12 Eylül 2007 Çarşamba

PEUGEOT 206 CC TÜRKİYE'DE


Peugeot 206'nın hem coupe hem de cabriolet olabilen modeli 206 CC Türkiye'de satışa sunuldu. 206 temel alınarak geliştirilen 206 CC arkadan bakıldığında sedana benzer bir bagaj bölümüne sahip. Çok çekici olan arka bölüm, katlanabilir metal tavanı içine alıyor. Tavan bütünüyle otomatik olarak açılıp kapanıyor. Bu büyüklükte araçlar içinde coupe ya da cabrio olarak sunulanlar var ama, ikisini birleştiren başka bir otomobil yok. Daha önce 205 ve 306'nın cabrio modelleri vardı ve şu anda 406'nın da zarif bir coupe modeli bulunuyor. Geçmişteki tecrübelerine de dayanan Peugeot, yeni 206 CC'yi daha 206 piyasaya sunulmadan önce çeşitli otomobil fuarlarında sergilemişti. Gördüğü büyük ilgi üzerine bu modelin de üretilmesine karar verildi.

Peugeot 206 CC - Coupe Cabriolet



--------------------------------------------------------------------------------



206 CC üstü açıkken cabrio görünümünde

206 CC Türkiye'de iki motor seçeneğiyle sunuluyor. 1.6 litrelik 16 supaplı motor 110 beygir gücünde ve en yüksek torku da 140 Nm/4000 d/d. Bu motorla 206 CC sıfırdan 100 km/s hıza 11.2 saniyede ulaşıyor ve son hızı da 193 km/s. 2 litrelik motor 138 beygir sağlıyor ve en yüksek torku 4100 d/d'de 191 Nm. Bu motor 206 CC'yi sıfırdan 100 km/s hıza 9.3 saniyede ulaştırıyor. Son hızı ise 204 km/s. 1.6 litrelik motorun ortalama yakıt tüketimi 6.9 litre/100 km, 2 litrelik ise 100 km'de ortalama 8 litre tüketiyor. Ayrıca 1.6 litrelik motorun otomatik şanzımanlı bir modeli de sunuluyor. Dış boyutları 206 ile hemen hemen aynı olan 206 CC, cabrio modelleri için gereken ek güvenlik önlemleri ve tavan açma kapama mekanizması nedeniyle daha ağır.

--------------------------------------------------------------------------------

Bütün 206 CC'lerde standart olarak sis farları, elektrikli ısıtmalı yan aynalar, elektrikli camlar, klima, alüminyum jant, elektronik motor kilidi, krom egzoz borusu, radyo kasetçalar ve tekli CD çalar, spor koltuklar, ABS ve 2 hava yastığı bulunuyor. 2 litrelik modelde standart donanımda yer alan yan hava yastıkları ile otomatik klima 1.6 litrelik modelde isteğe bağlı.
Sürüş izlenimi

Antalya ile Fethiye arasında gerçekleştirilen basın tanıtımında kullandığımız 206 CC görünüşüyle çok çarpıcı bir otomobil. Sunulan canlı renkler de bu etkiyi arttırıyor. 206 CC'yi 4 kişilik değil de 2+2 kişilik bir otomobil olarak değerlendirmek daha doğru. Arkada ancak çocuklar rahat oturabilir. Yol tutuşu ve frenler Peugeot'nun her zamanki gibi başarılı olduğu alanlar. Öndekileri soğutmalı olan dört tekerlekteki disk frenler sürekli kullanımda performansını koruyor. Geniş vites aralıkları biraz alışkanlık gerektiriyor (1.6 litre). Yolculuk sırasında kabindeki gürültü düzeyi normal bir otomobile göre biraz yüksek. Ama cabrio modellerle karşılaştırıldığında fena sayılmaz. Özet olarak, son derece farklı ve çekici bir otomobil olan 206 CC hem coupe hem de cabrio isteyenler için en ucuz seçenek. Küçük boyutlarıyla şehir içinde de rahat.

Peugeot 206 CC'nin fiyatları diğer Peugeot modellerinin aksine Türk Lirası değil de Fransız Frangı olarak belirtiliyor: 1.6 litrelik modelin fiyatı 116,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 19 milyar 540 milyon TL), 1.6 otomatik 124,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 20 milyar 780 milyon TL) ve 2 litrelik model de 137,900 FF + 1.4 milyar TL (yaklaşık 22 milyar 800 milyon TL). (FF=155,152 TL)

Hiç yorum yok: