



Site İçinde Arama Yapmak İçin "ctrl+F" Tuşlarını Kullanınız... ..::..İletişim Adresi ==> cars_-02@hotmail.com
SX ve SX Pack donanım paketleriyle satılan C5 1.6 HDI, 110 HP’lik motora sahip. Dizel motorları piyasada yer alan en avantajlı dizeller arasında gösteriliyor [1] Hıza göre yüksekliğini kendi ayarlayan “Hidraktif III' süspansiyon sistemiyle donatılan araçta, ABS, EBA (Acil fren destek sistemi) ve ESP (Elektronik Denge Kontrol Programı) da var. Araçta diz hava yastığı da dahil olmak üzere toplam 7 hava yastığı mevcut[2]. Citroen C5 bozuk yollarda bir düğme ile yükselikliğini 2 ayrı kademede arttırabiliyor. Bu özelliğiyle merdivenlerde dahi düşük hızlarda ilerleyebiliyor. Araç 80 km'den sonra ise alçalarak yola yaklaşıyor. Bu da yol tutuş özelliklerini arttırıyor.
Son derece karmaşık bir müzik sistemine sahip olan C5'in direksiyon simidi üzerinden kontrol edilebilen CD ve radyosu bu karmaşıklığı biraz olsun azaltıyor.
Yeni C 5’in; değişen ön bölümü, kaput dizaynı, radyatör ön panjuru ile bumerang şekilli farları ile dinamik bir görünümü olduğu söylenebilir. Arka bölümünde yine uyumlu birer bumerang şekilli farı bulunan model, güvenli viraj alımı için geliştirilmiş Xenon çift fonksiyonlu yönlendirmeli farlara, ayrıca ön park yardımcı sisteme sahip. Farlar direksiyona duyarlı. Direksiyon hareket ettikçe, o da hareket ediyor. Ön ve arka sensörler ise park ederken büyük kolaylık sağlamaktadır [3].
C5 sınıfındaki Passat, Vectra, Mondeo, Avensis, Octavia, Peugeot 407 ve diğerleri ile kıyaslandığında ölçüleri ile sınıfını zorlamaktadır. Orta üst sınıfta olmasına karşın bir üst sınıf ile benzeri özellkleri de bulunmaktadır [4]. Ayrıca Citroen'e özel bir süspansiyonu bulunmaktadır ki bozuk yollarda dahi etki içeri verilmemektedir. Bir diğer özelliği ise aracın bir düğme ile yükselebilmesi ve alçalabilmesidir. Süspansiyonda görev yapan siferler ve sensörler sayesinde yol sürekli izlenerek süspansiyon sertliği ayarlanmaktadır. Düz yolda siferler yarı doludur ve yoldaki en ufak pürüzler bile %100 başarıyla emilir. Virajlı yollarda direksiyondaki sensör vasıtasıyla siferler LDS sıvısıyla dolarak süspansiyonun sertleşmesine ve yol tutuşun azami seviyeye çıkmasına olanak verir.
Citroen C5 sınıfında başka hiçbir araçta olmayan bu özelliği ile bile ayrıcalıklı bir otomobilken 1.6 dizel fiyatı ile tüm segmentin en düşük seviyesindedir. Bu konuda tek rakibi kardeş firma Peugeot.un 407 modelidir. Sunulan aksesuarlar göz önüne alındığında C5 bu konuda da 407.ye fark atmaktadır.
Motor | Hacim | Güç | En Yüksek Hız | 0-60 mph (97 km/h) |
---|---|---|---|---|
1.7 L EW7 I4 | 1749 cc (106 in³) | 115 hp (85 kW) | 122 mph (196 km/h) | 11.1 |
1.7 L EW7 I4 with automatic | 1749 cc (106 in³) | 115 hp (85 kW) | 122 mph (196 km/h) | 11.3 |
2.0 L EW10 I4 | 1997 cc (121 in³) | 136 hp (100 kW) | 129 mph (208 km/h) | 9.8 |
2.0 L EW10 I4 VVT | 1997 cc (121 in³) | 140 hp (103 kW) | 130 mph (210 km/h) | 9.1 |
2.0 L EW10 I4 HPI | 1997 cc (121 in³) | 140 hp (103 kW) | 130 mph (209 km/h) | 9.6 |
2.9 L ES9 V6 | 2946 cc (179 in³) | 207 hp (152 kW) | 144 mph (232 km/h) | 9.7 |
2.9 L ES9 V6 VVT | 2946 cc (179 in³) | 211 hp (155 kW) | 143 mph (230 km/h) | 8.6 |
1.6 L DV6 HDi dizel I4 | 1560 cc (95 in³) | 109 hp (80 kW) | 118 mph (190 km/h) | 11.3 |
2.0 L DW10 HDi diesel I4 | 1997 cc (121 in³) | 90 hp (66 kW) | 112 mph (180 km/h) | 13.1 |
2.0 L DW10 HDi diesel I4 | 1997 cc (121 in³) | 107 hp (79 kW) | 119 mph (192 km/h) | 11.3 |
2.0 L DW10 HDi diesel I4 | 1997 cc (121 in³) | 136 hp (100 kW) | 127 mph (204 km/h) | 9.8 |
2.2 L DW12 HDi diesel I4 | 2179 cc (132 in³) | 133 hp (98 kW) |
Direksiyon
Performans
Maksimum Hız km/s 190 0-100 km/s Hızlanma (sn) 11.3
Yakıt tüketimi (Cee Normu 1999-100)
Ferrari'nin ilk modelleri sadece spor amaçlı idi, günümüzdeki lüks spor arabası halinde değildi.
Ferrari Dino, ortadan motorlu ilk Ferrari idi. Bu tarz, 1980lerde ve 1990lardaki hemen hemen tüm Ferrari'lerde görünmektedir.
Ferrari'nin ürettiği 2 kişilik arabaları, satılan arabalarının büyük bir çoğunluğunu temsil eder.
Ferrari, lüks spor otomobilleri üreten İtalyan otomobil markasıdır. 1929 yılında Alfa Romeo'nun yarış takımı olarak kurulmuş, 1946 yılında otomobiller üretimine başlamıştır. Merkezi; İtalya'nın Modena şehrinin yakınındaki Maranello'dadır.
Ferrari'nin hikayesi, Enzo Ferrari'nin yaşam hikayesi olarak kabul edilir. Ferrari üzerine yayınlanan hemen hemen tüm belgeseller ve tanıtımlar da ; Enzo Ferrari'nin yaşam hikayesi anlatılır.
Enzo Ferrari, Modena şehrinde 1898 yilinda dünyaya geldi. Birinci Dünya Savaşı'nda babasını ve kardeşlerini kaybettikten sonra yalnız bir yaşamla 1916 yılında, henüz 18 yaşındayken buluşur. Yarışçılık kariyeri de bu dönemlerde başlar.
1920 yılında, Alfa Romeo nun yarış pilotlarından biri olur; ismi de bu dönemde bir efsane misali kulaktan kulağa yayılır. O'nun da öncülüğünde Alfa Romeo araba yarışçılığının bir numaralı ismi oldu. Enzo Ferrari'nin hız tutkusu, daha önce hiç kimsenin ulaşamadığı hızlarda virajları dönebilme kabiliyeti yanısıra; arabasının ergonomisinden, motor aksamına her şeyiyle ilgilenmesi O'nu araba yarışları tarihinin ölümsüzleri arasına sokar.
1929 yılında Scuderia Ferrari yi Alfa Romeo'nun yarış takımı olarak kurar. 1932 yılına kadar Enzo Ferrari yarışmaya devam etti; ancak oğlu Dino Ferrari'nin doğumuyla yarışlardan ayrılarak, otomobil fabrikasının işlerine geçer. Lakin bu dönemde, araba motorlarının güçsüzlüğü; hafif spor arabaların gelişmesi üzerine çalışmalara başladı.
Kontrolündeki yarış takımı katıldığı tüm yarışları kazandı; sadece 1935 yılında Mercedes'e geçilir. 1935 yılında Mercedes'in bu yarışı kazanmasında Castrol'un deterjan bazlı motor temizleyicisi büyük rol oynar. Mercedes'in motorunu Alfa Romeo'dan daha üstün performanslı ve istikrarlı kılar. Ertesi yıl, Castrol ürünlerini Alfa Romeo da kullanmaya başlar; günümüzde de halen Castrol motor bakımı ürünleri sunmaktadır.
Enzo Ferrari'nin yarış otomobillerini yaratma becerisi; o'nu Alfa Romeo'nun sportif direktörü yapar. Ancak; Enzo Ferrari'nin detaylarına bakmadan imzaladığı direktörlük kontratında, ayrılması durumunda 4 yıl başka bir yarış takımında çalışamayacağı ve tasarım yapmasının yasak olduğu kuralı vardı. Böylece kendi yarattığı o güne kadar eşi benzeri görülmemiş otomobil ergonomisini geliştirmesine de izin verilmez.
Maranello'ya kaçışı sonrasında, burada tekrar bir atolye kuran Enzo Ferrari; 1946 yılında, Dünya otomotiv tarihin en çok "düşlere" giren ismi Ferrari'yi kurar.
Ferrari 1951 yılında İngiltere Gran Prix'sinin yanı sıra; LeMans'da 14 zafer kazanır. 1960 ve 1965 yılları arasında 6 yıl üst üste LeMans'ı kazanması da Ferrari'yi otomobil yarışçılığının en büyük ismi yapar. Ancak, gelişen dünya ekonomisi ile; profesyonelce işleyen şirketlerin hızına erişemez.
Maddi olarak büyük sorunlar yaşayan Ferrari'nin yaşadığı bu sorun; halen günümüzde profesyonelce işlemeyen şirketlerin hazin sonunu simgelemektedir. Profesyonel bir şirketin bir banka'dan borç almaya çalışması gerekirken; Enzo Ferrari şirketi ayakta tutabilmek için İtalyan mafyası'ndan borç alır.