15 Eylül 2007 Cumartesi

Range Rover Stormer

Kuvvetlerinin bilincindeki Land Rover elemanları rollerini iyi oynuyor. Bütün Land Rover’lar süper bir şekilde arazi aracı yapısına sahip. Firmanın mühendisleri bu kapasitelerini olabilecek en iyi düz yol özelliğiyle birleştirmenin pratik yollarına doğru yönlendiriliyor. Şu ana kadar, mevcut üretim deneyimi, konsept araç geliştirmekten daha fazla önem kazanmış. Fakat Range Rover’in hemen hemen tek basına yarattığı SUV pazarı şimdi değişiyor. Land Rover da onunla birlikte değişiyor. Detroit Auto Show bunun şu ana kadarki ilk konsept aracıyla, Range Stormer isimli yüksek performanslı SUV’siyle tanışıyor. O bir Range Rover olmasına rağmen kesinlikle bizim bildiğimiz gibi bir şey değil. Ön kısmı, arkadan görünümü ve üstün arka köşeleri tartışmasız DNA özelliklerini taşıyor. Fakat konsept aracın alt-üst bölümleri arasındaki orantıyı mukayese ettiğimizde üst bölümünde görünür bir şekilde azalma mevcut. Stil, SUV coupe ‘ninki gibi. Yaratılan bu intiba, Range Stormer ‘in sadece iki kapılı olması gerçeğiyle kuvvetlendirilmiş. 1970 ‘in orjinal Range Rover ‘i de iki kapılı, fakat Stormer ‘inki gibi değildi. Bu konsept ‘de kapılar, yukarı ve 90 derecelik devri tamamladıktan sonra kalan kısmı öne doğru açılıyor. Kapıların açılması sırasında da araca girişi kolaylaştırmak için bir basamak taban bölümünden aşağı doğru iniyor. 22” ‘lif jantlar dikkate alındığında bu basamak gereklilik kazanıyor. Geniş jantlar, kapılar, uçak-varı basamak ve bütün aliminyum ve deri malzemeli konsept araç iç tasarımının tamamı üretim modelinde yer almayacak, fakat Stormer geliyor. Üretim versiyonu Range Rover ‘I, Porsche Cayenne tarafından açılan performanslı SUV pazar bölümüne taşıyacak. Aracın gücü Jaguar’da kullanılan supercharge ‘li V-8 ‘den, teknolojisi ise Land Rover ‘in benzersiz tecrübesinden geliyor.Konsept araçta yer alan özellikler arasında “Arazi Uyumu” olarak adlandırılan bir teknoloji de var. Bu özellik sürücüye, yüksek süratli “Dinamik” konumdan aşırı arazi koşulundaki “Çukura Batmış” konumuna kadar altı seçenekli hareket kabiliyeti sağlıyor Seçenek bir defa belirlendiği, süspansiyon ve seçiş takımları optimum performans ve tutusu sağlamak için otomatik olarak ayarlanıyor.

Hiç yorum yok: