20 Aralık 2007 Perşembe

DTM

DTM
Deutsche Tourenwagen Masters yani Alman Binek Otomobilleri Şampiyonası. Nascar gibi DTM'de son yıllarda Almanya dışında da yarışlar düzenleyerek uluslararası bir hal almaya başlamıştır. F1'in meşur pilotlarından Heinz Harald Frentzen ve DTM'e geçen Mika Hakkinen'de burada yarışmaktadır.

DTM kurallarından özetler

Otomobiller: Bir DTM otomobili, özel olarak motor sporları için tasarlanmış, büyük adetlerde üretilen dört kapılı bir otomobilin siluetine sahip, çelik bir uzay kafesinin etrafında yapılmış tavizsiz bir Touring otomobilidir. Şasi kompozit malzemelerden yapılmış; çelik sac tavan üretim bandından alınmıştır. Sürücü karbon elyafından yapılmış bir güvenlik hücresinin içinde oturur. Arka tekerleklerden çekiş öngörülmüştür, ABS veya çekiş kontrolü gibi elektronik sürücü yardımcıları yasaktır. Sürücü, yarış giysileri ve kask dahil olmak üzere bir DTM aracının asgari ağırlığı 1050 kg’dır. Şanzıman, şaft, motor elektroniği ve karbon elyafından yapılmış fren diskleri ortak standart öğelerdir/parçalardır...Aerodinamik konfigürasyon sezon boyunca değiştirilemez.

Motorlar: Azami 4 litre motor hacmine sahip ve turboşarjlı olmayan V8 motorlara izin verilir. Motor hava emiş kısıtlayıcıları ile güç 500 HP’nin altında olarak sınırlandırılmıştır. İki otomobilden oluşan bir takım bir sezonda ancak üç motor kullanabilir. Kullanılan yakıt standarttır (kurşunsuz süper).

Lastikler: Lastikler sadece Dunlop tarafından sağlanmaktadır. Sadece bir tip dişsiz lastik mevcuttur. Her bir yarışta otomobil başına azami 40 dişsiz lastik kullanılabilir. Yağmur lastiği sayısı serbesttir.

Sınıflandırmalar: DTM’de sürücüler, takımlar ve üreticiler sınıflandırması vardır.

Puanlar: Yarışı birincilikten sekizinciliğe kadar tamamlayan otomobillere 10-8-6-5-4-3-2-1 puan verilir. Hiçbir puan düşürülemez.

Pratik: Cuma günü kısa bir tur ve 90 dakikalık iki test, cumartesi sabahı 60 dakika serbest pratik, pazar sabahı 30 dakika ısınma.

Sıralama: Cumartesi öğleden sonra 25 dakika çalışmadan sonra en hızlı 10 sürücünün tek turla en iyi 10 konum için sıralama sonuçlarının tersi sırada sıralanması (“Süper Pole”).

Yarış formatı: Hareketsiz durumdan başlayarak (Saat 14.00’te) iki zorunlu pit stop (yakıt ikmali ve lastik değişimi) ile yaklaşık 160 kilometre. Pit stop sırasında mekanik sayısı serbesttir, kural olarak bir pit stop sırasında 13 mekanik çalışır.

Testler: Test günü sayısı DTM’de katı bir şekilde kısıtlanmıştır.

Hiç yorum yok: