26 Mayıs 2008 Pazartesi

Yeni Porsche Boxster


İlk kez 8 yıl önce piyasaya sunulan Porsche Boxster serisi yenilendi. 4 bin 329 milimetre uzunluk, 1801 milimetre genişlik ve 1295 milimetre yüksekliğe sahip olan yeni Boxster, selefinden daha büyük boyutlarıyla dikkat çekiyor. Avrupa'da Kasım sonunda satışa sunulacak Porsche Boxster serisi, 2005 yılının ilk üç ayı içerisinde Türkiye'de piyasaya sunulacak.
Boxster ve Boxster S versiyonlarını, bir iki küçük detayla birbirinden ayrılıyor. Ön tamponda bulunan ızgaralar ve ikili egzos çıkışı Boxster'ı, Boxster S versiyonundan farklılaştırıyor.
Yeni nesil Boxster modelinin 2.7 litrelik V6 motoru 240 beygir güç üretirken, otomobili 0'dan 100 km/s hıza 6.2 saniyede ulaştırıyor. Yeni Boxster S ise sahip olduğu 3.2 litre 280 beygir gücündeki motoruyla 0'dan 100 km/s hızlanmasını 5.5 saniyede tamamlıyor. Yeni Boxster, 4700 ile 6000 d/d gibi geniş bir hız aralığında 270 Nm gibi yüksek bir tork değerine ulaşırken, bu rakam Boxster S versiyonunda 320 Nm'yi buluyor.
Düşük yakıt tüketimi, yüksek hız!
İkinci nesil Boxster serisi, geliştirilmiş aerodinamiği sayesinde daha düşük yakıt tüketimiyle yüksek hızlara ulaşabiliyor. Maksimum hızı saatte 256 kilometre olan yeni Boxster, 100 kilometrede ortalama 9.6 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor. Ortalama 10.4 litre yakıt tüketen Boxster S ise saatte 268 kilometre maksimum hıza ulaşıyor. Ayrıca, her iki model de Euro4 ve LEV II (ABD) emisyon normlarına uygun değerlere sahipler.
Yeni Boxster'de ilk nesilde de kullanılan 5 vitesli, Boxster S'de ise yeni bir 6 vitesli manuel şanzıman standart olarak sunuluyor. Kısalan vites oranları sayesinde vites değişme süresi 6 vitesli şanzımanda yüzde 15, 5 viteslide ise yüzde 27 oranında azaltılıyor. Böylelikle, otomobil maksimum hızlanma performansı sunuyor. Ayrıca, iki versiyon da opsiyonel olarak 5 vitesli Tiptronic S şanzıman seçeneği bulunuyor.
Tek tuşla çalıyor

İkinci nesil Boxster versiyonlarının, 24 ile 35 milimetre arasında değişen ölçülerde genişleyen tekerlek izi, yeni lastik ölçüleri ve süspansiyon sistemi sayesinde yanal hızlanma artarken otomobil sürüş konforundan ödün vermiyor. Yeni Boxster'de standart olarak 17 inç (ilk nesil 16 inç), Boxster S'de ise 18 inç (ilk nesil 17 inç) tekerlekler üzerinde bulunan geniş lastikler yol tutuşu önemli ölçüde artırıyor. Ayrıca Boxster S, opsiyonel olarak sunulan 19 inç tekerlek seçeneğine de sahip.
Yeni PASM (Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi), sportif aynı zamanda yüksek konforlu bir süspansiyon performansı sağlıyor. Yeni Boxster serisinde aktif süspansiyon sistemi opsiyonel olarak sunuluyor. PASM sayesinde otomobil 4 saniye içerisinde 10 milimetre alçalıyor. Aracın normalden spor konuma geçmesi için sürücünün tek bir düğmeye basması yeterli oluyor. Spor konuma geçildiğinde, direksiyon ve süspansiyon sistemi sertleşiyor, böylece otomobil daha yüksek bir sportif sürüşe hazır hale geliyor.
Ayrıca, opsiyonel olarak sunulan 'Sports Chrono' paketi spor kullanımı benimseyen sürücüler için ideal. Bu sistem sayesinde sürücü sadece bir düğmeye dokunarak saniyenin 100'de 1'i gibi kısa bir sürede otomobilin dinamik performansını kontrol edebiliyor.
Aktif güvenlik önlemleri arasında geliştirilmiş optimize fren sistemi ve PSM (Porsche Denge Yönetimi) sistemi sayesinde sürüş konforu artıyor. Standart olarak sunulan bu sistem, aracın dengesini kaybetmesi durumunda her bir tekerleğe farklı oranlarda fren yaptırarak, motor sistemine de müdehale ederek aracı yeniden dengeliyor. Dünyada baş havayastığına sahip ilk roadster olan yeni Boxster, yandan gelen darbelere karşı sürücü ve yolcuyu koruyor. Baş bölgesini koruyan yastıklar aracın üstü açık olduğu durumlarda darbelere karşılı etkili bir koruma sağlamayı amaçlıyor.
Bir diğer yenilik ise 50 kilometre hızda giderken bile açılabilen elektrikli tavan. Elektrikli tavan 10 ile 50 kilometre arasında hızla giderken bile açılabiliyor. Bunun için sürücünün tek yapması gereken bir tuşa basmak ve 12 saniye beklemek.

Hiç yorum yok: