15 Eylül 2007 Cumartesi

Volkswagen İroc

Volkswagen, spor otomobillerdeki yeni çizgisini temsil eden ve herkes tarafından merakla beklenen ’Iroc’ isimli konsept modelini Paris Otomobil Fuarı’ndan önce Berlin’de gün ışığına çıkardı.

Tasarımıyla dikkat çeken Iroc, ismini de ilk kez 33 yıl önceki Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan ve birinci nesli yarım milyondan fazla satan ’Scirocco’ modelinden aldı. Birinci nesil Scirocco birçok kişi için elde edilebilir bir rüya otomobildi. Çünkü Scirocco, Giorgetto Guigiaro tarafından tasarlanan, küçük dış boyutlara sahip, ayırt edici, atak, geniş iç hacimli ve uygun fiyatlı bir spor otomobildi. Volkswagen, Iroc konsept otomobiliyle bu çarpıcı fikri yeniden ele alıyor.
TASARIMDA DÖNÜM NOKTASI
VW’nin spor otomobil segmentindeki prestij modeli olarak gösterilen Iroc, aerodinamik tasarımı ve atak turbo motorlarıyla ileride seri olarak üretilecek spor model hakkında ipuçları veriyor. Öncelikle Iroc, ismini ve felsefesini aldığı ünlü Scirocco modelinden farklı olarak klasik bir Coupe değil; son derece uzun tavana ve nispeten dik bir arka bölüme sahip kademeli olarak tasarlanmış bir spor otomobil. Görsel olarak çok net çizgilere sahip olan birinci nesil Scirocco gibi Iroc da kademeli olarak tasarlanmış radyatör ızgarası ve ayırt edici şekilleriyle VW tasarım anlayışında bir dönüm noktasını temsil ediyor.

Uzunluğu 4240, genişliği 1800 ve yüksekliği 1400 milimetre ol
an Iroc, ayrıntılarında boya rengi gibi birçok inceliğe sahip. Tasarımı her ne kadar eskiden izler taşımasa da, yeşil renk ilk nesil Scirocco’ya bir saygı ifadesi olarak kullanılıyor; engerek yeşili 1976 modelden başlayarak bu aracın tipik renkleri arasındaydı. Iroc’un bu parlak yeşili özellikle aracın karşıt renkteki siyah bölümleriyle birlikte çok etkili bir görünüm sergiliyor. Iroc dört kişilik bir otomobil. Geniş bir şekilde açılan bagaj kapağının altında 300 litreden fazla hacme sahip bir bagaj bulunuyor. Bu da ilk Scirocco modemiyle aynı hacim anlamına geliyor. Bagaj kapasitesi arka koltuklar yatırılarak büyük oranda genişletilebiliyor. Iroc’da VW tarafından ’Twincharger’ olarak adlandırılan bir TSI motor görev yapıyor. Konsept otomobilde kullanılan 210 beygirlik motor gücünü ise bir DSG şanzımanla yola aktarıyor.

PRESTİJLİ AMA UCUZ
VW’nin Türk tasarımcısı Murat Günak, Iroc ile VW için yeni bir dönemin başladığını belirterek, "VW, bir spor otomobil nasıl olmalı derken, Iroc gibi olmalı diyor. Iroc’un spor segmentindeki prestij modelimiz olduğunu söyleyebiliriz" dedi. Güçlü, agresif ve güzel bir otomobil yaratmak istediklerini anlatan Günak, "Ortaya Iroc konsepti çıktı. Iroc, VW’nin spor segmentteki prestij modeli olsa da pahalı bir otomobil olmayacak. Herkes için ulaşılabilir bir fiyata sahip olacak. İnsan bunu rüyasında görsün, istesin ve satın alabilsin" diye konuştu.

PUZZLE GİBİ ÇALIŞIYORUZ
Iroc, Türk tasarımcı Günak’ın Golf GTI, Passat ve Eos’tan sonra 4’üncü modeli oldu. VW
için yeni bir dönemin başladığını vurgulayan Murat Günak, şöyle konuştu: "Daha sırada birçok yeni model var. VW gibi model yelpazesi çok geniş olan bir üreticinin tasarımda yeni başlangıçlar yapması çok da kolay değil. VW için Eos da başka alanda bir başlangıçtı, Iroc da kendi alanında yeni bir başlangıç. Puzzle yapar gibi çalışıyoruz. Puzzle’nin eksik parçalarının yerine konmasına 2 yıl kaldı."

Hiç yorum yok: