20 Aralık 2007 Perşembe

Mazda RX-8




Yeni ve çok farklı bir konsept...
Yeni ve çok farklı bir konsepte sahip, Mazda’ya özel RENESİS Rotary Motor ve 4 kişilik oturma alanı sayesinde Mazda, spor otomobil tarihinde yeni bir sayfa açıyor, 4 kapılı spor otomobil.
RX8, sahip olduğu RENESİS Rotary Motor ve 6 ileri manuel şanzıman sayesinde her hareketinize anında cevap veren, heyecan verici, sessiz ve konforlu bir yolculuk yaşama imkanı sunuyor.
Aktarma organlarının ön aksın altına yerleştirilmiş olması aracın ağırlığının 50/50 dağılmasını, yeni geliştirilmiş olan çift salıncaklı ön süspansiyon da aracı dilediğiniz gibi kontrol etmenizi sağlıyor. Elektronik klima sistemi, 6-CD changer’lı Bose audio sistemi, sis farları, DSC, LSD, ABS, EBD, yan ve perde hava yastıkları ise RX-8’in özelliklerinden sadece birkaçı.

RENESIS–ultra kompakt
bir sonraki jenerasyonun rotary motoru...



Yeni RENESIS rotary motor, büyüklük ve performans olarak yeni bir platform yaratıyor. 338mm yüksekliği ile ultra kompakt bir yapıya sahip; yani şanzıman ile aşağı yukarı aynı yükseklikte ve gerçek bir spor aracın gerektirdiği gücü sunmakta. Yaratıcı egzoz giriş ve çıkış portları egzoz girişini, %30 daha fazla egzoz giriş alanı sunarak, büyük ölçüde azaltıyor. 3-kademeli hava emiş sistemi hızlandırılmış çıkış seviyesini de normal güç kaynağının ulaşamayacağı seviyeye taşıyor. Bunların hepsi daha az yakıt harcamasına ve daha önce yapılmış olan rotary motorlardan daha az emisyona sahip olmasına sebep oluyor.
Ultra kompakt RENESIS motor, aracın alçak ve arkaya eğimli yapısı ve RX’in gelişmiş ön orta gövde düzeni nerdeyse mükemmel oran olan 50:50 ağırlık dağılımının sırrı. Çok düşük yanal ivmelenme momenti, sağlam şase, hafif ve tek parça diferansiyel şaftı ve düz çizgi şeklinde dizilmiş aktarma organları sertlik hissini engelliyor.

Manuel şanzıman...
6 ileri manüel şanzıman keyifli bir sürüş yaşatmak için motoru maksimum güçte tutacak dikkatlice seçilmiş vites aralıklarına, ani fırlama özelliği ve kısa oranlı vites kutusuna sahip.
Gövde yapısı...

Hafif, yüksek sertlikte gövde yapısı rakip kabul etmez bir sürüş kontrolü elde etmenizi sağlıyor.



Gelişmiş mühendislik teknikleri sayesinde hafif ve yüksek sertlikte gövde yapısı yaratıldı. Kendine has yüksek konumlandırılmış şase bütün gövde boyunda devam ediyor ve stratejik bir şekilde yerleştirilmiş destekler bükülme ve esnemeyi tümüyle engelliyor. Mazda’nın kendine has aracın önünde bulunun çift salıncaklı suspansiyon ve arkada bulunan çok noktadan bağlantılı (aracın her yanında 5 bağlantı) dizayn’dan oluşuyor, bu da rakip kabul edilmez sürüş kontrolüne sahip olmanızı sağlıyor. Elektrikli hidrolik direksiyon mükemmel yol tutuşuna ve her tekerlekte bulunan fren diskleri de kesin ve güvenli bir şekilde durmanızı sağlıyor.



Dizayn...

Mazda RX8 sahip olduğu dinamik yapısı ile atletik bir görünüme sahip. Kabin içersinde rahat etmenizi sağlayan yerleşim, diğer spor araçlarda yoğunlukla görülen sıkışma hissine meğil vermiyor.
4 kapılı 4 kişilik yerleşimde
ferah kabin alanı ve kolay giriş imkanı...
Gelişmiş ön orta gövde düzeni ve çok büyük kapı alanı vererek ön ve arka yolculara kolay giriş çıkış imkanı sunan yaratıcı freestyle kapı sistemi sayesinde Mazda RX8, spor araçlarda bulunmayan ferah alan ve rahatlık sunuyor.
Aracın içi dört kişinin oturup rahat bir yolculuk yaşayabileceği kabin alanına sahip. Kabin etrafına düşünülerek yerleştirilmiş saklama alanları bu rahatlığı daha da konforlu hale getiriyor. Ayrıca güçlü bir ses sistemi herkes için first-class eğlence sunuyor. Ek olarak yedek tekerlek çıkartıldığında 2 golf çantasının veya 2 tam boy valizin sığabileceği büyüklükte bagaj alanı elde edilmiş oluyor.
Müşteri memnuniyeti...
Müşteri memnuniyetine öncelik verilerek ve gelecek jenerasyonun işçiliği kullanılarak tasarlanan Mazda RX8, anında fark edebileceğiniz kaliteyi yansıtmakta. Araç içinde özen gösterilerek seçilen materyaller, yüksek kalitede işçilik, yeni aydınlatma sistemi içeren etkileyici ön konsol, fonksiyonel, sportif ve dikkat çeken bir kabin oluşturuyor.
Aktif güvenlik...
Aktif güvenliği oluşturan tüm tekerleklerde mevcut olan Kilitlenmeyi önleyici fren sistemi (ABS) ve electronik fren dağılımı (EBD) araç üzerindeki kontrolünü yitirmenize meğil vermeyecek şekilde duruş mesafesini kısaltmaya yarıyor.



Pasif güvenlik...
Pasif güvenlik sistemleri içersinde aracın ön ve arkasında bulunan ve darbe enerjisini absorbe eden ezilebilir alan, ve yolcu kabini çevresinde kapı direkleri ve yan darbelerde güvenliği sağlayan yan darbe sütünlarına sahip sağlam güvenlik kafesi yer alıyor. Ayrıca, SRS ön, yan, perde havayastıkları, ön gergili emniyet kemerleri ve yükleme sınırı yine güvenliği sağlamaya destek oluyor.

Hiç yorum yok: