22 Eylül 2007 Cumartesi

Fiat 500




İlk 500 bin adeti birbirinden farklı olan Fiat 500’ün dünya lansmanı 4-6 Temmuz tarihlerinde İtalya’nın Torino kentinde gerçekleştirildi.

Fiat’ın Polonya’daki fabrikasında üretilen ve Fiat Tasarım Merkezi’nce şekillendirilen Fiat 500, sportif ve dinamik dış çizgileri ile göz kamaştırıyor. Lansmanının yapıldığı 4 Temmuz 2007’ye kadar sır gibi saklanan Fiat 500, ilk lansmanının yapıldığı tarihin 50. yıldönümü olan günde 7 bin kişinin katıldığı görkemli bir lansmanla “merhaba” dedi.

Yılda 120 bin adet üretilecek 3 kapılı aracın iç hacminin tasarımına da en az dış çizgiler kadar özen gösterildi. Dinamik ve sportif İtalyan stili ile ergonominin bütünleştiği iç tasarımda, kullanılan renkler ve malzemenin kalitesi göze çarpıyor. Araç, iç mekanında da eski 500'ü anımsatan pek çok ayrıntıya sahip. Kullanılan açık renkli direksiyon simidi ve kontrol panelinin yanı sıra büyük ve yuvarlak tek gösterge, Fiat 500 tutkunlarını memnun edecek. 12 ayrı renk seçeneğine sahip Fiat 500’ün tam 549 bin farklı seçeneği bulunuyor.

Uzunluğu 3.55 metre, genişliği 1.65 metre, yüksekliği 1.5 metre, aks mesafesi ise 2.3 metre olan araç ikisi benzinli olmak üzere 3 ayrı motor seçeneğine sahip. Fiat 500 yollara, 1.3 16 V 75Bg Multijet versiyonu, 1.4 16 V 100Bg ve 1.2 8 V 69 Bg benzinli versiyonları ile çıktı. Fiat 500, Fiat’ın 100 yılı aşkın bir süredir biriken teknik, tasarım ve insan emeği mirası ile en güçlü olduğu alan olan “küçük otomobil kategorisinde” firmanın liderliğini uzun süre sürdürmesini sağlayacak. 185 litrelik bagaj hacmine sahip olan Fiat 500’ün benzin deposu ise 35 litre.

Fiat 500, gerek şehir içi kullanımda gerekse şehirlerarası yolculuklarda düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans sağlıyor. 1.4 Fire 100 Bg benzinli motor 100 kilometrede ortalama 6.3 litre benzin tüketiyor.

1.3 Multijet 75 Bg dizel motor ile azami 165 kilometre hıza ulaşan Fiat 500, 100 kilometre hıza 12.5 saniyede ulaşıyor. Multijet Fiat 500, 100 kilometrede ortalama 4.2 litre benzin tüketiyor. 1.3 Multijet 75 Bg dizel motor ayrıca 111 gramlık karbon gazı salınımı ile en düşük CO2 emisyonuna sahip araç olarak göze çarpıyor.

Fiat 500, tüm motor seçenekleri Euro 5 standartlarıyla uyumlu ilk araç olma özelliğine sahip. 2009’da kabul edilecek Euro 5 düzenlemeleri, motorun yakıt yanma işlemi, atık egzost gazlarının işlenmesi ve dizel motorlar için yeni standartlar getiriyor.

Standart donanımlarında 7 adet havayastığı bulunan Fiat 500’ün aktif ve pasif güvenlik alanında sunduğu donanımlar da dikkat çekiyor. Sürücü diz havayastıkları kompakt otomobiller arasında ilk defa Fiat 500’de standart olarak yer alıyor. ABS ve EBD de (Elektronik Fren Güç Dağılımı), çift aşamalı açılabilen sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, FPS (Yangın önleme sistemi), aktif gergili ön emniyet kemerleri ve 3 noktalı arka emniyet kemerleri standart donanımlar arasında. Üst sınıf otomobillerde sunulan Elektronik Stabilite Programı (ESP), Motor Fren Torku Düzenleyici (MSR), Patinaj Önleme Sistemi (ASR) ve yokuşlarda otomobilin geriye kaymasını önleyen Hillholder güvenlik paketi içinde yer alıyor.
Önden ve Yandan Çarpmalar
Fiat 500’ün önden çarpma testlerinde yolcu bölümünde herhangi bir hareketliliğin olmadığı gözlenirken sürücünün dizlerinin de hava yastığı tarafından mükemmel bir şekilde korunduğu gözlemlendi. Kokpitte yolcuların dizlerine ve kalçalarına zarar verecek derecede risk içeren bir yaralanma vakasının olmadığı da tespit edildi.
Çocuk korumasıÇocuk koruma testinde 3 yaşındaki çocuğu temsil eden kuklanın başının çocuk koltuğunun içinde durmadığı ve 18 aylık çocuk için konulan koltuğa temas ettiği tespit edildi. Aynı test 18 aylık çocuk için yapıldığında başın koltuğunun dışına çıkmadığı fakat koltuğun yan tarafına biraz temas olduğu tespit edildi. Ayrıca ISOFIX bağlantı noktalarının da tam olarak sabitlenmediği gözlemlendi.
Yaya güvenliği
Kaputun ön tarafından yaya çarpma testi gerçekleştirildiğinde yayanın bacaklarını koruyan bir mekanizma olmadığı için herhangi bir puan verilmedi. Ayrıca yayanın başına gelen darbelerde zayıf bir koruma olduğu gözlemlendi.

Hiç yorum yok: