27 Mayıs 2008 Salı

Volvo C30


Mütevazı Volvo tarzına dinamik bir soluk getiren C30, markanın kompakt sınıftaki yeni hatcback modeli. Dinamik C30, geniş motor seçeneği ve dış tasarımındaki cesur ayrıntılarıyla öne çıkıyor. Kuzey Avrupa’nın soğuk iklimi, Volvo mühendisleri ve tasarımcılarının canını öyle sıkmış olmalı ki ofiste geçirdikleri uzun saatlerin ardından alışılagelmiş donuk Volvo tarzını 3 kapılı, sportif ayrıntılarla süslü dinamik bir hatcback model olan C30’la yıkmayı başarmışlar. C30 öyle bir otomobil olmuş ki, akıllardaki potansiyel Volvo müşterilerinin de dışında bir hedef kitleye ulaşmaya çalışıyor.
Diğer Resimler İçin Tıklayın
Hareketli kentsel yaşam biçimine sahip, genç ve dinamik müşteri grubunu hedefleyen C30’un, yılda 65.000 adetlik satış rakamına ulaşması amaçlanırken bu sayının yüzde 75’inin Avrupalı müşteriler tarafından oluşması bekleniyor. Ülkemizde satışına Mart ayıyla birlikte başlanan C30’un 1.6 lt benzinli, 1.6 lt turbodizel, 1.8 lt benzinli, 2.0 lt benzinlii, 2.0 lt turbodizel, 2.4 lt benzinli ve T5 kodlu 2.5 lt turboşarjlı benzinli motor seçenekleri bulunurken C30’un fiyatları 22.781 Euro ile 42.474 Euro arasında değişiyor.

Volvo’nun C70 ve S80 modelleriyle iyice belirginleşen ön ızgara ve far tasarımı, C30’un ön tasarımı şekillendirilirken de kullanılmış. İlk bakışta aracın bir Volvo olduğunu fark etmenizi sağlayan bu tasarım çizgisi marka kimliğini direkt olarak yansıtabiliyor. C30’un dinamik tasarımıysa aracın ön tarafından itibaren başlayarak arka tarafındaki en uç noktasına kadar devam ediyor. Zaten C30’a bu stil sahibi tarzını kazandıran da arka tasarımı oluyor. Ön camın üzerinden başlayarak arkaya kadar alçalan profil, spoyler, geniş çaplı alüminyum jantlar, arka stop grubu ve krom kaplı egzoz çıkışı… Bütün bu ayrıntılar C30’un dinamizminin bir parçası oluyor. Ayrıca spoyler ve bagaj kapağı olarak görev yapan arka cam, C30’u rakiplerinden kolayca farklılaştırıyor.

Volvo’nun alıştığımız gösterge paneline ve ön konsoluna sahip olan C30’da herhangi bir ergonomi sorunu veya anlaşılması güç tuş takımı bulunmuyor. İç mekanın en dikkat çekici ayrıntıları geniş görüş alanı ve bağımsız iki adet koltuktan oluşan arka koltuk sırası oluyor. C30, dört kişilik genç ailelere yönelik bir araç olduğunu bu sayede bir kez daha kanıtlıyor. Zaten yapılan araştırmalar hedef kitlenin genelde tek başlarına veya iki kişi yolculuk ettiklerini gösteriyor. Güvenlik denince akla gelen ilk otomobil üreticisi olan Volvo, C30’u da bu anlamda birçok güvenlik ekipmanıyla donatmış. Zaten Euro NCAP çarpışma testlerinden de 5 yıldız alması Volvo’nun bu anlamda ne kadar güvenli olduğunu da açıkça ortaya koyuyor.

Tanıdık bir güç ünitesine sahip olan C30’un 1.6 litrelik turbodizel motoru, ekonomik ve keyifli bir sürüş sunuyor. Ford, Peugeot ve Citroen markalarında da kullanılan bu motor ürettiği 109 HP güç ve 240 Nm tork ile C30’u hareket ettirmekte hiç zorlanmazken yüksek tork sayesinde C30’u kullanmak oldukça zevkli de. Ford Focus’la aynı platforma sahip olan C30, yol tutuş konusunda gayet başarılı bir araç. Test aracımızda ESP olmamasına rağmen çizgisini ancak aşırı derecede zorlandığında bozan C30, ufak direksiyon hamleleriyle kolayca yoluna tekrar dönüyor. Süspansiyon sistemini ise tatlı-sert olarak nitelendirebileceğimiz C30’un konfor ve yol tutuş arasında ince bir çizgide bulunması araçtan alınan sürüş keyfini arttırıyor. C30’un fren sistemi de kullanıcısını şaşırtmayacak şekilde güvenli. Volvo mühendislerinin C30’u gençlere ve bayanlara yönelik tasarlaması arasın iç mekanına da yansımış. Arka koltukların birbirinden bağımsız şekilde 2 kişilik oluşu bu kompakt aracın belki de tepke çekecek tek yanı. Onun dışında hem ön hem de arka koltukların konforlu ve ergonomik oluşu kullanıcılarını sevindirecek bir özelliği.

Hiç yorum yok: