9 Ekim 2007 Salı

Volkswagen Passat

VOLKSWAGEN PASSAT 1.9 TDI
Volkswagen Passat geçtiğimiz sonbaharda yenilendikten sonra Kasım'da Türkiye'de de satışa sunuldu. Passat'ta her modelin orta yaşlarda geçirdiği değişikliklerden fazlası yapıldı. Bunun bir nedeni de bu sınıftaki araçlar arasında rekabetin gittikçe kızışması ve yeni modellerin piyasaya sunulması. Passat'ta ilk dikkati çeken ön ve arka farlardaki değişiklikler. Önde eski dörtgen farın yerine, saydam bir camın arkasına yerleştirilmiş, belirgin çift far yer alıyor. Arka farlarda ise bu sefer üst üste çift farlardan oluşan bir tasarım tercih edilmiş. Doğrusu, arka farlar insanda karışık duygular uyandırıyor. Eski farlar daha sadeydi, yenilerin tasarımı daha dikkat çekici. Kimilerine göre bu daha, kimilerine göre değil.. Önde ise Passat'ın 2.8 cm uzatılan burnunun yeni farlarla birlikte araca daha prestijli ve daha lüks bir görünüm kazandırdığı kesin. Toplam uzunluğu da 4.70 metreye ulaşmış.


Passat 1.9 TDI 130 beygir gücünde

Arka farların değişik tasarımı dikkat çekiyor.
Test ettiğimiz 1.9 TDI aslında en çok merak ettiğimiz modeldi. Doğuş Otomotiv'in de bu araca çok önem verdiği anlaşılıyor. Eski modelde 115 beygir olan motor gücü burada 130'a çıkarılmış. Bunun için enjektörler değiştirilmiş, ayrıca pistonlar alüminyumdan üretilerek ısıya daha dayanıklı olmaları sağlanmış. Motorun diğer parçaları da artan güçle orantılı olarak güçlendirilmiş. Ayrıca turbonun türbini ve kompresörü de daha fazla hava sağlayacak şekilde geliştirilmiş. Sonuçta, eskisine göre ek 15 beygir elde edilmiş. Turbo dizel motorun en yüksek torku 1900 d/devirde 310 Nm. Bunun neye benzediğini anlatmak için bazı benzinli modellerle karşılaştırma yapabiliriz. Örneğin, 150 beygirlik Passat 1.8 T'nin torku 210 Nm (1750-4600 d/d) ve 193 beygirlik Passat 2.8 V6'nın torku da 280 Nm (3200 d/d). 1900 d/devirde zirveye çıkan tork eğrisi devirler arttıkça alçalmaya başlıyor. Bir üst vitese geçtiğinizde, 2000-2500 d/d arasına gelen motor yeniden büyük bir canlılıkla otomobili ileriye doğru çekiyor. Bu muazzam tork sayesinde her viteste çok kolay hızlanılıyor. 9.9 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza ulaşan Passat 1.9 TDI'ın son hızı ise 208 km/s. Ara hızlanmalarda ise kendisinden çok daha güçlü modellerle yarışabilecek bir performans sergiliyor. Performansıyla birlikte bu turbo dizelin en büyük avantajı yakıt tüketimi. Şehir içinde 100 km'de 7.6 litre tüketirken, şehir dışında 4.8 litreye kadar düşüyor. Ortalaması ise 5.8 litre. 62 litrelik deposu sayesinde bu ortalama yakıt tüketimiyle 1000 km'yi aşmak mümkün. Sağ ayağınız hafifse, çok zorlanmadan 1100 km'yi de aşabilirsiniz. Şehir içi kullanımda bile bir depo yakıtla 700-800 km gidilebilir. Yıllık yakıt tüketimi 1.8 T'nin yarısı kadar. Bu motorla bir yılda 20 bin km gittiğinizde 500 milyon daha az yakıt parası veriyorsunuz. Toplam 80 bin km gittiğinizde aradaki fiyat farkı dengelenmiş oluyor. Düşük yakıt tüketiminde 0.27'lik hava sürtünme katsayısının da payı var. Öte yandan, motor gürültüsü modern bir dizel için biraz yüksek. Motor soğukken gürültülü çalışıyor. Isındığında ses ve titreşim azalıyor ama özellikle yavaş giderken sesi belirgin. Süspansiyon konforu yüksek olan Passat buna rağmen zevkli bir sürüş sunmayı başarıyor. Aracın 6 vitesli olması da ilginç ve yararlı. Vites küçültüp beşinci vitese takmak gerçekten farklı bir duygu. İçinde artık geleneksel hale gelmiş Volkswagen konforu standart olarak sunuluyor. Kullanılan malzemeler çok kaliteli. İçine oturduğunuzda hemen lüks bir ortamda bulunduğunuzu fark ediyorsunuz. Mavi ışıklandırmalı göstergelerin çevresi krom kaplı. Standart donanıma sahip Trendline modelinde ABS fren, Elektronik diferansiyel kilidi (EDL), Elektronik fren gücü dağıtımı (EBD), elektronik motor kilidine sahip uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektronik klima, 6 adet hava yastığı, yağmur algılayıcısı, yol bilgisayarı, yükseklik ayarlı ön koltuklar, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon ve dört tekerlekte disk fren bulunuyor. Test ettiğimiz 1.9 TDI Comfortline modelinde ise, bunlara ek olarak, daha büyük jantlar ve lastikler (205/55 R 16), ahşap gösterge paneli, hız sabitleyici ve ön sis farları sunuluyor.
Volkswagen Passat 1.9 TDI, 130 beygirlik motoruyla çok iyi bir performans sunuyor. Normal trafikte, 0-100 km/s hızlanmadan daha önemli olan, esneklik, yani ara hızlanmaları çok iyi. Üstelik, bunu benzinli modele göre yarı yarıya daha az bir yakıt tüketimiyle başarıyor. Kaliteyle ekonomikliği güzel bir şekilde birleştiriyor.



Hiç yorum yok: