Ford Thunderbird (1955 - 1957)
Hiç bir zaman çok iddialı olmadı, ama otomobil tarihinde önemli bir yere imza atan bir model oldu.1955 Thunderbird, Ford’un ilk spor otomobili 1954 yılının 9 Eylül’ünde montaj hattından çıkmaya başladı ve aynı ayın 23.ünde 2695 dolar ana fiyat etiketiyle satışa sunuldu. Full aksesuarlı, otomatik vitesli bir versiyonun tavan fiyatı ise 4000 doları buluyordu. Halk bu otomobili görür görmez gerçek bir klasik model olacağına inanmıştı ve hedef tutulan 12.000 adetlik satış hedefi kısa sürede aşıldı.
Son andaki bir kararla 256 kübik inç yerine 292 kübik inçlik (yaklaşık 5.0 litre) motorun 198 beygir gücündeki versiyonu uygulandı. Bu güçlü motor sayesinde aracın sıfırdan 100 km hıza ulaşması 11 saniyede tamamlanıyordu. Azami hızı ise 185 – 190 km/s idi. İlk başarı yılında Thunderbird 16.155 adet satıldı ve alıcılar derhal bagajın küçük oluşundan şikayet ettiler. Aslında bu konu Ford’un tasarımcılarını da çok endişelendirmişti. Alçak karoseri ve tam şaseli tasarım, bagaj yerini oldukça daraltmıştı. Bunun üzerine 1956 modeli için bir çare olarak stepneyi dışarı çıkarmaya karar verdiler. Her ne kadar bu çözüm aracın arka kısmına 130 kiloluk ek bir yük getirdiyse de, buraya orijinal bir stepne taşıyıcısı oturtuldu. Bundan dolayı 1956 modelinin lanse edilmesi bir hayli geciktirildi.
Ancak, bu arada boş durulmamış ve bazı yenilikler daha ilave edilmişti. Bunların arasında 215 beygir gücündeki ikinci bir motor opsiyonu da vardı. “Thunderbird” artık Ford bünyesinde ayrı bir bölüm haline getirildi. 1957 ve sonraki modellerin üzerinde çalışmak üzere genç bir kadro kuruldu. Bu kadro “spor otomobili” kavramı içinde gerçekleştirilen son iki kişilik Thunderbird’ü dizayn ettikten sonra bazı üst düzey yöneticilerinin baskısı ile 1958’de çıkan modelden başlamak üzere uzatılmış bir şase üstünde bugüne kadar süregelen dört kişilik (arka koltuk ilavesi ile) modelleri dizayn ettiler.
Bu ilk Thunderbird’lere daha ilk görüşte aşık olan spor otomobili meraklıları 1957 modeli ile sona eren iki kişilik Thunderbird’lerin derhal bir klasik olarak nitelenmeleri hususunda karar aldılar. Classic Thunderbird Club belki de bir otomobil için çıkışından sonra en kısa zamanda kurulan kulüp oldu. Bu kulübün bugün 3000’den fazla üyesi bulunmakta.
Son çıkarılan 1957 model Thunderbird’ler türünün en gelişmişiydi. Şase yeniden elden geçirilmiş ve stepne lastiğine uygun bir yer yaratılmıştı. Tasarımı daha ilk modeller kadar öncesine giden sivri kuyruklu arka çamurlukların üstünde belirgin yuvarlak lumbozlu tavanı vardı. İlk kez güvenlik unsuru olan tamamen kapitone kaplı gösterge tablosu kullanıldı. Bazı otomatik vitesli modellerde o günlerde moda olan düğmeli vites değiştirme sistemi takılmıştı ama bu pek tutulmadı. Tutulan ve bugün bile pratik değeri halen hissedilen bir '57 Thunderbird özelliği ise radyo sesini motorun çalışma devri ile orantılı olarak yükselten sistemdi. Çift karbüratörlü manifolda sahip olan 312 kübik inçlik motor 270 beygir vermekteydi. Ford Thunderbird kısa süren hayatına son verirken arkasında kendisine aşık bir kitle yaratmayı başaran ender otomobillerden biri ve Ford bununla gurur duyuyor.
1955 Ford Thunderbird
1957 Ford Thunderbird
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder