Bir konsept aracın varoluş sebebi çoğu zaman, standartları geliştirme, sınırları genişletme, olağanüstüye ulaşma gayreti içinde yeniliği test etme gereksiniminde yatar. Tecrübe ve tutku, hayal ile birleşiyor ve bir rüya gerçek oluyor. İşte karşınızda Peugeot 908 RC.....
Ana fikri, dört yolcusuna da eşsiz bir otomobil keyfi yaşatmak ve aynı zamanda son derece dinamik bir stil sergilemek olan 908 RC, dinamizm, konfor, lüks ve performansı birleştirirken hiçbir kalitesinden ödün vermeyen bir araç. Kısaca, yolcularının olduğu kadar izleyicilerinin de tüm duygularını ateşleyen dört kapılı bir güç makinası...
908 RC, 2007'den itibaren "Le Mans Serisi" programına katılmak üzere tasarlanmış olan HDi FAP dizel motor ile donatılmış. V yerleşimli on iki silindire ve 5,5 lt'lik silindir hacmine sahip olan bu motor, 700hp’lik maksimum güç ve özellikle de 1200 Nm'lik olağanüstü bir tork ile, bir dizel motor için eşi benzeri olmayan performansa sahip.
Motorun ve 6 ileri elektronik kontrollü sıralı şanzıman grubunun orta arkada bulunan konumu sayesinde, araç içi alanın cömertliğine zarar vermeden geniş hacimli bir bagaj bölmesi sağlanmış. Bu tasarım ayrıca, sürücüye ve yolculara sağlanan keyfi maksimum düzeye çıkaran, ileri çıkıntılı bir sürücü bölmesinin tasarlanmasına da olanak vermiş.
908, öne doğru birleşen, oldukça alçak silueti ile seçkin ve de sportif yapıya uygun bir tasarım sunuyor. 20 inç alüminyum (önde 20", arkada 21") jantlarla donatılmış 908, arka farlara kadar uzanan akıcı çizgileri sayesinde dinamik bir görünüm sunuyor. Ön kısımda, farlardan başlayarak yayılan olağanüstü kişiliği ile her detayda aslan genlerini taşımaktadır. Aydınlatma fonksiyonları LED'ler ile sağlanıyor olsa da, bu denli çarpıcı bir bakışa sahip olmasını sağlayan asıl etken, değerli bir taş gibi şekillendirilmiş, gözbebeğini anımsatan kristali ile iç öğelerin işleniş biçimidir. Krom bir parçayla vurgulanmış merkezi "gamze"nin her iki yanında adeta iki "dudağa" ayrılan kaput, bir aslan başından esinlenerek tasarlanmış. Söz konusu krom parçanın tepe noktasında, "burun" yerine Peugeot logosu yer alıyor.
Yuvarlak hatlara sahip aracın arka kısmındaki farlarda, aslan pençesini çağrıştıran alüminyum bir parça bulunuyor. Arka hatların sportif görünümü, krom bir halkayla vurgulanmış arka tampon kanalcıklarının biçimi ve her iki tarafta bulunan çift egzoz çıkışı ile destekleniyor. Maviye çalan yansımalar gösteren metalik siyah kasa rengi ise, yine bu konsept araçtan sızan asalet, dinamizm ve saflık izlenimini belirginleştiriyor.
908 RC’de tasarımından kaynaklanan ileri doğru çıkık sürücü bölümü ile ve 3 m2'lik geniş camlı yüzeyi sayesinde, görüş alanı maksimum düzeye çıkarılmıştır. Ön cam, sürücünün çok yukarısına, camlı tavanın başladığı orta kapı direği seviyesine kadar uzanmaktadır. Bu, arkadakiler gibi ön yolculara da, dış ortamla etkileşim içinde bir sürüş keyfi yaşatır. Benzersiz aydınlık ve görüş alanı, bağımsız dört koltukla donatılmış geniş iç hacim ile birlikte, standart dışı bir ambiyansın yaratılmasına katkıda bulunur. Aracın tüm fonksiyonları (radyo, MP3 player, navigasyon, dört bölgeli klima, ...), dokunmatik kumandalı geniş bir ekrandan kolayca kontrol edilebilir.
Kullanılan malzemelerin ve döşemelerin yüksek kalitesi, 908 RC'nin lüks atmosferine büyük katkıda bulunmaktadır. Örneğin:- Kahverengi meşe, ametist grisi deri iç döşemeler, - Parlak alüminyum giydirmeler, krom tuşlar, - Bell&Ross saat
908 RC, Peugeot konsept araçlarının en büyük geleneği kapsamında, Peugeot Tasarım Merkezi'nde tasarlanmış eşsiz bir örnektir. Şasi, karbon komposit malzemeden ve petek yapılı alüminyumdan oluşmaktadır. Çok dayanıklı bu gövdenin arka kısmında, üzerine mekanik elemanların ve yürür aksamların monte edildiği boru biçimli bir yapıdan oluşan bir beşik yer almaktadır. Yol ile bağlantılı aksamlar, arkada olduğu gibi önde de, double wishbone tipi süspansiyonlardan oluşmaktadır. Fren sisteminin kalbinde, Brembo karbon-seramik komposit malzemeden yapılma tek parçalı dört adet fren diski bulunur. Jantlar, önde Michelin Pilot Sport PS2 255/35 R20 ve arkada 285/30 R21 lastikler ile donatılmıştır.
Aracın aerodinamiği üzerinde özellikle çalışılarak, 0,556'lık mükemmel bir hava sürtünme katsayısına ulaşılmıştır. Nitekim hava akışları, motor-şanzıman-ön takım grubu için gerekli soğutma da sağlanarak aracın performanslarını ve yakıt tüketimini optimum düzeye getirmek amacıyla rüzgar tünelinde incelenmiştir. İki parça halindeki ön hava girişi, her iki radyatörün soğutulmasına olanak sağlamaktadır. Bu hava girişleri ayrıca, siyah alüminyumdan yapılma kanatçıklar sayesinde aerodinamik dengeyi de sağlamaktadır. Motor hava girişi, arka üstte yer alan kanallar aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. 2 turbo kompresörün intercoolerlarından her biri, havayı arka tekerlek davlumbazlarından almakta ve daha sonra, bu davlumbazların arkasında yer alan görünür kanatçıklardan boşaltmaktadır. Arkada bagaj kapağına entegre, gerektiğinde yol tutuşu artırmak amacıyla sürücünün talebiyle açılan hareketli bir kanatçık gizlidir.
2 yorum:
bu araba çko şekill :D:D
ben fransa da oturuyorum. peugeot 908 ler burada 120 bin euro. megane safaran touuce 184 bineurodan başlıyor. laguna coonpet ise212 bineurodan.cıtroen c-5 ise 94 bin euro. çok yakşaklı arabalar bizim araba clio 84 bin euroya aldık. burda peugeot 407 92 bin euro. çok yakşaklı arabalar.
Yorum Gönder