20 Aralık 2007 Perşembe

BMW 507

BMW 507
BMW'nin Kısa Ömürlü Efsanesi
İlk kez 1955 yılında Frankfurt oto show’da sergilenmiş olan BMW 503, o yıllarda rakiplerinin gölgesinde kalmıştı. Ancak herkesin bakışları çok geçmeden daha güzel görünüşlü 507’ye çevrildi. BMW 503’ün tekrar elden geçirilmesi o dönemin ünlü tasarımcısı Goertz için yeni bir sınav olmuştu.

Hafif Alaşımlı karoseri ile 507 iki kişilik bir tarz otomobili. BMW 502 şasesi üzerinde oturtulmuş ancak dingil mesafesi 355 mm azaltılarak 2480 mm’ye indirilmiş. Yine bir değişiklik de daha kısa geçişli vitesler olmuş. V8 motorun 3168 litrelik kapasitesi 150 beygirgücü üretiyor. Bu motor gücünü ipeksi bir sürüş zevkiyle sunarken mükemmel denilebilecek 1000 rpm’lik torka sahip. Dördüncü viteste 40 ila 80 mph hızda ezeli rakibi Mercedes 300 SL’i geride bırakıyor, ancak ilk hızlanmada bu denli başarılı olamıyordu. BMW 507 yine de Mercedes karşısında prestij açısından bir silah olarak görevini en iyi şekilde yaparken aslında her ikisi de kendi yolunda parlıyordu. Biraz yumuşatılmış bir yarış makinesi olan SL farklı bir sınıftaydı, BMW ise daha çok gündelik kullanımı mükemmel hale getiren bir otomobil olarak göze çarpıyordu. Ancak Bu hafif alaşımlı Bavyeralı’nın gücünün sınırları bir ateşleme düğmesi ile bir anda aşılıyor ve 507 gerçek yüzünü gösteriyordu. Her iki köşede yerleşik çift egzost mükemmel bir akustik sağlarken, Twin Solex karbüratörün hava filtrelerinden gelen tıslamanın gölgesinde kalıyordu.

Motor ve vitesler tek bir ünite olarak gerçek bir spor otomobilde olması gerektiği gibi zeminde yerleşikti. Otomobilin hızını ise 16 inçlik tekerleklerdeki dört disk kesiyordu. Ancak daha sonra geliştirilen 160 beygir gücündeki S motorunun yerleştirmesiyle bugünün dahi standartlarını karşılayacak Hybrid Sistem’e geçildi.

Otomobilin test dönemlerinde uzun boylu test sürücüleri kokpitin küçüklüğünden biraz şikayetçi olmuşlardı. Ancak bu durum Elvis Presley, John Sutees ve Hans Stuck Senior gibi dönemin ünlü simalarının 507’ye sahip olmalarını engellemedi. BMW 507 her ne kadar o dönemde firmanın prestijini yükseltiyor olsa da BMW için sıkıntılı günlerin tek sebebi oldu. Dört sene boyunca sadece 251 adet sattığından projenin devamı kesinlikle düşünülmedi ve efsanenin bir kilometre taşı olarak BMW müzesindeki yerini aldı.

Hiç yorum yok: