9 Ekim 2007 Salı

Hava Yastığı Nedir?


Hava yastığı (Airbag, Yardımcı Koruma Sistemi/SRS), otomobillerde çarpışma anında çok hızlı biçimde açılıp bir gaz veya hava ile şişerek yolcunun yaralanmasını önleyen, esnek bir malzemeden yapılmış koruma sistemi. Tipik bir hava yastığı saniyenin 1/10'undan kısa sürede açılır, birkaç saniye sonra da sönerek yolcunun hareketini ve araçtan çıkmasını kolaylaştırır.


lk hava yastığı çözümleri 1950'li yılların başında ortaya çıktı. Ancak bunlar olgun sayılamayacak fikirlerdi. 1955 yılında alınmış bir patent, sistem açısından günümüzdeki hava yastığı ile benzemekteydi. Sistemin en önemli farkı, sürücünün hava yastığını bir düğmeye basarak açmak zorunda olmasıydı! Bu teknoloji ile ilgili tartışma yaratan diğer bir konu da, hava yastığını gazla doldurması için bir tür fişek kullanılmasıydı. Burada hem fişeklerin fabrikada nasıl saklanacağı, hem de otomobile monte edildikten sonra nasıl güvenlik önlemleri alınması gerektiği konusu tartışılıyordu. Hava yastığı ile donanımlı ilk otomobilini 1987 yılında üreten Volvo Cars, 20 yıl içinde hava yastığı teknolojisini geliştirerek hem önden hem yandan gelecek darbelere karşı güvenliğini artırdı.


Fiat Linea





Güzelliğin fazla söze ihtiyacı yoktur.

Zamana karşı koyan stil... Dinamik, akışkan ve şık çizgiler... Kategorisinin zirvesinde teknolojiye kalite... Fiat Linea, İtalyan tasarımının en çarpıcı örneği.


Güzelliğin fazla söze ihtiyacı yoktur.

Zamana karşı koyan stil... Dinamik, akışkan ve şık çizgiler... Kategorisinin zirvesinde teknolojiye kalite... Fiat Linea, İtalyan tasarımının en çarpıcı örneği.
Güvenlik aklınıza gelmediği an güvendesiniz.

Herkes kendini güvende hissetmek ister... ABS, EBD, ASR, ESP, MSR, HILLHOLDER, HBA, 6 hava yastığı... Linea' nın üstün teknolojisi ile her zaman güvendesiniz...
Konforu sınırsız yaşayın.

FIAT Linea ile sürüş keyfinin ötesine geçin... Yüksek ergonomik kriterlere sahip olacak şekilde tasarlanmış iç hacim... Sadece sürücü için değil yolcular için de konforlu seyahat...

Fiat Hakkında

Fiat S.p.A. (Fiat Grubu olarak da bilinir) otomobil üreticisi, finansal ve endüstriyel grup. 1899 yılında Giovanni Agnelli Tarafından Torino`da kurulmuştur.İsmini Fabbrica Italiana Automobili Torino" kelimelerinin baş harflerinden almıştır.

Fiat
Üretildiği ülke: İtalya
Kurulduğu Yıl: 1899
İsmi Nereden Geliyor: Fabbrica İtaliana Automobili Torino (italyan otomobil fabrikası)
Amblemin Anlamı: Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka amblemini oluşturulmuştur. Basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirilmiştir. Amblem firmanın uzun geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgelemektedir.

Suzuki Hakkında Herşey

Tarihi

  • 1909: Michio SUZUKI, tarafından Hamamatsu Shizuoka'da dokuma tezgahı bulundu.
  • 1920: 500.000 Yen sermaye ile Suzuki Loom Manufacturing Co. (Suzuki Dokuma Tezgahı Fabrikası) kuruldu ve Başkanı Mishio Suzuki oldu.
  • 1952: İlk motorlu-bisikleti satışa sundu. Modelin adı 'Power Free'.
  • 1954: Şirketin ismi 'Suzuki Motor Corporation' olarak değiştirildi.
  • 1955: 'Colleda' adlı motosikletini satışa sundu.
  • 1955: Japonya'nın hafif sınıf otomobil ihtiyacını karşılamak için 360cc, 2-zamanlı, 'Suzulight' adlı otomobilini satışa sundu.
  • 1961: Suzuki'nin Dokuma Tezgahı Fabrikası ile motor üreten fabrikası ayrıldı.
  • 1961: Hafif sınıf yük taşıma aracı 'Suzulight Carry' satışa sunuldu.
  • 1962: Suzuki 50 cc sınıfında İngiltere'de yapılan TT yarışında şampiyon oldu.
  • 1963: Los Angeles'ta Suzuki Amerika kuruldu.
  • 1965: 'D55' (5.5 beygir, 2-zamanlı) denizmotoru üretildi.
  • 1965: 'Suzuki Fronte 800' üretildi.
  • 1967: Thai Suzuki Motor Co., Ltd. kuruldu.
  • 1968: 'Carry Van' satışa sunuldu.
  • 1970: hafif sınıf 'Jimny' 4x4 (LJ serisi) satışa sunuldu.
  • 1971: Tüm zamanların en çok satmış, 2-zamanlı, su soğutmalı, 750cc'lik motosikleti: 'GT750' üretildi.
  • 1973: Suzuki Canada Ltd. Ontario-Kanada'da da yeni bir üs açtı.
  • 1974: Jakarta Endonezya'da P.T. Suzuki Endonezya İmalathanesi kuruldu.
  • 1974: Suzuki Motor 'Chair Z600' adlı sakat arabası modeliyle sektöre giriş yaptı.
  • 1974: Suzuki prefabrik ev sektörüne girdi.
  • 1975: Manila Filipinler'de Antonio Suzuki Corp kuruldu.
  • 1976: Suzuki'nin en başarılı motosiklet serisi olan 'GS serisi' satışa sunuldu.
  • 1977: 'LJ80' adlı 4 çeker aracını satışa sundu.
  • 1977: Suzuki 'GS1000' modeli motosikletini ihracata başladı.
  • 1979: 'Alto' adlı hafif sınıf aracını satışa sundu.
  • 1980: Sydney Avustralya'da Suzuki Australia Pty. Ltd. kuruldu.
  • 1980: Jeneratör sektörüne girdi.
  • 1981: 'Gemma' Adlı 50cc'lik motosiklet üretildi.
  • 1981: General Motors(ABD) ve Isuzu Motors Ltd.(Japon) ile iş anlaşması imzaladı.
  • 1982: 'GSX750 S' adlı motosikletini satışa sundu.
  • 1982: 'LT125' adlı ATV modelini (All Terrain Vehicle / 4-tekerli arazi motosikleti) satışa sundu.
  • 1982: 'Motocross Grand Prix 500' Şampiyonasını Suzuki 6. defa kazandı.
  • 1982: Karachi Pakistan'daki Pak Suzuki Motor Co. Ltd. fabrikasında 4 çeker araçların üretimine başladı.
  • 1982: 'World Road Race Grand Prix 500' yarışında ard arda 7 yıl şampiyonluğunu kazandı.
  • 1983: 'RG250 Gamma' motosikletini satışa sundu.
  • 1983: 'Cultus' (swift) 1.0 lt binek aracını satışa sundu.
  • 1983: Yeni Delhi Hindistan'daki Maruti Udyog Ltd. fabrikasında 4 çeker araç üretimi başladı.
  • 1984: Wanganui Yeni Zelanda'da Suzuki New Zealand Ltd. kuruldu.
  • 1984: General Motors Corporation firmasına 1.0 lt. ihracatı başladı.
  • 1984: Fransa'nın Trappes şehrinde Suzuki France S.A. kuruldu.
  • 1984: Pekin'de bulunan China National Aerotechnology Import & Export Beijing Corporation firması ile araç üretiminde teknik asistanlık antlaşması imzalandı.
  • 1984: 'World Motocross Grand Prix 125' yarışında ard arda 10 yıl şampiyon oldu.
  • 1984: Heppenheim Almanya'da Suzuki Motor GmbH kuruldu.
  • 1985: Yağ soğutuculu 'GSX-R750' model, spor motosikletini satışa sundu.
  • 1985: Avello S.A. İspanya'da scooter üretimi başladı.
  • 1985: Çin ile 'Motosiklet Teknik Bağlantı' antlaşması imzalandı.
  • 1985: Otomobil satışları için 'Suzuki Otomotiv Amerika' kuruldu.
  • 1987: Kolombiya'da 'Cultus' (Swift) satışa sunuldu.
  • 1987: Toplam araç ihracatı 2 milyon adede ulaştı.
  • 1988: 'Escudo' (VITARA) 4x4 satışa sunuldu
  • 1989: CAMI Automotiv Ontario Kanada'da üretime başladı.
  • 1989: Toplam araç üretimi 10 milyona ulaştı.

Otomobil modelleri



Otomobil modelleri

Otomobil modelleri

Suzuki Alto



1979 yılında üretimine başlanan model düşük fiyat ve ekonomik yakıt tasarrufu ile ön plana çıktı. Yeni modeller Alto GL adı altında piyasaya sürüldü. 1.1 litrelik motora sahip araç (1061 cc) 62 beygir gücünde. Araç 100 km. hıza 6.3 saniyede ulaşıyor.

Bazı Alto modellerine örnek olarak; MK II Alto, (Avrupa'da Alto SB308 adıyla bilinmektedir). 796 cc hacminde F8B motora sahip araç 3 silindir ve 6 valve'a sahip.

Alto RS-X ve RS-R diğer turbocharger'lı Alto modelleridir.

Suzuki Alto Pakistan'da Pak Suzuki tarafından geliştirilmiştir.

Ek olarak Kore merkezli Daewoo'nun Tiico modeli 1982 Alto'dan örnek alınmış daha sonra Mazda tarafından Carol modeli altında da satışa sunulmuştur.

23 Eylül 2007 Pazar


Volkswagen Type 1, diğer isimleriyle Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky, Käfer (Almanca "Böcek"), Escarabajo (İspanyolca "Böcek"), Vosvos, Kaplumbağa ve Tosbağa, Alman otomobil üreticisi Volkswagen'in 1938-2003 yılları arasında ürettiği ekonomik otomobil modeli. Aracın ana hatlarının tasarımı Hitler'in isteği üzerine Ferdinand Porsche tarafından yapılmıştır; ancak Ferdinand Porsche'nin orjinal tasarımı üretime geçmiş halinden daha basitti, onun üretim haline kavuşturan detayları ise Adolf Hitler tasarlamıştır.

ANADOL







ANADOL
Ülke
Türkiye
Kurulduğu Yıl
1966
İsmi Nereden Geliyor
İsmi Anadolu kelimesinden gelmektedir.

Kurucusu
Vehbi Koç
Anadol,
Türkiye'de toplu olarak üretilen ilk otomobil markasıdır. İlk Türk üretimi otomobil ise 1960'da TCDD tarafından yalnızca beş tane üretilen "Devrim" adı verilen örnek otomobildir.
Vehbi Koç tarafından kurulan Otosan Otomobil Sanayi A.Ş. tarafından 1966-1986 yılları arasında İstanbul'daki fabrikada üretilmiştir. 1966’dan 1986’ya kadar devam eden Anadol üretimi, yerini 1986'dan sonra Ford Taunus üretimine bırakmış, ancak Otosan 500 pikap üretimi 1991 yılına kadar devam etmiştir. Bugün, Otosan Ford Motor Company lisansı altında Ford binek otomobillerinin üretimine Gölcük’teki yeni tesislerinde devam etmekte ve başta Avrupa Birliği olmak üzere pek çok ülkeye ihracat yapmaktadır. Fabrika 1986'dan sonra Ford üretimi için kullanılmıştır.
Anadol'un ilk modelleri
İngiliz Reliant/Ogle tarafından tasarlanmıştır. Bütün modellerinde kaportası cam elyafı ve polyesterden yapılan Anadol'da motor olarak da Ford motorları kullanılmıştır. İlk kullanılan motor, Ford'un Cortina modelinin 1200 cc'lik motorudur.
Anadol adı, açılan isim yarışması sonucunda finale kalan; Anadolu, Anadol ve Koç arasından seçilmiştir.
Az sayıda kalan örnekleri, günümüzde klasik kabul edilmekte, meraklıları tarafından korunmakta ve kullanılmaktadır. Ayrıca ortadan kesilerek kamyonet yapılmış biçimleri ile adını aldığı Anadolu'nun küçük şehirlerinde halen kullanılmaktadır.