi 8 yıla yükseltilmiştir, bu süre içinde üretilecek Bugatti Veyron sayısının bine yakın olması beklenmektedir.
Amerika'da ilk kez 2006 yılındaki Los Angeles Uluslarası Otomobil Fuarı'nda sergilendi.
Bugatti Veyron ile yapılan en yüksek hızı (407 km/sa.), Car and Driver dergisinin editörü Csaba Csere, Volkswagen'in Ehra-Liessen test pistinde gerçekleştirdi.
7 vitesi olan Bugatti Veyron'un 0'dan 321,9 km/sa. hıza çıkışı; McLaren F1'in 193,1 km/sa.'ten 321,9 km/sa. hıza çıkışından daha hızlıdır.
Bugatti Veyron, fabrika dışında dünyada 20 Bentley bayiinde satılır. Servisleri de Bentley bayilerinde yapılabilmektedir.

Saab Aero X

Cenevre'de geçtiğimiz ay yapılan dünya tanıtımında "Best in Show" seçilen Saab Aero X konsept otomobilinin Kanada açılışını Toronto'da gerçekleştirildi.İçinde Saab'ın erken uçak motorlarının yenilikçi ruhunu barındıran Aero X, tasarımda yeni bir evrim.General Motors of Canada başkanı Michael Grimaldi'ye göre, "Aero X Saab havacılık mirasının tutkusunu iddialı bir tasarımla yakalıyor.""Bu ödüllü konseptin çeşitli unsurları gelecek Saab'lara esin kaynağı olacak."Öncelikle aracın kapı, ön ve yan cam sütunları yok.Bunun sebebi Saab Aero X'in sadece bir jet uçağında görebileceğiniz türden bir kokpit kanopisi benimsemesi.Saab Aero X'in sıradışı motorundan gelen dört çekişli sürüş sistemi oldukça güven verici.400 bb, çift turbo BioPower V-6 motoru, CO2 emisyonlarını büyük ölçüde önleyerek çevreye daha duyarlı sürdürülebilir bir enerji kaynağı olan etanolle çalışıyor.Bu gelişmiş motorun "yeşil gücü", "sorumluluk sahibi performans" ifadesine yeni bir anlam getiriyor

Ferrari - Ferrari Enzo


Ferrari, lüks spor otomobilleri üreten İtalyan otomobil markasıdır. 1929 yılında Alfa Romeo'nun yarış takımı olarak kurulmuş, 1946 yılında otomobiller üretimine başlamıştır. Merkezi; İtalya'nın Modena şehrinin yakınındaki Maranello'dadır.

Ferrari'nin hikayesi, Enzo Ferrari'nin yaşam hikayesi olarak kabul edilir. Ferrari üzerine yayınlanan hemen hemen tüm belgeseller ve tanıtımlar da ; Enzo Ferrari'nin yaşam hikayesi anlatılır.

Ferrari'nin kuruluşu öncesi Enzo Ferrari'nin başından geçenler...


Enzo Ferrari, Modena şehrinde 1898 yilinda dünyaya geldi. Birinci Dünya Savaşı'nda babasını ve kardeşlerini kaybettikten sonra yalnız bir yaşamla 1916 yılında, henüz 18 yaşındayken buluşur. Yarışçılık kariyeri de bu dönemlerde başlar.

1920 yılında, Alfa Romeo nun yarış pilotlarından biri olur; ismi de bu dönemde bir efsane misali kulaktan kulağa yayılır. O'nun da öncülüğünde Alfa Romeo araba yarışçılığının bir numaralı ismi oldu. Enzo Ferrari'nin hız tutkusu, daha önce hiç kimsenin ulaşamadığı hızlarda virajları dönebilme kabiliyeti yanısıra; arabasının ergonomisinden, motor aksamına her şeyiyle ilgilenmesi O'nu araba yarışları tarihinin ölümsüzleri arasına sokar.

1929 yılında Scuderia Ferrari yi Alfa Romeo'nun yarış takımı olarak kurar. 1932 yılına kadar Enzo Ferrari yarışmaya devam etti; ancak oğlu Dino Ferrari'nin doğumuyla yarışlardan ayrılarak, otomobil fabrikasının işlerine geçer. Lakin bu dönemde, araba motorlarının güçsüzlüğü; hafif spor arabaların gelişmesi üzerine çalışmalara başladı.

Kontrolündeki yarış takımı katıldığı tüm yarışları kazandı; sadece 1935 yılında Mercedes'e geçilir. 1935 yılında Mercedes'in bu yarışı kazanmasında Castrol'un deterjan bazlı motor temizleyicisi büyük rol oynar. Mercedes'in motorunu Alfa Romeo'dan daha üstün performanslı ve istikrarlı kılar. Ertesi yıl, Castrol ürünlerini Alfa Romeo da kullanmaya başlar; günümüzde de halen Castrol motor bakımı ürünleri sunmaktadır.

Enzo Ferrari'nin yarış otomobillerini yaratma becerisi; o'nu Alfa Romeo'nun sportif direktörü yapar. Ancak; Enzo Ferrari'nin detaylarına bakmadan imzaladığı direktörlük kontratında, ayrılması durumunda 4 yıl başka bir yarış takımında çalışamayacağı ve tasarım yapmasının yasak olduğu kuralı vardı. Böylece kendi yarattığı o güne kadar eşi benzeri görülmemiş otomobil ergonomisini geliştirmesine de izin verilmez.

Enzo Ferrari'nin Alfa Romeo'dan ayrılması

Direktörlükten ayrılmasıyla; Auto-Avio Costruzioni'yi kurdu. Bu şirket bazı yarış takımlarına parçalar satar. Doğduğu şehir Modena'da, küçük bir araba üretimi atolyesi kurdu; ve burada sadece kendisinin kullanması için bir araba yapmaya çalışır. Ancak, İkinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla İtalya zor günler geçirmektedir. Modena'nın bombalanmasıyla, tasarımına yeni başladığı arabayı da bitiremeden Maranello'ya taşınmak zorunda kalır. Yıllar sonra Ferrari Modena 360; Enzo Ferrari'nin kütüphanesinde kalan basit bir ön tasarımını baz alarak Pininfarina tarafından yapılacaktır.

Ferrari'nin kuruluşu ve maddi sorunlar


Maranello'ya kaçışı sonrasında, burada tekrar bir atolye kuran Enzo Ferrari; 1946 yılında, Dünya otomotiv tarihin en çok "düşlere" giren ismi Ferrari'yi kurar.

Ferrari 1951 yılında İngiltere Gran Prix'sinin yanı sıra; LeMans'da 14 zafer kazanır. 1960 ve 1965 yılları arasında 6 yıl üst üste LeMans'ı kazanması da Ferrari'yi otomobil yarışçılığının en büyük ismi yapar. Ancak, gelişen dünya ekonomisi ile; profesyonelce işleyen şirketlerin hızına erişemez.

Maddi olarak büyük sorunlar yaşayan Ferrari'nin yaşadığı bu sorun; halen günümüzde profesyonelce işlemeyen şirketlerin hazin sonunu simgelemektedir. Profesyonel bir şirketin bir banka'dan borç almaya çalışması gerekirken; Enzo Ferrari şirketi ayakta tutabilmek için İtalyan mafyası'ndan borç alır.


Scuderia Ferrari


Scuderia Ferrari, İtalyanca'da Ferrari takımı anlamına gelmektedir. Spor otomobil üretimini gerçekleştirmekte olan tesisleri Luca di Montezemelo'nun kontrolü altındadır. Ferrari'nin asıl kurucusu olan Enzo Ferrari firmayı kurduktan sonra yarışlara katılmıştır. İlk yarışı 1951 yılında Silverstone'da başlamıştır daha sonradan takımın ünü artınca gelişimeye ve büyümeye başlamıştır. Firma büyüyünce otomotiv sektörü içersinde yer alan diğer şirketler tarafından alınmaya çalışılmıştır. Enzo Ferrari hisselerin bir kısmını diğer bir İtalyan otomotiv üreticisi olan Fiat'a devretmiştir. Scuderia Ferrari takımı F1 tarihinde markalar şampiyonluğunu en çok kazanan markadır.

Citroen C-Metisse

Citroen C-Metisse’i görüp şaşırmaya, ardından hakkında ayrıntılı tafsilat aldıktan sonra daha da çok şaşırmaya, “Adamlar yapmışlar yahu, helal olsun!” demeye hazır mısınız? Televizyon reklamlarında deyim yerindeyse iyonlarına ayrışıp robot olan ve sokaklarda koşmaya başlayan o deli arabanın üreticisi Citroen, yaratıcılıkta sınır tanımayarak otomobil dünyasının en heyecan verici arabalarından birini üretti.

İlk olarak 2006 Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenen C-Metisse, gerek dış gerekse iç tasarımıyla görenleri hayrete düşürüyor. Ön kapılar kanat şeklinde açılıyor. Arka kapılar ise kendi eksenleri etrafında dönüyor, yukarıya ve geriye doğru açılıyorlar. Sıradışı tasarımıyla C-Metisse, dört kapıyla coupe tarzını birleştirmiş concept bir otomobil. Bunun yanısıra performansı da hiç fena değil: hızı saatte 250 km, 0-100 km’ye 6.2 saniyede çıkıyor ve 70 km’de yaklaşık 4.5 litre yakıt tüketimi yapıyor. Otomobilin tasarrufsever karakterine bir de ekonomik HDi V6 dizel motoru ekleniyor. Ayrıca bu motor, Dizel Filtre Sistem Özelliği’ne de sahip. Bu fevkalade makina egzost gazıyla küresel ısınmadan muzdarip yaralı dünyamızı daha da fazla kirletmemek için Zero Emission Vehicle modunda çalışabiliyor. Arabının içine doğru süzüldüğümüzde ise kendimizi sanki bir savaş uçağındaymış gibi hissediyoruz


Sürücü koltuğunun üst tavanında kontrol panelleri ve direksiyon simidindeki butonlarla tam bir pilot gibi hissediyorsunuz. Yolcu koltuklarınınn her birinin ayrı aydınlatması olması ve beyaz deri koltuklar iç tasarımın tamamlayıcı unsurları. Ayrıca sürücünün rahatı için düşünülmüş, başını dayaması için havada asılı duran ısıtmalı başlık da konforu artıran diğer öğelerden sadece biri. Tam anlamıyla rüye gibi bir otomobil vesselam.

Renault Magane Hatchback Türkiye'de


Renault'nun Megane model ailesi Türkiye'de bir eksikle satılıyordu. Hatchback modelinin de gelmesiyle aile tamamlanmış oldu. Diğer üyelerini iyi tanıdığımız bu ailenin yeni kardeşi de ailenin temel özelliklerini taşıyor. Mekanik olarak arka tekerleklere kadar sedan modeliyle aynı olan hatchback, arka tasarımı ve farlarıyla bu modelden ayrılıyor. Megane HB'de ABS, Fren Destek Sistemi, Kuvvet Kontrol Sistemi (otomatik olarak ayarlanan ön hava yastıkları, programlı bir şekilde yolcuları tutan emniyet kemerleri ve yakın korumalı koltuk başlıklarından oluşan Renault Koruma Sistemi) ve 4 hava yastığı (ön ve yan) bütün modellerde standart olarak sunuluyor. Euro NCAP çarpışma testlerinde de sınıfındaki en yüksek puanı alan Megane, güvenlik konusunda rakiplerinin önünde yer alıyor.
İthal Renault Megane Hatchback



--------------------------------------------------------------------------------



Hatchback önden diğer Megane modelleriyle aynı

Hatchback önceden tanıdığımız iki 16 supaplı motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.4 litrelik motor 95 beygir gücünde ve en yüksek torku da 3750 d/d'de 127 Nm. En yüksek hızı ise 185 km/s. 1.6 litrelik motor ise 110 beygir gücünde ve aracı 198 km/s son hıza ulaştırıyor. Megane HB'de Authentique ve Expression adı verilen iki donanım seviyesi bulunuyor. Authentique'te gövde rengi tamponlar, ABS, Fren Destek sistemi, dört hava yastığı, elektrikli far yükseklik ayarı, ISOFIX çocuk koltuğu bağlantıları bulunuyor. Klima ve atermik ön cam isteğe bağlı. Expression'da ise bunlara ek olarak, klima, atermik ön cam, elektrikli yan aynalar, çift optik ön far, ön sis farları, alüminyum alaşımlı jantlar, sürücü koltuğu yükseklik ve bel ayarı ve yol bilgisayarı sunuluyor.

Porsche Carrera Gt















4.55 m uzunluğundaki Carrera GT'nin genişliği
1915 mm ve yüksekliği de 1192 mm. 2700 mm'lik dingil mesafesi, arka dingilin hemen önüne yerleştirilen motoru ve 90 litrelik yakıt deposu aracın dengeli olmasını sağlıyor.

5.5 litre hacmindeki V10 motor 558 beygir gücünde. Motor devri 8200 d/d'ye kadar çıkıyor.
iyi yapışmasını sağlayan hareketli bir kanatçık bulunuyor.
Porsche Carrera GT'nin son hızı 330 km/s'tir. Carrera GT, sıfırdan 100 km/s hıza 4 saniyenin altında bir sürede ulaşabiliyor. 0-200 km/s hızlanma süresi ise 10 saniyenin altında.

PEUGEOT 206 CC TÜRKİYE'DE


Peugeot 206'nın hem coupe hem de cabriolet olabilen modeli 206 CC Türkiye'de satışa sunuldu. 206 temel alınarak geliştirilen 206 CC arkadan bakıldığında sedana benzer bir bagaj bölümüne sahip. Çok çekici olan arka bölüm, katlanabilir metal tavanı içine alıyor. Tavan bütünüyle otomatik olarak açılıp kapanıyor. Bu büyüklükte araçlar içinde coupe ya da cabrio olarak sunulanlar var ama, ikisini birleştiren başka bir otomobil yok. Daha önce 205 ve 306'nın cabrio modelleri vardı ve şu anda 406'nın da zarif bir coupe modeli bulunuyor. Geçmişteki tecrübelerine de dayanan Peugeot, yeni 206 CC'yi daha 206 piyasaya sunulmadan önce çeşitli otomobil fuarlarında sergilemişti. Gördüğü büyük ilgi üzerine bu modelin de üretilmesine karar verildi.

Peugeot 206 CC - Coupe Cabriolet



--------------------------------------------------------------------------------



206 CC üstü açıkken cabrio görünümünde

206 CC Türkiye'de iki motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.6 litrelik 16 supaplı motor 110 beygir gücünde ve en yüksek torku da 140 Nm/4000 d/d. Bu motorla 206 CC sıfırdan 100 km/s hıza 11.2 saniyede ulaşıyor ve son hızı da 193 km/s. 2 litrelik motor 138 beygir sağlıyor ve en yüksek torku 4100 d/d'de 191 Nm. Bu motor 206 CC'yi sıfırdan 100 km/s hıza 9.3 saniyede ulaştırıyor. Son hızı ise 204 km/s. 1.6 litrelik motorun ortalama yakıt tüketimi 6.9 litre/100 km, 2 litrelik ise 100 km'de ortalama 8 litre tüketiyor. Ayrıca 1.6 litrelik motorun otomatik şanzımanlı bir modeli de sunuluyor. Dış boyutları 206 ile hemen hemen aynı olan 206 CC, cabrio modelleri için gereken ek güvenlik önlemleri ve tavan açma kapama mekanizması nedeniyle daha ağır.

--------------------------------------------------------------------------------

Bütün 206 CC'lerde standart olarak sis farları, elektrikli ısıtmalı yan aynalar, elektrikli camlar, klima, alüminyum jant, elektronik motor kilidi, krom egzoz borusu, radyo kasetçalar ve tekli CD çalar, spor koltuklar, ABS ve 2 hava yastığı bulunuyor. 2 litrelik modelde standart donanımda yer alan yan hava yastıkları ile otomatik klima 1.6 litrelik modelde isteğe bağlı.
Sürüş izlenimi

Antalya ile Fethiye arasında gerçekleştirilen basın tanıtımında kullandığımız 206 CC görünüşüyle çok çarpıcı bir otomobil. Sunulan canlı renkler de bu etkiyi arttırıyor. 206 CC'yi 4 kişilik değil de 2+2 kişilik bir otomobil olarak değerlendirmek daha doğru. Arkada ancak çocuklar rahat oturabilir. Yol tutuşu ve frenler Peugeot'nun her zamanki gibi başarılı olduğu alanlar. Öndekileri soğutmalı olan dört tekerlekteki disk frenler sürekli kullanımda performansını koruyor. Geniş vites aralıkları biraz alışkanlık gerektiriyor (1.6 litre). Yolculuk sırasında kabindeki gürültü düzeyi normal bir otomobile göre biraz yüksek. Ama cabrio modellerle karşılaştırıldığında fena sayılmaz. Özet olarak, son derece farklı ve çekici bir otomobil olan 206 CC hem coupe hem de cabrio isteyenler için en ucuz seçenek. Küçük boyutlarıyla şehir içinde de rahat.

Peugeot 206 CC'nin fiyatları diğer Peugeot modellerinin aksine Türk Lirası değil de Fransız Frangı olarak belirtiliyor: 1.6 litrelik modelin fiyatı 116,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 19 milyar 540 milyon TL), 1.6 otomatik 124,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 20 milyar 780 milyon TL) ve 2 litrelik model de 137,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 22 milyar 800 milyon TL). (FF=155,152 TL)