22 Eylül 2007 Cumartesi

Peugeot 905



Peugeot 905, spor otomobil yarışları için üretilmiş bir prototip spor otomobil.

Araç 1989 yılında tanıtıldı ve 1990 sezonunda geliştirildi. Araç 1992 yılında Le Mans 24 Saat yarışına katıldı. Yarış pilotları Derek Warwick, Yannick Dalmas ve Mark Blundell tarafından kullanılan araç yarışı galibiyetle bitirdi. Bu galiiyet 1993 yılında Geoff Brabham, Christophe Bouchut ve Eric Helary tarafından tekrarlandı.


Peugeot 308 RC Z: 308 Hatchback çıkmadan,konsept araç görücüye çıktı bile

Peugeot’yu yıllardır ruhsuz arabalar yaptığı için eleştirirken, 908 RC ve 907 GT gibi son derece ilginç, çekici ve devrim niteliğinde konsept araçlarla karşılaştım. 307 ile başlayan, Alman rakipleri takip etme modası, nihayet son bulmuş gibi görünüyor. 307,407 gibi modeller bence en kötü Peugeot modelleri olarak tarihe geçecekler; zira Volkswagen gibi makul fiyata kalite, sıradan tasarım, iyi performans ve yakıt ekonomisi sağlayan, sadece mantığa hitap eden Alman rakipleri taklit etmeye çalışan modellerdi bunlar.
Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z

206 CC ve 307 CC gibi hantal, kaba, performanssız ve gereksiz derecede pahalı modellerle biraz fark yaratmaya çalışsa da, Alman rakiplerini ürküttüklerini bile sanmıyorum. Eş zamanlı olarak, 205 GTI, 106 GTI ve 306 GTI-6 ile yakaladıkları müthiş GTI serisi başarısını da, Japon, Alman, hatta İtalyan rakiplerine kaptırdılar.

Şimdi Peugeot, gözünü tam da Almanların üstün oldukları alana, yüksek beygirli sedan (908 RC) ve bol silindirli, lüks coupe alanına dikmiş görünüyor (907 GT). 308 RC Z modeli ise, Nissan 350Z ve Audi TT gibi araçlara direk kafa tutmak için geliştirilmiş gibi görünüyor; üstelik bazı önemli üstünlükleri de var.

308 RC Z; yakında piyasaya sürülecek 308 platformu üzerine geliştirilmiş. Uzunluk aynı olmasına rağmen, 308 RCZ, gösterişsiz abisinden 2.5 santim daha geniş.

Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z

Audi TT ve Nissan 350Z’in aksine, Peugeot, 308 RC Z ile hafiflik, küçük ama performanslı ve ekonomik bir motor kozunu oynuyor. Peugeot-Citroen ve BMW ile ortak geliştirilip,207 GTI ve Mini Cooper S modelinde kullanılan EP6DTS kodlu 1.6 litrelik benzinli motor (1.6 THP) , normalde 175 beygir üretiyor. Peugeot, 308 RC Z için, turbo sistemi ve ECU’da yaptığı değişiklikler sayesinde, gücün 218 beygire dayanmasını sağlamış. Bu motorun önemli bir özelliği,common rail dizel motorlar ya da Mitsubishi’nin bazı benzinli motorları gibi, direkt enjeksiyon sistemine sahip olması. Yakıt, direk yanma odasına çok yüksek bir basınçla püskürtülerek, ekstra güç, ekonomi ve daha iyi egzos emisyonları sağlanıyor. Üstelik, 1.6 litrelik benzinli bir motordan umulmayacak kadar da iyi bir tork üretmekte; 280 Nm.

Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z

Peugeot 308 RC Z, çok iyi bir 0-100 derecesine sahip olmasa da (7 saniye), ara hızlanmalarda performanslı bir dizel kadar başarılı ve 238 km/s gibi etkileyici bir hıza sahip (1.6 litrelik, oldukça geniş ekipmanlı bir araç için elbette). Bu tek başına 218 beygirlik motorla mümkün olmuyor; 308 RCZ, 1200 kilo gibi, sınıfında çok başarılı (ama mükemmelde olmayan) bir ağırlığa sahip. Aracın ağırlığını düşürmek için, 908 RC ve 907 GT modellerinde de olduğu gibi, birçok gövde panelinde karbon fiber kullanılmış. Saside aluminyum kullanımı oldukça yaygın; süspansiyon elemanlarınında çoğu, birçok BMW’de olduğu gibi, aluminyumdan imal edilmiş. Arka cam ise, polikarbonattan.

Ağırlık tasarruf çabalarına rağmen, Peugeot büyük jant ve büyük fren diskleri kullanmaktan vazgeçmemiş. Cilalanmış aluminyumdan imal edilmiş 19 inçlik jantlar, 245/40 ebatlarındaki Michelin Pilot Sport 2′leri taşıyorlar. Bunlar, ultra yüksek performans sınıfı lastikler olduğundan, normalde bu kadar düşük taban genişliği ile gelmiyorlar. Peugeot; Michelin’le olan iyi ilişkilerine dayanarak, bu ebadın özel olarak 308 RC Z için üretilmesini sağlamış.

Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z

Frenlerde de, Alman rakipleri gibi, Brembo disk ve kaliperler kullanmışlar. Ön diskler, 360 mm çapında ve 1200 kg aracı durdurmak için bu kadar büyük çaplı disk kullanmanın gerekliliği oldukça tartışmalı. Bu kararın çok büyük ihtimalle performanstan çok kozmetik kaygılarla ilgili olduğunu düşünüyorum; zira 19 inçlik jantları iyi doldurmak için, büyük diskler seçmek zorunluluk.

Peugeot, 308 RC Z için, Citroen’in geliştirdiği iki teknolojiyi de ödünç almış; bunlardan birincisi LDWS (Lane Departure Warning System). Bu sistemin amacı, uyuyan sürücüyü uyandırmak! Eğer araç yol çizgilerinden “sarsak” hareketlerle çıkıyorsa-örneğin çok yavaş şerit değiştirme, ya da aynı anda iki şerit birden atlama gibi- sürücü koltuğuna rahatsız edici titreşimler yollayarak sürücünün uyanmasını “umuyor”. Doğrusunu isterseniz, benim gibiler için “komik” bir sistem; zira araba kullanırken uyuyacak kadar uykum varsa, duvara çarpsam bile uyanacağımı snmıyorum!

Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z Peugeot 308 RC Z

Diğer bir detay ise, Peugeot’nun zaman zaman vazgeçip, sonra eski ve uzatmalı sevgilisi gibi geri döndüğü torsiyon çubuklu arka süspansiyonun bu araçta da kullanılmış olması.

İkincisi ise, direksiyonla beraber dönen, çift Xenon farlar. Bu özellik, 30 seneyi aşkın yaşına rağmen, ilk kez Citroen DS modelinde kullanılmıştı. Gerçi artık yine moda oldu ve Mercedes’ten Peugeot’ya kadar birçok üretici tarafından kullanılıyorlar.

Kabinde bulunan şık Bell&Ross analog saatin haricinde (bu da bir Maserati geleneğidir aslında) tüm torpido bölümü, yeni çıkacak olan 308′den alınmış (maliyet kaygıları!). Koltuklar ise, hemen hemen her sportif Peugeot modelinde olduğu gibi, tek kelimeyle birinci sınıf.

Aracın fiyatının 40.000 dolar civarında olması bekleniyor. Türkiye’ye gelirmi, ne zaman gelir, gelirse ne kadar olur, bunlar hep soru işareti. Ortalama yakıt tüketiminin 6.7 litre olması, 415 litrelik bagaj hacmi, makul sayılabilecek fiyatı, ortalamanın üstü performansı ile, kayda değer bir araç bir 308 RC Z. Havalı görünmek çok da pahalı olmamalı diyenler için!

Fiat 500




İlk 500 bin adeti birbirinden farklı olan Fiat 500’ün dünya lansmanı 4-6 Temmuz tarihlerinde İtalya’nın Torino kentinde gerçekleştirildi.

Fiat’ın Polonya’daki fabrikasında üretilen ve Fiat Tasarım Merkezi’nce şekillendirilen Fiat 500, sportif ve dinamik dış çizgileri ile göz kamaştırıyor. Lansmanının yapıldığı 4 Temmuz 2007’ye kadar sır gibi saklanan Fiat 500, ilk lansmanının yapıldığı tarihin 50. yıldönümü olan günde 7 bin kişinin katıldığı görkemli bir lansmanla “merhaba” dedi.

Yılda 120 bin adet üretilecek 3 kapılı aracın iç hacminin tasarımına da en az dış çizgiler kadar özen gösterildi. Dinamik ve sportif İtalyan stili ile ergonominin bütünleştiği iç tasarımda, kullanılan renkler ve malzemenin kalitesi göze çarpıyor. Araç, iç mekanında da eski 500'ü anımsatan pek çok ayrıntıya sahip. Kullanılan açık renkli direksiyon simidi ve kontrol panelinin yanı sıra büyük ve yuvarlak tek gösterge, Fiat 500 tutkunlarını memnun edecek. 12 ayrı renk seçeneğine sahip Fiat 500’ün tam 549 bin farklı seçeneği bulunuyor.

Uzunluğu 3.55 metre, genişliği 1.65 metre, yüksekliği 1.5 metre, aks mesafesi ise 2.3 metre olan araç ikisi benzinli olmak üzere 3 ayrı motor seçeneğine sahip. Fiat 500 yollara, 1.3 16 V 75Bg Multijet versiyonu, 1.4 16 V 100Bg ve 1.2 8 V 69 Bg benzinli versiyonları ile çıktı. Fiat 500, Fiat’ın 100 yılı aşkın bir süredir biriken teknik, tasarım ve insan emeği mirası ile en güçlü olduğu alan olan “küçük otomobil kategorisinde” firmanın liderliğini uzun süre sürdürmesini sağlayacak. 185 litrelik bagaj hacmine sahip olan Fiat 500’ün benzin deposu ise 35 litre.

Fiat 500, gerek şehir içi kullanımda gerekse şehirlerarası yolculuklarda düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans sağlıyor. 1.4 Fire 100 Bg benzinli motor 100 kilometrede ortalama 6.3 litre benzin tüketiyor.

1.3 Multijet 75 Bg dizel motor ile azami 165 kilometre hıza ulaşan Fiat 500, 100 kilometre hıza 12.5 saniyede ulaşıyor. Multijet Fiat 500, 100 kilometrede ortalama 4.2 litre benzin tüketiyor. 1.3 Multijet 75 Bg dizel motor ayrıca 111 gramlık karbon gazı salınımı ile en düşük CO2 emisyonuna sahip araç olarak göze çarpıyor.

Fiat 500, tüm motor seçenekleri Euro 5 standartlarıyla uyumlu ilk araç olma özelliğine sahip. 2009’da kabul edilecek Euro 5 düzenlemeleri, motorun yakıt yanma işlemi, atık egzost gazlarının işlenmesi ve dizel motorlar için yeni standartlar getiriyor.

Standart donanımlarında 7 adet havayastığı bulunan Fiat 500’ün aktif ve pasif güvenlik alanında sunduğu donanımlar da dikkat çekiyor. Sürücü diz havayastıkları kompakt otomobiller arasında ilk defa Fiat 500’de standart olarak yer alıyor. ABS ve EBD de (Elektronik Fren Güç Dağılımı), çift aşamalı açılabilen sürücü ve yolcu ön hava yastıkları, FPS (Yangın önleme sistemi), aktif gergili ön emniyet kemerleri ve 3 noktalı arka emniyet kemerleri standart donanımlar arasında. Üst sınıf otomobillerde sunulan Elektronik Stabilite Programı (ESP), Motor Fren Torku Düzenleyici (MSR), Patinaj Önleme Sistemi (ASR) ve yokuşlarda otomobilin geriye kaymasını önleyen Hillholder güvenlik paketi içinde yer alıyor.
Önden ve Yandan Çarpmalar
Fiat 500’ün önden çarpma testlerinde yolcu bölümünde herhangi bir hareketliliğin olmadığı gözlenirken sürücünün dizlerinin de hava yastığı tarafından mükemmel bir şekilde korunduğu gözlemlendi. Kokpitte yolcuların dizlerine ve kalçalarına zarar verecek derecede risk içeren bir yaralanma vakasının olmadığı da tespit edildi.
Çocuk korumasıÇocuk koruma testinde 3 yaşındaki çocuğu temsil eden kuklanın başının çocuk koltuğunun içinde durmadığı ve 18 aylık çocuk için konulan koltuğa temas ettiği tespit edildi. Aynı test 18 aylık çocuk için yapıldığında başın koltuğunun dışına çıkmadığı fakat koltuğun yan tarafına biraz temas olduğu tespit edildi. Ayrıca ISOFIX bağlantı noktalarının da tam olarak sabitlenmediği gözlemlendi.
Yaya güvenliği
Kaputun ön tarafından yaya çarpma testi gerçekleştirildiğinde yayanın bacaklarını koruyan bir mekanizma olmadığı için herhangi bir puan verilmedi. Ayrıca yayanın başına gelen darbelerde zayıf bir koruma olduğu gözlemlendi.

Ford Mondeo (Yeni)






















Yeni Ford Mondeo, gerçekten sürücüye hitap eden bir otomobil.Direksiyon, süspansiyon ve fren sistemleri, siz görmeseniz bile yolu sizinle birlikte sürekli izleyerek, ihtiyacınız olduğu anlarda otomatik olarak devreye girer.

  1. Bağımsız ön süspansiyon
  2. Bağımsız kontrol kollu arka
  3. Elektronik Denge Programı (ESP) ve çekiş kontrol sistemi (TCS)
  4. Yokuş kalkış desteği (opsiyonel)
  5. Hız kontrol sistemi
  6. Sürücü ve ön yolcu ön yastıkları
  7. Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları
  8. Ön ve arkada yan hava perdeleri
  9. Sürücü diz hava yastığı
  10. Yatay katlanan direksiyon kolonu ve katlanabilir pedallar
  11. Yan kapı kirişleri
  12. Arka yan koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları
  13. Çelik güvenlik kafesi
  14. Ani fren anında yanan tehlike ışıkları
  15. Motor kısmında enerji emici çapraz kirişler
  16. Anti blokaj fren sistemi (ABS) ve elektronik fren gücü dağıtımı (EBD)
  17. Elektronik denge programı (ESP) ve çekiş kontrol sistemi (TCS), acil durum fren desteği (EBD)
  18. Ön ve arkada disk frenler
  19. Yol uyarıcılı (FA) adaptif hız kontrol sistemi (ACC)

Özellikler:

- 16 ” alüminyum alaşımlı jantlar

- Ön sis farları

- Elektronik denge programı (ESP) ve çekiş kontrol sistemi (TCS), acil durum fren desteği (EBA)

- Gövde rengi tamponlar

- Gövde rengi kapı kolları

- Gövde rengi yan aynalar

- Gecikmeli sönen ön farlar

- Ford kolay yakıt kapaksız yakıt doldurma sistemi

- Çift bölgeli otomatik iklim kontrolü dijital klima

- İnsan otomobil arabirimi (HMI)

- Yol bilgisayarı

- Direksiyon kumandalı radyo/CD çalar

- 2 yönde elektrik ayarlı sürücü koltuğu

- Deri kaplı direksiyon ve vites kolu

- Eelektrik ön ve arka camlar

- Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar

- Akıllı güvenlik sistemi (IPS)

- Toplam 9 hava yastığı (Sürücü diz hava yastığı dahil)

- Uzaktan kumandalı merkezi çift kilitleme

- Alarm

17 Eylül 2007 Pazartesi

BMW Z4

Yeni BMW Z4 sizi güneşe, rüzgara ve yola daha da yakınlaştırır. çevikliği, performansı ve açık havada verdiği keyif ile gerçek bir deneyime dönüştürür. benzersiz bir tasarım, mekemmel manevra kabiliyeti ve kusursuz üretim kalitesi güç dolu performans ile tamamlanıyor. BMW Z4'ü keşfedin ve hislerinizi özgür bırakın.

16 Eylül 2007 Pazar

Mercedes-Benz S Serisi

S-Class




İleri görüşlü ve bir adım ileride olun. S-Serisi.
1959. Mercedes-Benz, yenilikçi otomobil teknolojisi alanında her zaman öncü olmuştur. Böylece «Heckflosse» güvenlik alanında standartlar oluşturdu. Yolcu güvenlik hücresine ve çarpışma bölgelerine sahip ilk standart otomobildi.
2005. S-Serisi, BAS PLUS’a sahip daha da geliştirilmiş DISTRONIC PLUS ve konfor alanında yeni standartlar belirleyen yenilikleriyle Mercedes-Benz’in öncü rolünün altını tekrar çiziyor.




Etox (Türk Otomobili)

ETOX
Yıllar sonra ilk kez yerli otomobil üretildi. Hem de spor.. Ferrari'ye rakip olacak..
Yurt dışındaki otomobil fuarlarında herkesin lüks spor otomobilleri incelemesine izin verilirken, Türkiye’deki otomobil fuarlarında belirli kişiler dışında kimsenin bu otomobillere yaklaştırılmamasını içerleyen bir girişimci yerli spor otomobil üretti.

Ertex Oto Dekorasyon Genel Müdürü Ercan Malkoç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, işi gereği sık sık yurt dışındaki otomobil fuarlarına katıldığını, buralarda her isteyenin rahatlıkla lüks spor otomobilleri inceleyebildiğini anlattı. Türkiye’de düzenlenen otomobil fuarlarında ise bu otomobillerin çevresine bant çekildiğini, ünlü ve zenginlerin dışında kimsenin otomobilleri incelemesine izin verilmediğini belirten Malkoç, "bu duruma çok içerlediğini ve bunun üzerine yerli bir spor otomobil geliştirmeye karar verdiğini" söyledi.

Malkoç, ilk otomobilin icadının üzerinden yaklaşık 100 yıl, ilk Türk otomobili olan Devrim’in yapılmasının üzerinden de 46 yıl geçtiğini ifade ederek, şöyle konuştu: "Ülkemizde 1966 yılından bu yana otomobil üretimi yapılmaktadır. Çağımızın ve özellikle de otomobil sektörünün gelişimi göz önüne alındığında, dünya otomotiv sektörüne bir marka kazandırmamış olmamız bizleri çok üzüyordu. Oysa daha 1938 yılında Türkiye, 140 tane avcı bombardıman uçağı üreterek şu an teknolojilerine imrendiğimiz AB ülkelerine satmıştır. 2007 yılındayız ve uçak yapan bir milletin torunları olarak bir otomobil yapamıyoruz. Cesaretimizin temelinde bu çok önemli bir etken oldu. Artık bu konuda bir şeyler yapmamız gerektiğini düşündük ve Etox’u geliştirdik."
SERİ ÜRETİM BELGESİ ALDILAR

Etox’un günümüz otomotiv firmalarının tüm tasarım ve prototip üretimlerini kapsayan süreçleri içinde barındıran iki yıllık çalışmanın sonucunda geliştirildiğini ifade eden Malkoç, prototip hazırlama aşamasında tasarım ekibi de dahil 46 Türk personelin görev aldığını belirtti. Malkoç, aracın şasinin yurt dışındaki diğer özel üretilen emsallerindeki gibi örme şasi tekniğine dayanarak kendi mühendisleri tarafından projelendirildiğini kaydetti.
MADE İN TÜRKEY

Etox’un, ayrıca İstanbul Teknik Üniversitesi Otomobil Teknolojileri Araştırma Merkezi’nce (OTAM) Sanayi Bakanlığının 2001/16/AT M1 sınıfındaki motorlu araçlar tip onay yönetmeliği kapsamında yapılan tüm testlerden de başarıyla geçtiğini söyleyen Malkoç, Türkiye’de seri üretim (Tip Onay) belgesini aldıklarını kaydetti. Daha önce üretilen yerli otomobiller "Devrim" ile "İmza"nın "Tip onay belgesi bulunmadığını" ifade eden Malkoç, Etox’un künyesinde "Made in Turkey" yazan "ilk otomobil olacağını" söyledi. Malkoç, şu an da firmanın kendi testi olan 100 bin kilometrelik yol testine başladıklarını ifade etti. Dörtte biri sorunsuz tamamlanan test sırasında gidilen şehirlerde vatandaşların araca büyük ilgi gösterdiğini anlatan Malkoç, henüz tanıtımını gerçekleştirmemiş olmalarına rağmen şimdiden 3 ön sipariş talebi olduğunu belirtti. Malkoç, Etox için gelen sipariş taleplerini yol testi tamamlandıktan sonra alacaklarını kaydetti.

Etox Zafer - Türkiye'nin İlk Spor Arabası

İlk başlarda hafif bir şaşkınlık uyandıran etox yavaş yavaş ilk siparişlerini de toplamaya başladı.

Cem Yılmaz siyah Etox siparişi verdi
Cem Yılmaz Türkiye'nin ilk spor otomobili Etox için sipariş verdi. Yılmaz, siyah ve 272 beygirlik özel yapım Etox için 150 bin YTL ödeyecek.
Şimdiye kadar özellikleri açıklanmayan Etox'ta, Renault'nun Megane modelinde kullanacağı 1.9 litrelik ve 125 beygirlik dizel motor bulunuyor. Ertex, Cem Yılmaz hariç şimdiye kadar tüm siparişleri bu motor seçeneğiyle almış. Bu motor dışında BMW'den alınan 225 ve Volvo'dan alınan 272 beygirlik benzinli motor seçenekleri var. Cem Yılmaz 272 beygirlik benzinli Volvo motorunu tercih etmiş. Etox'un fiyatı 85 bin YTL'den başlıyor. Ancak Yılmaz'ın istediği motorla otomobilin fiyatı 150 bin YTL'ye çıkıyor. Etox'un proje koordinatörü olan ve tasarımını yapan Konya Selçuk Üniversitesi Grafik Bölümü mezunu Tarkan Ustael, araca 450 beygirlik motor bile uygulayabildiklerini söylüyor.

Açıklanan araç özellikleri ve tanıtım fiyatı şöyle:

* 125 Hp dizel motor
* Turuncu, siyah, beyaz, kırmızı renk seçenekleri
* Dana derisi koltuklar
* Kapı döşemeleri kumaş antara ve dana derisi
* Alüminyum alaşımlı çelik jant
* Gövde renginde ve elektirkli aynalar
* Radyo ve CD çalar
* Sis farları
* Nikelajlı kapı kolları
* Krom kaplı çift egzozt çıkışı
* Çift hava yastığı
* ABS
* Çelik kapı içi ve tavan barları
* Klima
* Deri direksiyon
* Dana derisi kaplı torpito

Opsiyonel olarak sunulan özellikler

* İstenilen farklı bir renk
* Geyik derisi araç içi kaplama
* Elektrikli sunroof
* Arka bagaj üstü spoiler
* DVD - CD - VCD - TV tek ünite