12 Eylül 2007 Çarşamba

Ferrari F430


F430, yepyeni bir Ferrari V8 motorlu berlinetta jenerasyonunun habercisidir. Aracın her noktası Ferrari’nin Gestione Sportiva F1 yarış departmanı tarafından gerçekleştirilen mühendislik araştırmalarının izlerini taşımaktadır. Sonuçta halka açık yollarda kullanılmak üzere mükemmel hale getirilmiş teknolojilere sahip, fazlasıyla yenilikçi bir tasarım ortaya çıkmıştır.

Bu yeniliklerden ikisi yüksek performanslı spor otomobillerde dünyada ilk defa uygulanmaktadır: Ferrari tarafından ilk olarak tek koltuklu F1 araçları için tasarlanan elektronik diferansiyel (E-Diff) ve süspansiyon ayarlarını, CST stabilite ve çekiş kontrol sistemini, E-Diff sistemini ve F1 şanzımanın vites değiştirme hızını kontrol eden direksiyon simidine monte edilmiş bir komütatör düğmesi (manettino).

F430’un 4.308 cm3 silindir hacmine sahip olan yeni motoru 490 bg güç ve 465 Nm tork üretmektedir. Performansının benzersiz olduğunu söylememize bile gerek yok: 0’dan 100km/s hıza sadece 4 saniyede ulaşılırken azami hızı 310 km/s’nin üzerindedir. Artan performansın yanı sıra yeni aerodinamik tasarım sayesinde aracın yere uyguladığı kuvvet 300 km/s’de 280 kg (616 lbs) düzeyine ulaşmıştır.

Ferrari Formula 1 teknolojisinin diğer etkileri, benzersiz frenleme kuvveti sağlayan ve opsiyonel olarak sunulan karbon-seramik fren disklerinde ve vites değişimi süresini 360 Modena modeline kıyasla yarı yarıya kısaltan F1 tipi direksiyondan mandallı vites değişimi sisteminde görülmektedir.

Benzersiz performans ve azami sürüş keyfi için mükemmel hale getirilmiş olan F430 modelinde yeni 19 inç alaşım jantlar ve adaptif süspansiyon standarttır.

1 yorum: